سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ همایش ملی «نقش زنان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» در سمنان

حوزه/ ظهیری با اشاره به نقش مردم و توده مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، گفت: زن انقلابی آمد تا تصویر درستی از جامعه بانوان را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، معصومه ظهیری، در همایش ملی «نقش زنان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» در سمنان، در سالن همایش‌های بنت المصطفی(ص) مدرسه علمیه عصمتیه سمنان، ضمن تبریک ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام جواد (ع) اظهار داشت: خداوند امام جواد (ع) را براساس روایتی از  امام رضا(ع) موجب خیر و برکت قرار داد و ماه های رجب ، شعبان و رمضان بهاری برای مومنان و عابدان است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: مأمون سعی کرد که امام رضا (ع) را در هجرت اجباری قرار دهد و این هجرت اجباری نتیجه اش آن بود که مدینه خالی از امام شد و تمام برنامه های امام رضا (ع) نیز تحت نظر نیروهای امنیتی حکومت قرار گرفت؛ اما خداوند طوری رقم زد که با وجود سن بالای  امام رضا (ع) در تولد امام جواد(ع)، امام جواد حلقه اتصال در تحقق ۱۲ امام شدند و در واقع ادامه نسل امامت با تولد امام جواد (ع) ادامه پیدا کرد.

وی افزود: خداوند متعال این طور مقدر کرده است که اینکه اذن خاص و تفویض خاص به یک امام داده می شود؛ مثلا امام کاظم (ع) به عنوان باب الحوائج و هر امامی با یک خصوصیت خاص؛ اما امام جواد (ع) به جود و کرم شناخته می شوند، بسیاری از امور که حتی به امور مادی وصل است با توسل و توجه به امام جواد (ع) قابل حل است.

ظهیری با تاکید بر مطالعه و تبیین و پیاده سازی بیانیه گام دوم در جامعه افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نگاه حضرت آقا به این است که ما چه بودیم و چه شدیم و چه مسیری را در پیش داریم.

وی با اشاره به نقش مردم و توده مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، گفت: بانوان نقش مهمی در انقلاب اسلامی داشتند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دشمن شناسی، استقامت، مقاومت، هدایت و روشنگری همسران و فرزندان، از جمله کارهایی است که بانوان می توانند انجام دهند. عنصر اول در انقلاب اسلامی فهم انقلاب است که وحدت و همدلی و یاریگری و همراهی از عنصر مهم شد. طرح یاریگری و همراهی و همدلی؛ رمز پیروزی انقلاب اسلامی این همراهی و وحدت است.

وی با بیان اینکه زن انقلابی آمد تا یک رقابت مثبت و درست و یک تصویری سازی درست از جامعه بانوان را همه نشان بدهد، افزود: زنان در امید آفرینی نقش مهمی دارند و نفس مادر و روحیه مادر اعتماد آفرین است.

ظهیری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با مردم تبریز فرمودند که «دستاوردهایی داریم که از جمله‌ی این دستاوردها خودِ همین جوانهای علاقه‌مند و مبتکر و نیروهای انسانی آماده‌به‌کارند؛ اینها جزو دستاوردهای ما است. ما با کمک دستاوردها بایستی ناکامی‌ها را جبران کنیم؛ دشمن عکس این را میگوید؛ دشمن ناکامی‌ها را جلو می‌آورد، می گوید نگاهتان به ناکامی‌ها باشد، دستاوردها را فراموش کنید، مسیر انقلاب را رها کنید؛ این حرف دشمن است. ما بعکس، میگوییم که به کمک دستاوردهایمان بایستی ناکامی‌ها و ضعفها را برطرف کنیم و انبوه دستاوردها را ببینیم و از آنها برای کمک به برداشتن ضعفها ان‌شاء‌الله استفاده و بهره‌برداری کنیم.» و در واقع فرق ما با دشمن این است که دشمن ضعف را می بیند و سیاه نمایی می کند، ما کاستی ها را می بینیم و قوت ها را می بینیم و با نقطه قوت ها را تقویت می کنیم تا کاستی ها رفع شود.

وی با بیان اینکه عاشورای حسینی هم گام دوم داشت، افزود: گام دوم عاشورا این است که «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود» و پیام رسانی حضرت زینب (س) پس از کربلا گام دوم عاشوراست.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح افزود: خداوند متعال وعده نصرت را به ما داده است و مادران شهدا نظیر مادر شهید علم الهدی با وجود نبودن در میدان جنگ، اما در پشت میدان طوری عمل و رفتار می کنند که رزمنده ما قوت و نیرو می‌گیرد و تا ۴۸ ساعت شاید نخوابد؛ این نمونه ای تاثیر مادران و همسران شهداست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha