شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ سفر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به شهرستان تلفیقی راز و جرگلان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه قرار دادن دین علیه دین حربه‌ای با سابقه طولانی است، گفت: دشمنان برای نیل به اهداف شوم خود در بین شیعه و سنی گروه‌های تندرویی را درست کردند و این دو را به جان هم انداختند؛ به‌گونه‌ای که سنی آمریکایی از استکبار پول می‌گیرد و به نام داعش در سوریه و عراق آدم می‌کشد و از آن طرف شیعه انگلیسی به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند و بر آتش جنگ و تفرقه می‌دمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در سفر به شهرستان راز و جرگلان در جمع مردم یکه صعود، مرکز بخش جرگلان، با اشاره به اقدامات خصمانه استکبار، به تبیین رسالت روحانیان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: دشمنان با جنگ، تحریم، ترور و تهدید نتوانستند این نظام را از پا درآورند و وقتی از انجام این اقدامات طرفی نبستند، با محوریت انگلیس خبیث هم‌اندیشی کرده و به این نتیجه رسیدند که این حکومت را باید با استفاده از دین موردحمله قرار دهند؛ زیرا این حکومت از طریق دین به پیروزی رسیده و از راه دین هم می‌توان آن را ضعیف کرد؛ ازاین‌رو برنامه‌ریزی کردند تا عده‌ای را به عرصه آورده و از طریق دین، نظام اسلامی را شکست دهند.

وی با بیان اینکه قرار دادن دین علیه دین حربه‌ای با سابقه طولانی است، خاطرنشان کرد: دشمنان برای نیل به هدف شوم خود در بین شیعه و سنی گروه‌های تندرویی را درست کردند و این دو را به جان هم انداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی همین است؛ زیرا سنی آمریکایی از استکبار پول می‌گیرد و به نام داعش در سوریه و عراق آدم می‌کشد و از آن طرف شیعه انگلیسی به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند و بر آتش جنگ و تفرقه می‌دمد.

وی با بیان اینکه استعمار یکی را شیعه انگلیسی و دیگری را سنی داعشی و آمریکایی می‌کند و سپس جنگ این دو در دنیا برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: در میان آتش جنگ و تفرقه و یا حداقل عدم انسجام مسلمانان، کار به جایی می‌رسد که درحالی‌که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر مسلمان در دنیا هستند، حدود چهار میلیون نفر یهودی، خیلی راحت نام یک کشور مسلمان را از جغرافیای دنیا حذف کرده و نام یک کشور جعلی یهودی را به جای آن می‌گذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: معلوم است که اگر وحدت اسلامی نباشد و مسلمانان به جان هم بیفتند دشمن راحت می‌تواند این‌گونه اقدامات را انجام دهد.

وی تصریح کرد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر مسلمان در دنیا وجود دارد، اما این‌همه مسلمان و کشور اسلامی حتی یک عضو دائم در شورای امنیت ندارند آن‌وقت انگلیس با کمتر از ۶۰ میلیون نفر جمعیت در سازمان ملل حق وتو دارد؛ یعنی به همراه هم‌پیمانان خود خیلی راحت هر جنایتی را در دنیا مرتکب می‌شوند و هیچ‌کس هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در چنین شرایطی تکلیف روحانیت برای حفظ و تقویت وحدت اسلامی سخت است؛ زیرا این انقلاب، انقلاب دین و روحانیت است و برای نیل به اهداف متعالی آن هم همه به‌ویژه روحانیان و نخبگان باید بیدار و هوشیار در صحنه باشند.

مسئولان برای تحقق عدالت اقتصادی در جامعه تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم عدالت اقتصادی در جامعه ایجاد شود، افزود: معنای این عدالت هم آن است که فاصله اقتصادی و رفاهی بین متن شهر با حاشیه شهر و روستاهای دورافتاده کاهش یابد تا جامعه‌ای الگو برای ظهور امام مهدی (عج) ایجاد کرده و مقدمه حرکت جهانی امام عصر (عج) باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha