جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قبیسی

حوزه/ زهرا قبیسی گفت: زمانی که شهید سلیمانی به شهادت رسید، در واقع ما دو داغ دیدیم؛ داغ شهادت یار ما و مصیبت دیگر اشک های امام خامنه ای بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، "زهرا قبیسی" بانوی فعال اجتماعی و با نشاطی است که در شبکه های اجتماعی بسیار فعال است و بعد از مصاحبه معروفش با شبکه المیادین که سخنانی را خطاب به سید مقاومت مطرح کرد؛ بیش از پیش مورد استقبال کاربران قرار گرفت. به گفته خودش در سنین نوجوانی تحت تاثیر شخصیت معلمی به نام شهید" رانی" قرار می گیرد و الفبای مقاومت و عشق به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) در دلش جوانه می زند. او از دل تهدیدها و تحریم های شدید علیه لبنان و جنگ ویران گر ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان ، فرصت ایجاد کرده است و با اخلاص و نشاط سعی در حرکت در مسیر بالندگی کشورش و محور مقاومت دارد و ابراز رضایت سید مقاومت از سخنانش را با ارزش ترین دستاورد زندگیش می داند.

او درباره آتش به اختیاری که امام خامنه ای فرمودند معتقد است " این ابتکارات فردی که خداوند به من توفیق انجام آن ها را داده است، تلاش های من برای پرتاب کردن گلوله های فردی به سمت دشمن و پاسخ به ندای رهبرم سید علی خامنه ای است که روح من فدای او باد"

سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه برای آشنایی بیشتر با فعالیت این بانوی فعال لبنانی با وی به گفت و گو پرداخته است.

متن گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: لطفا خودتان را معرفی کنید و در زمینه مدارج علمی و توانایی ها و رشته هایی که به آنها اشتغال دارید و در خصوص مهمترین فعالیت هایتان در سطح شخصی، ملی و بین المللی خود توضیح دهید.

زنی ساده و معمولی هستم. اسمم "زهرا قبیسی" است. فعال اجتماعی و ۳۶ سال سن دارم. دوره های زیادی را طی کردم و کار عملی و میدانی به عنوان فعال اجتماعی داشتم و در موسسه هایی چون؛ زندان های نوجوانان، مراکز ترک اعتیاد، موسسات کودکان بی سرپرست و ایتام و اردوگاه های آوارگان فعالیت کردم. خداوند است که توفیق می دهد و از خداوند می خواهم که به من توفیق نیت خالص و صالح بدهد.

فعالیت‌های آتش به اختیار بانوی لبنانی؛ از توییتر تا کرونا

همچنین اقدام به فعالیت های بشردوستانه و داوطلبانه می کنم، با شناخت مردم و شناسایی آنها در زمینه جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی و با توانمند سازی خانواده های فقیرو با آبرو در معرض آسیب پذیری با کمک دوستانم برای تأمین کامل وسایل مورد نیاز، پرداخت بدهی ها و تأمین منبع امرار معاش آنها تلاش می کنم و به این ترتیب برای کمک به خانواده های دیگر نیز به مرور تلاش می کنیم.

اجساد شهدای لبنانی را از زیر آوارهای بندر بیروت بیرون آوردیم

از دیگر فعالیت های من پیوستن به کمیته داوطلبانه کرونا "تیم واکنش سریع" است. از سوی دیگر ، چندین سال است که به طور داوطلبانه در گروه دفاع مدنی در امداد و نجات ملی وابسته به دولت لبنان فعالیت دارم و همچنین در عملیات نجات فاجعه بندر بیروت شرکت کردم. من و همکارانم اعضای بدن و شهدای هموطنم را از زیر آوار خارج کردیم. و در زمینه مهار آتش  بندر تلاش کردیم  و در کنار برادران و خانواده هایمان ایستادیم.

از طرف دیگر، زمانی  که به دلیل ویروس کرونا هنوز کلاس ها بسته نبود، من کلاس های ویژه موسیقی که دوره آن را گذارنده‌ام را برای دانشجویان برگزارمی کردم. از دیگر اقداماتم ، برپایی کارگاه های آموزشی اجتماعی است که در چندین مکان و بخش برگزار می شود.

 حمایت معنوی از آزادگان یمنی

زیباترین کاری که خداوند زیبایم توفیقش را به من داد؛ باز شدن فرصت رسانه ای برای من بود تا برادران و خواهرانم از آزادگان یمنی را یاری کنم و حمایت معنوی از آنها انجام دهم و مظلومیت آنها و درخواست به حق آنها را بیان کنم و رابطه معنوی و خواهرانه با آنها داشته باشم.

رستوران عالبال صاج نمونه کاری آتش به اختیار

رستوران "عالبال صاج" طرحی بود که از دل سختی های اقتصادی متولد شد و در جامعه جای خودش را پیدا کرد . مدرسه ای که من در آن کار می کردم ۲۵ معلم را که مواد درسی غیر از دروس اصلی مثل موسیقی و نقاشی درس می دادند را اخراج کرد و من یکی از آنها بودم که اقدام به تاسیس این رستوران کردم. این یک نمونه ای چالش برانگیز و الگوی خلق فرصت از دل تهدیدات مختلف بود.

رستوران عالبال صاج؛ تنوری دارد که نان سالم را فراهم می کند و با بالاترین استانداردهای کیفیت بین المللی برای تولید محصولات ارگانیک مطابقت دارد، اما از بعد زیست محیطی این تنور یا کوره با قوانین زیست محیطی از بعد مواد دور ریختنی و عدم استفاده از مواد مضر برای طبیعت مطابقت دارد.

فعالیت‌های آتش به اختیار بانوی لبنانی؛ از توییتر تا کرونا

در یک گوشه دیگر این رستوران اهدای کتاب و تبادل فرهنگی تحت عنوان"کتابی را بگیر که دوست داری و کتابی را اهدا کن که علاقه مندی" انجام می شود و ما علاوه بر ارائه پیام های حمایتی  روانشناختی به هر فرد عابر و بازدید کننده، مشتاقانه در پی پیوستن افراد هستیم و افرادی که دارای معلولیت جسمی دارند را به رستوران دعوت می کنیم  و از نظر تهیه شرایط رفت و آمد، پله های مناسب برای آنها فراهم کردیم و فرصت های کاری برای افراد مبتلا به سندرم داون فراهم کردیم. در حال حاضر این رستوران به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فراگیر بسته است و منتظر رفتن این ویروس هستیم.

آتش به اختیار یعنی لبیک به ندای رهبرم "سید علی خامنه ای"

این ابتکارات فردی که خداوند به من توفیق انجام آن ها را داده است، تلاش های من برای پرتاب کردن گلوله های فردی به سمت دشمن و پاسخ به ندای رهبرم "سید علی خامنه ای" است که روح من فدای او باد. رهبرم فرمودند که ابتکارت فردی عبارت است؛ از پرتاب گلوله هایی به سمت دشمن و از ما خواستند که در زمینه ابتکارات فردی در مقابل دشمنانمان تلاش کنیم که اگر همه آنها به سمت دشمن اصابت نکند، قطعا برخی از آنها اصابت خواهد کرد. و این امر تحت نام " آتش به اختیار" تلقی می شود.

حوزه: به نظر شما چگونه زنان در کشورهای اسلامی اعم از لبنان،ایران، عراق، افغانستان و..می توانند با حفظ نقش مادری و همسری خود در فعالیت های اجتماعی مشارکت کرده و در جامعه خود تاثیر گذار باشند؟

خانواده به گونه ای شکل می گیرد که اولین میدان جهاد برای زن است، این عرصه حق واقعی زن است و اسلام آن را پایه ریزی کرده که به دلیل اهمیت زیاد نقش بانوان در جوامع است.

ما باید به بنیان خانواده توجه داشته باشیم، البته هدف نیست بلکه وسیله تحقق اهداف است و در راس این اهداف، هدف والای مقدمه چینی برای ظهور امام مهدی (روحی لمقدمه الفداء ) است. زمانی که زن از وسائل و ابزارهای مختلفی در اختیار داشته باشد می تواند برای تحقق اهداف الهی تلاش می کند. بر این اساس، ما معتقدیم  که زنان در زمینه های مختلفی فراتر از حوزه اول جهاد مسوولیت دارند، خانواده، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ما را از مسئولیتمان در قبال امت معاف نمی کند، به شرطی که سایر وسایل با مسئولیت اصلی، که همان  بنای خانواده و در نتیجه کل جامعه است، منافات نداشته باشد.

با این وجود همه امور در گرو زمان و وقت است و با توجه به وصیت امام علی(ع) که فرمودند "خدا را خدا را در باره نظم در کارهایتان" بایستی به وقت اهمیت زیادی در راستای خدمت به اهدافمان بدهیم و همچنین در تمرکز بر روی آرمان والا که همان مقدمه چینی برای ظهور امام(ع) در مسیر یاری مستضعفان بدون لغزش و یاری مسلمانان و مبارزه زبانی و عملی است، در این راه تلاش کنیم.

ابتکارات فردی هر چند کوچک، با ارزش است

ما هیچ عذر و دلیلی در روزی که از زمان و وقت هدر رفته ما و آبی که در مسیری هدر دادیم و دانه ای که کاشتیم سوال می کنند، نداریم. هر یک دقیقه که هدر رفته مستضعفان در کل جهان هزینه آن را پرداخت می کنند و دلیلی برای تاخیر در ظهور امام زمان(عج) است و از این نظر زمان ما را در مقدمه جبهه ها قرار می دهد. ابتکارات فردی واقعیتی اجتناب ناپذیرند، چرا که  آرمانمان ما را به آن هدایت می کند و بصیرت ما این مهم را از ما طلب می کند. اجازه بدهید که این اقدامات اولین گام های  ما باشند  و تلاش برای یکی شدن داشته باشیم تا این راه با افرادی که شعار آتش به اختیار را تکرار می کنند،  پر می شود.

هر کدام از ما  در هر موقعیت و تخصص و دانشی که هستیم دارای مسولیتیم و با هر ابتکاری که انجام می دهیم هر چند کوچک باشد. در زمان جنگی همه جانبه هستیم که هر کس باید تیر خود را پرتاب کند. طولی نمی کشد که ما تلاش های خود را  در مقابل صاحب الزمان ببینیم اینکه چه کاشتیم و برای حمایت از مستضعفان در هنگام این ظهور مقدس چه کاری انجام دادیم؟

به جای شکوه و شکایت  ابتکار داشته باشیم

اما گام ها و مراحل مهمی برای تحقق این مهم وجود دارد؛ عدم درخواست بخشش از دشمن و عدم بزرگ شمردن امکانات آن، عزم و اراده و ثبات در ادای تکلیف،  توکل بر خدا،  اطمینان بر یاری خداوند و مساعدت او، و نقش مسئولیت پذیری بر عهده بگیریم و نه نقش قربانی بنابراین به جای شکایت ابتکار عمل داشته باشیم ، و این موضوع مربوط به  رهبران و مدیران و اشخاص معمولی هم می شود، مشخص نمودن اهداف بزرگ و کوچک به شکل دقیق و تنظیم وقت که بسیار مهم است.

فعالیت‌های آتش به اختیار بانوی لبنانی؛ از توییتر تا کرونا

 اما سوالی که اینجا مطرح می شود، این است  که نقش بانوان و مشارکت آنها در تحقق برنامه الهی در جوامع چیست؟ خلق فرصت ها و نه انتظار برای آنها، استفاده از امکانات در تمام عرصه ها هر چند کوچک باشد مانند وسائل ارتباط جمعی، همکاری با ابتکارات موجود هر چند ساده باشد، شروع از محیط کوچک و کم کم شروع کردن و توسعه دادن وسیع تر و شامل تر به طور تدریجی مثلا از خانواده همسایه ها و محله و روستا، از کلاس تا دانشکده و دانشگاه.

مومن یک عنصر تأثیرگذار است ، نه یک عنصر تأثیرپذیر

تمرکز بر روی پروژه ای که قادر به اتمام و تحقق آن باشیم هر چند ساده باشد و دوری از پراکندگی و تعدد تلاش ها در پروژه های بزرگ بدون داشتن توانایی برای رسیدن به هدف و دوری از منتظر ماندن برای پروژه های بزرگ برای شروع ابتکارات و ورود به آنها و راه اندازی مشاغل براساس صلاحیت ها یا توانایی های خود. مهم این است که ما یک ساعت از عمرمان را هم برای یاری امام زمان روحی فداه را ضایع نکنیم و بعد از آن خداوند درها را به روی ما باز می کند زمانی که در ما اخلاص را ببیند ما را در این راه هدایت خواهد کرد "الذین جاهدوا فینا سنهدینهم سبلنا". از خطاهایمان نترسیم چرا که هرکسی از صعود به کوه ها بترسد باید تا ابد در گودال و حفره زندگی کند.

ما مسوول ادای تکلیف هستیم و نباید همه هم و غم ما متوجه نتایج باشد، باید عزیزان من بخوبی بدانید که کسی که این اشتباه را کند کار هم نمی کند، مهم اخلاص در کار است و ادای تکلیف به بهترین شکل ممکن و استفاده از اشتباهات برای پیشرفت است.

فعالیت‌های آتش به اختیار بانوی لبنانی؛ از توییتر تا کرونا

تاثیر "شهید رانی" بر فکر و سیره بانوی مقاومت

 اینکه ما در میدان های جهاد انتظار آرمان خواهی نداریم و انتظار نداریم که هیچ چالش و آسیبی وجود نداشته باشد . شهید رانی یک بار به من گفت "مومن یک عنصر تأثیرگذار است ، نه یک عنصر تأثیرپذیر". همچنین او از درد و رنجش در دوران اسارت و شکنجه به دست صهیونیست ها گفت و روزهای مهاجرتش در زمان اشغال "بنت جبیل" که مورد شکنجه و عذاب او را قرار می دادند و این شکنجه در مسیر شوکت و جلال شیرینی برای او داشت و فرا گرفتیم مسیرهایی که برای سالکانش بهره و توشه ای ندارد صلاحیت عبور از آن را هم ندارد و نباید پا به چنین مسیرهایی گذاشت. اخلاص و صدق در نیت و فروتنی در انجام امور داشته باشیم  و کارها را به خدای عز وجل  نسبت دهیم نه به خودمان، ما تنها ابزار و وسیله هستیم و از او تشکر می کنیم بر برنامه خدا که ما را انتخاب کرد و دیگران را به جای ما انتخاب نکرد.

بنابراین هر کس در هر جایگاهی که هست با ابتکارات فردی کوچک و مسوولیت پذیری و عشق بزرگمان و عزم مهدوی ما در زیر نظر و نگاه خداوند به حکم آیه "لتٌصنَعَ علی عینی"  زیر نظر خدا کار انجام دهید تا جامعه ما آماده ظهور مقدس شود.

حوزه: لطفا کمی در خصوص فعالیت های خود در عرصه بین المللی و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توضیح دهید.

اینترنت دستیابی به اهداف را برای من آسان کرده و زمان محدودی می گیرد و فرصت هایی برای من فراهم نموده و نمی توان به ارگان های رسمی اتکا کرد، چرا که دستیابی به آن دشوار است.

معرفی سیده زینب(سلام الله علیها) با چند ویدیو ساده در فضای مجازی

به عنوان مثال ، من یاد گرفتم که منتظر یک شبکه رسانه ای نباشم تا حضرت زینب (سلام الله علیها) را به عنوان الگویی برای زنان جوان در عصر خودمان به روشی ساده ای در ابعاد شخصیتی و چگونگی اقتدا به ایشان برای همگان را در هر سطح فرهنگی معرفی کنم. بنابراین  اقدام به تهیه ۳ ویدیو به شکل فردی در روضه الشهداء کردم آن هم با امکانات بسیار ساده و آن را در حساب خودم منتشر کردم و خداوند با اثری که این اقدام بر روی دختران نسل جدید گذاشت و تعامل خوب با آنها، مورد عنایت خود قرار داد.

همچنین اینترنت در زمینه اطلاع پیدا کردن از شرایط آزادگان یمنی که سال هاست که در جنگ به سر می برند به شکل گسترده ای به من کمک کرد و از این طریق با چالش ها و مشکلات آنها و دستاوردهایشان آشنا شدم. من آنها را دوست داشتم اما الان محبتم به آنها بیشتر شده است. همچنین از اینترنت برای پیوستن به گروه ها استفاده می کنم تا با جوانان عرب آشنا شوم و هنگامی که دست به ایجاد پویش هایی می زنم ویدیوهایی را برای کمک به  مردم یمن و عراق ضبط می کنم.

فعالیت‌های آتش به اختیار بانوی لبنانی؛ از توییتر تا کرونا

حمایت از مظلومان یمنی و اسرای فلسطینی

خداوند تاثیر زیادی در ویدیو یاری یمن قرار داد و تاثیرگذاری این ویدیو بر روی جامعه یمنی موفق بود و برای مشارکت در رادیو از من دعوت به عمل آوردند که بسیار موفقیت آمیز بود. و تلاش کردم از این طریق تعدادی از اهداف یاری دادن آزادگان یمنی را محقق کنم. بعد از انعکاس مثبت مصاحبه رادیویی، یکی از شبکه های تلوزیونی یمنی از من دعوت کرد و همچنان خداوند من را مورد عنایت خود قرار داد و توفیق داد که قلوب آنها را آرام کنم و در حال حاضر تقریبا به شکل هفتگی در رادیو یمن برای یاری آنها مشارکت می کنم و بر روی برجسته ساختن دستاوردهای آنها و تمرکز بر اهداف، دستاوردها، توانایی ها و گنجینه اخلاقی و معنوی آنها تلاش می کنم و کنار آنها می ایستیم، جان من فدای آنها.

فعالیت توییتری انجمن جوانان عرب در کمک به یمنی ها

ما در انجمن جوانان عرب به طور دائمی در توییتر کمپین هایی را برای حمایت از آزادگان یمنی  و مطالبه رفع محاصره آنها و تمرکز بر دستاوردها و صنایع نظامی آنها ترتیب می دهیم و من از کمپین های سازمان یافته توسط یمنی های آزاد حمایت و در آنها مشارکت می کنم.

مهمترین مسئله تاکید بر وحدت مقاومت و روح محبت و برادری بین ما و هم دردی با مظلومیت و رنج های آنها و شادی از پیروزی ها و دستاوردهای صادقانه آنها است.

تشکر سید مقاومت از تلاش کاربران  شبکه های اجتماعی در حمایت از محور مقاومت

همچنین توانستم ازطریق شبکه های اجتماعی حقایق را توضیح دهم  و علیه دشمنان مقاومت لبنان که  به دنبال فریب و گمراهی رسانه ای برای تحقق دستاوردهای پوچ سیاسی بودند حمله نمودم.و چقدر خوشحال شدم زمانی که جناب "سید حسن نصرالله" به عنوان مخاطب فعال مقاومت در شبکه های اجتماعی در سخنرانی اخیرشان به خاطر فعالیت و اهمیت هجوم اخیر ما در دفاع از مقاومت در شبکه های اجتماعی از ما تشکر کردند .

ارتباط با اسرای فلسطینی دور از چشم صهیونیست ها

اینترنت در ارتباط گرفتن من با تعدادی از زندانیان فلسطینی از داخل یکی از زندان های اسرائیل و حمایت و کمک به آنها از طریق ضبط ویویوهایی که آنها را مخاطب قرار می دادم آن هم به شکل سری که صهیونیست ها متوجه نشوند، نقش بسزایی داشته است. همچنین از طریق انتقال پیام های آنها به جهان و از جمله پیامی که آنها برای مجاهدان یمنی ارسال کردند و من آن را از طریق ویدیو به یمنی ها انتقال دادم و انتقال پاسخ ها از آزادگان یمنی به داخل زندان که تاثیر زیادی بر  دل ها و روحیه آن ها گذاشت. به ویژه آنکه آنها بیش از ۱۵ سال است که در زندان های اسرائیل به سر می برند و با بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند، این ارتباط به فضل خداوند آنها را یاری و مساعدت کرد.

حوزه: آیا تاکنون به ایران سفر کردی و چه مقدار با بانوان ایرانی و نقش آنها در جامعه آشنا هستی؟

بله دو بار سعادت سفر به ایران را داشتم و به زیارت امام رضا( علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و امام خمینی(قدس سره) و بهشت زهراء رفتم و سفرهایم به ایران محدود به زیارت های دینی بود.

بانوان ایرانی الگویی برای بانوان لبنانی هستند

ما در لبنان بسیار تحت تأثیر جامعه ایرانی قرار گرفتیم و رشد و پرورش ما بر اساس  الگوبرداری از شماست. زن ایران الگو برای ما بوده و هست، بویژه نقش اساسی و مهم آنها در انقلاب اسلامی و در تصمیم گیری های مهم سیاسی در ایران و در صنایع علمی و نظامی و نقش بزرگ با نوان در نهضت و بیداری جامعه اسلامی و  تاثیر پذیری از بانوان  و مجاهدان شهید ایرانی که از زیر بار مسولیت جهادی خود شانه خالی نکردند و آن را تنها بر عهده مردان نگذاشتند و در مسابقه جهاد در کنار مردان ایرانی به حق ایستادگی کردند.

شما حجتی بر ما و بر تمام زنان جهان هستید، چرا که شما الگویی برای زن پیشرفته،گرامی ،پاکدامن و بلند همت و فعال در جامعه هستید.

امام خمینی قهرمان اسطوره ای دوران کودکی من بود

می خواهم خاطره ای از دوران کودکی برای شما بگویم. زمانی که کودک بودم، پدرم برای من قصه هایی قبل از خواب از قهرمانان اسطوره ای می گفت و خیال می کردم آنها قهرمانان فیلم های کارتونی هستند. زمانی که از پدرم می پرسیدم، اسم این قهرمان چیه پدرم می گفت اسمش "روح الله "است و آرزو داشتم مثل این قهرمان اسطوره ای بشوم و این چنین پدرم قصه ها را تکرار می کرد تا من عاشق او شدم. یکبار یکی از دوستانم در حالی که پدرم هم آنجا بود از من پرسید اسم مردی که عکسش را در خانه دارید چیست؛ به او گفتم اسمش امام خمینی است. پدرم پاسخ داد البته او نام دیگری هم دارد و با لبخند هوشمندانه ای به من پاسخ داد، اسمش روح الله است.

یادم می آید خون در رگ هایم به جوش  آمد و قلبم تند می زد و در حیرت و شیفتگی کامل بودم. پدرم لبخند زد و به من گفت بله این قهرمان اسطوره ای تو روح الله است، ما این چنین تربیت شدیم.

حوزه: چه پیشنهاداتی برای ارتباط بیشتر زنان ایرانی و لبنانی و سایر کشورهای برای تبادل اطلاعات و همبستگی در مواجهه با چالش های فرهنگی که هویت زنان مسلمان را تهدید می کند دارید؟

اولا، پیشنهاد می کنم به الگوی بزرگ حضرت زینب (سلام الله علیها) متمسک شویم و پایبندی ما به این الگو حتما ما را متحول می کند و اهداف الهی ما را محقق خواهد کرد و مورد عنایت و توجه امام زمان قرار می گیریم.

همچنین اگر می توانیم از اینترنت برای تشکیل گروه هایی از مجموعه ها و فعالین زن در اینترنت استفاده کنیم و خودمان دست به ابتکارات خاص بزنیم.

این گروهها اهدافی را مشخص کنند که بتوانند از طریق شبکه های ارتباطی تجربیاتشان را به  یکدیگر انتقال دهند و در کشورهای متبوع خود پیاده کنند. همچنین می توانند با همکاری هم کمپین هایی را  برای متحد کردن محور مقاومت راه اندازی کنند. معنویت، اخلاص و تواضع و عدم توجه به خود پسندی و خودخواهی تنها شرط تحقق اهداف این گروه ها است و ما فقط برای این برنامه الهی وسیله هستیم .

فعالیت‌های آتش به اختیار بانوی لبنانی؛ از توییتر تا کرونا

حوزه: نظر شما در خصوص تاثیر انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی بر هویت و شخصیت زن در جهان در برهه اخیر چیست؟

دنیای غرب در تلاش است تا هویت زنان را از بین ببرد، بنابراین حضرت امام خمینی (ره) آمدند تا هویت مقدس اسلامی را به زنان بازگرداند و به زنان ایرانی کمک کردند تا به این الگوی موفق در جهان برسند و زن ایرانی حجتی قوی و حقیقی و ثابتی شد برای موفقیت و الگوی زن مسلمان ،پاکدامن عالم و سیاسی، هنرمند و اجتماعی و مدیردر بالاترین مناصب و مقامات که توانست یک الگو و حجتی برای هر زن آزاده در این جهان باشد. زنی که از کالا بودن امتناع می ورزد. این الگو ادعاهای غرب را که به بهانه مطالبه آزادی و پیشرفت  زنان به دنبال توجیه و تخریب زن مسلمان بودند که مورد ستم است و شکست خورده و محروم از آزادی  است، رسوا کرد.

حوزه: در خصوص پیامی که به شخص سید حسن نصرالله در یک برنامه تلوزیونی در شبکه المیادین فرستادید توضیح دهید و اینکه بازخورد و واکنش ایشان را به طور مستقیم یا غیر مستقیم دریافت کردید؟

مصاحبه زنده بود و انتظار نداشتم از من بخواهند برای سید حسن نصرالله ( که خداوند او را حفظ کند ) پیغامی بفرستم. وقتی مجری برنامه با سوالی مرا متعجب کرد، من عاشق مشتاق ، گیج شدم و برای لحظه ای ناخواسته با احساساتم به جشنواره پیروزی در جنگ تموز یا ۳۳ روزه رجوع کردم، گویی در آن حال و هوا به سر می بردم.

فریادهای بانوی لبنانی در حمایت و عشق به سید مقاومت

زمانی که سید حسن نصرالله در آن زمان میان مردم آمده بود و ما فریاد می زدیم و و من در میان جمعیت از روی صندلی با صدای بلند فریاد می کشیدم، صدایم همه جا شنیده می شد اما به خوبی می دانستم او صدای من را در بین آن جمعیت نمی تواند بشنود. به شدت فریاد می کشیدم و اشک می ریختم و می گفتم: "عمو! خانه ما تخریب شده است.  عمو رانی بززی به شهادت رسید، عمو ما با شما هستیم هرگز شما را رها نمی کنیم، عمو! با خون های خود فدای تو می شویم. عمو! جهاد ما را بپذیر، عمو! دیگر چیزی نداریم، اما عاشق تو هستیم، عمو! ما فدای شما می شویم. عمو خیلی دوستت داریم. عموی من! اگر آنها جان و خون ما را بگیرند و ما را بسوزانند، تو را رها نمی کنیم. و مردم اطراف من به خاطر سخنان من و فریاد های من به گریه افتادند".

من بعد از جنگ دردهایم را به دوش می کشیدم و تمام آن ها را با فریادها و سخنانم به او تقدیم کردم.

بانویی که قلب امام مهدی و سید مقاومت را شاد کرد

زمانی که خطاب به او صحبت می کردم به طور زنده بدون اختیار یاد آن زمان افتادم و او را عمو خطاب کردم و بدون تفکر شروع به صحبت کردن با او کردم و از آنچه در دل داشتم با او می گفتم در زمانی که دنیا بر ما سخت گرفت و علیه ما بود، اما این بار او سخنان من را می شنید.

من تمام تلاشم را کردم تا همبستگی خود را با او اعلام کنم  و از او حمایت کنم و به کلمات و سخنانی که  که می گفتم فکر نمی کردم، با قلبی سوزناک و با زبان خودم با او  صحبت می کردم و احساساتم را بدون توجه به ملاحظات رسانه ای و یا خطرات آن بیان  می کردم.

تمام هم و غم خود را روی این گذاشته بودم که منظورم و سخنانم و احساساتم را به سید برسانم و بفهمد که چه احساسی به او دارم و چیز دیگری برای من مهم نبود. تمام هم و دغدغه من، قلب و وجود او بود که بداند تنها نیست و ما تا آخرین نفس با او هستیم و هرگز ناراحت نباشد و سر سوزنی از آنچه برای مقاومت اتفاق می افتاد، احساس غم و اندوه نداشته باشد.

زمانی که مصاحبه تمام شد تعجب کردم که چگونه توانستم با سخنان ساده احساسات بسیار بزرگم را و مواضع و دیدگاهم را بیان کنم و این فقط حکایت عشق بود.

فعالیت‌های آتش به اختیار بانوی لبنانی؛ از توییتر تا کرونا

من با معاون دبیر کل حزب الله لبنان شیخ نعیم قاسم دیدار کردم با ایشان سخنان مهم و طولانی داشتم.او به معنای واقعی کلمه از مصاحبه های تلوزیونیم و یاری مقاومت در زمانی حساس گفت:  "که شما دل امام زمان (عجل الله فرجه) و دل سید حسن را شاد کردی".

برای من از تمام دنیا این عبارت کفایت می کند و برای من لبخند امام زمان (روحی له فداه) و شادی او و شادی سید حسن و یاری او کفایت می کند. من دیگر بیش از این چه می خواهم؟ مهم این است که دل او را شاد کردم و این خیر و خوبی از آن او باشد.و از خداوند می خواهم زمانی که من را در قبر می گذارند و به ملاقات خداوند می روم این عبارات را در کارنامه اعمالم بنویسد.

حوزه:  در خصوص ارتباطتان با خانواده شهدای مقاومت در ایام مختلف سال و نحوه این ارتباط توضیح دهید.

من دختر مقاومت و خانواده مقاومت هستم و با درد و رنج خانواده های مقاومت به شکل شخصی آشنا هستم. تمام بستگان و خویشاوندان من از خانواده های مجاهدین هستند و ما بر فداکاری هایی که آنها در مسیر جهاد کردند، صبوری می کنیم و در حالی درد و عذاب و رنج و مصیبت را می چشیم که در کام ما شیرین است چرا که این مصائب در راه عزت و شوکت ما است و در زمان مشکلات از یکدیگر پشتیبانی و حمایت می کنیم و اشک های ما در برابر دیدگان خداست.

زیارت روزانه روضه الشهداء و دیدار با خانواده های شهدا

اما رابطه من با خانواده شهدا به طور کلی رابطه ای محکم است. بویژه در روضه حوراء الشهدا( مکان دفن شهدای دفاع مقدس در ضاحیه). چند سالی است که تقریبا هر روز به زیارت روضه می روم و با مادران شهدا دوست هستم و مراسم دعای کمیل،توسل و دعای افتتاح و احیا شب های قدر و غبار روبی قبور شهدا را برگزار می کنیم و رابطه قوی و محکمی بین ما وجود دارد و اگر زمانی دیر کنم و من را پیدا نکنند من را دخترم صدا می زنند و شیرینی هایی که خودشان تهیه کردند، برایم می آورند.

همچنین به خانه هایشان می روم و آن ها را برای سالگرد شهدایشان کمک می کنم و در روز مادر از آنها دل جویی می کنم. با هم دوست شدیم من آن ها را دوست دارم و آن ها من را دوست دارند. مادران شهدا بسیار مهربان و دلسوز هستند و از کسانی که در کنار شهدایشان ایستادگی کردند،  تشکر و قدردانی می کنند. زمانی که در کنار قبر فرزندشان اشک می ریزند من آنها را در آغوش می گیرم و اشکشان را پاک می کنم و به آنها دل داری می دهم هیچ چیزی در دنیا با این توفیق برابری نمی کند و برای من نظیری ندارد.

فعالیت‌های آتش به اختیار بانوی لبنانی؛ از توییتر تا کرونا

حوزه: در پایان اگر مایل هستید جمله یا سخنی کوتاه خطاب به امام خامنه ای از طریق این مصاحبه بگویید.

پیام فرزند مقاومت لبنان به امام خامنه ای

زمانی که می خواستم این جملات را بگویم به شدت گریه کردم؛ "آقای ما و پدر ما امام خامنه ای ما فرزندان جوانان شما در لبنان از خطرهایی که امت اسلام با آن مواجه است با خبریم و به خوبی می دانیم که ظهور امام مهدی (روحی له الفداء) بسیار نزدیک است.  چشم ما همیشه به فلسطین و مکه است و از شما تشکر می کنیم که به ما انتظار عملی و سازنده را آموختید و از حکمت و درایت شما و تفکر راهبردی شما که اگر نبود این پرچم برقرار نمی شد، تشکر می کنیم.

شما در دوران غیبت امام زمان (عج الله فرجه)  پناه ما هستید

به خدا قسم بسیار تلاش می کنیم که مسولیت هایمان را بپذیریم و در تمام عرصه ها تلاش می کنیم اما شما می دانید فرزندانتان گاهی اوقات خطا می کنند و گاهی اوقات کوتاهی می کنند، اما از شما می خواهیم از ما ناراحت نباشید. شما پدر ما هستید که در چهره شما نور ظهور امام مقدس خود را می بینیم. و شما در دوران غیبت امام و دورانی که دنیا علیه ما است و ما را در تتگنا قرار داده پناه ما هستید.

ای پدر ما زمانی که ما خطا و اشتباه می کنیم از ما ناراحت نباشید و از خداوند برای ما توفیق بخواهید تا برای ظهور امام زمان مقدمه چینی کنیم و خداوند ما در تشخیص و ادای تکلیفمان و اخلاص نیت هایمان ما را یاری دهد که او اجابت کننده دعا است.

ما دو داغ دیدیدم؛ شهادت یارمان، شهید سلیمانی و اشک های مولایمان امام خامنه ای

ای پدر، ما بسیار شما را دوست داریم و از شما می خواهیم که بار دیگر گریه نکنید چرا که قلب ما از گریه شما شکست. زمانی که شهید حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی) به شهادت رسیدند، ما در واقع دو داغ و مصیبت دیدیم؛ داغ شهادت یار ما، دوست دل های ما و برادر و آقایمان و مرشدمان شهید سلیمانی(رضوان الله علیه) و مصیبت دیگر ما اشک های شما بود.آقای من این برای ما بسیار سخت بود. کاش من را راهنمایی می کردید که چه کاری کنم که اشک های مقدس و پاک شما را پاک کنم. ما شما را دوست داریم و همه ما فرزندان شما هستیم ای پدر بزرگوارمان ما را از دعای خود فراموش نکنید تا جزء صادقان و مخلصان باشیم، سرا پای وجودمان سرشار عشق و محبت به شما است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پیلیسوک IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    7 0
    خیلی زیبا بود. احسنت
  • سید ابراهیم IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    واقعا الگوی خوبی برای جوانان مسلمان ومنتظر هستند