جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیش قدم

حوزه/دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم زلزله‌زده شهرستان دنا نیازمند حمایت و مساعدت هموطنان در این روزهای سرد و سخت هستند.

حجت‌الاسلام حمزه پیش‌قدم در حاشیه بازدید میدانی از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: دنای سرافراز در سالگرد سقوط هواپیما در سال ۱۳۹۶، داغ دیگری به سینه می کشد آن روز داغ مرگ فرزندانمان را به رخمان کشید که غیر قابل جبران بود، اما اینک روزگار به لطمه مالی قابل جبران بسنده کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همراهی، همدلی و کمک‌های مؤمنانه شما ملت شریف ایران التیامی بر درد استخوان سوز این روزهای مردم مصیبت زده سی‌سخت خواهد بود. 

وی بیان کرد: امروز این مصیبت‌دیدگان مصداق واقعی آیه شریفه «لَقَد خَلَقناالاِنسآنَ فیِ کَبَد-به حقیقت ما انسان را در رنج و مشقت آفریدیم / آیه ۴ سوره مبارکه بلد» هستند، بلایی که با زلزله آغاز و ویرانی و آوارگی را در سوز سرمای زمستان در میان بارش برف و باران به همراه آورد.

پیش‌قدم عنوان کرد: این مردم مظلوم باید شب هایشان را در سرمای استخوان سوز دنا در کنار ویرانی های به جای مانده از منازلشان تا صبح با افسوس و اندوه به سر کنند. عده ای بدون سرپناه و گروهی نیز در چادرهایی که توان ایستادگی در مقابل سوز سرما را ندارند، ساکن شده‌اند.

وی ادامه داد: زن و مردم، پیر و جوان و از همه اینها سخت‌تر دیدن اشک دختران خردسالی است که با سن کم و جسم رنجور از وحشت باید با این مشکلات و بلایا دست و پنجه نرم کنند. بر همه این موارد، خطر گسترش و همه گیری ویروس منحوس کرونا را نیز باید افزود و متذکر شد که در چنین شرایطی به سرعت دامان خانمان سوز خود را بر سر این مردم پهن نکند و باعث مصیبت عظمای این مرز و بوم نشود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حواسمان باشد که روزگاری خانه‌های گرم و پر از مهر همین مردم، در سخت ترین شرایط مأمن و مرهمی بر داغ عزیزان آسمانیمان بود، اما امروز همان خانه ها گرم آواری شده‌ بر سر صاحبان سخاوتمندشان.

وی بیان کرد: اکنون مردمان دنای استوارِ سر به فلک کشیده مرهمی از جنس کمک های مؤمنانه شما را نیازمندند. این بار نوبت همه ماست که دست در دست هم به یاریشان بشتابیم و روح انسانیت و کرامت ملت ایران را بار دیگر به رخ دوران بکشیم همه مردم چه مسئول و چه غیر مسئول در هر لباس و مکان و عنوان و ... که هستند در این مدت دست کرمشان را به سوی این مردم دراز کرده اند، اما شرایط به گونه ای است که همت بلندتر و ایثار بالاتری را می‌طلبد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مطالبات مردم زلزله زده از مسئولین به ترتیب اولویت به شرح ذیل است:

۱- حضور مثمر ثمر مسئولین و نظارت میدانی دقیق بر انجام امور

۲- حمایت معیشتی از خانوارهای آسیب دیده

۳- نظارت بر نحوه توزیع اقلام

۴- تسریع در عملیات آوار برداری جهت آغاز ساخت و ساز

۵- تخصیص اعتبار مناسب جهت بازسازی منازل و ابنیه آسیب دیده.

البته درخواست آنها از همه ملت بزرگوار و شریف ایران علاوه بر دعا جهت رفع بلا و گرفتاری از همه جای این مرز و بوم به ویژه این منطقه زلزله زده ارسال کمک های مومنانه شما جهت عبور از این بحران و بازگشت به زندگی عادی است تا ان شاءالله پس از سپری شدن این مصیبت همچون گذشته میزبان شما مردم خوب ایران زمین در کنار دنای سرافراز باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    عالی