شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجلیل از اساتید آستان حضرت معصومه

حوزه/ اساتید افتخاری دوره‌های آموزشی زبان‌های خارجی برای بانوان خادم، به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت سلام الله علیها طی مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم تجلیل از اساتید افتخاری دوره‌های آموزشی زبان‌های خارجی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت سلام الله علیها در بخش خواهران، با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با تقدیر از خدمات ارائه شده توسط خادمان حرم مطهر به زائران اظهار کرد: از آیات و روایات استفاده می شود که زائران اهل بیت علیهم السلام مورد لطف و رحمت خداوند قرار می‌گیرند.

وی خادمان حرم را میزبان زائران و واسطه مهمان نوازی اهل بیت علیهم السلام نسبت به زائران دانست و گفت: خادمان باید برای زائران امنیت روانی ایجاد کنند و از آنجایی که حرم حضرت معصومه سلام الله علیها زائران بین المللی زیادی دارد کمترین خدمت به آنان فهمیدن زبان و راهنمایی کردن آنها است.

معاون فرهنگی حرم مطهر ادامه داد: باید به گونه ای باشد که خادمان حرم بتوانند در حد ابتدایی با زائران خارجی حرف بزنند و زائران را راهنمایی کنند و هرچه تعداد خادمان زبان دان در هر شیفت بیشتر باشد مطلوب تر است.

وی با تقدیر از اساتیدی که به خادمان حرم مطهر زبان آموزش می دهند بر ادامه این راه و مسیر تأکید کرد و هر گونه خدمت به اهل بیت علیهم السلام را مورد رضای خداوند دانست.

همچنین خانم عامری از اساتید زبان مرکز قرآن و حدیث ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این کلاس ها گفت: دوره های آموزش زبان از سال ۱۳۹۴ به صورت مجازی با چهار زبان عربی، اردو، انگلیسی و ترکی آغاز شد و بیش از ۶ هزار عضو در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی این دوره‌ها را دنبال می کردند.

وی افزود: از مهرماه ۱۳۹۶ نیز تا کنون ۷ دوره آموزش زبان حضوری و یک دوره مجازی برگزار شده است که در مجموع در ۵۵۳۱۹ نفر ساعت کلاس آموزشی‌ برگزار شده و ۱۳۳۸ خادم دوره آموزشی یکی از زبان های عربی، ترکی، انگلیسی و اردو را دیده اند.

استاد زبان عربی مرکز قرآن و حدیث کریمه ادامه داد: علاوه بر برگزاری کلاس، کارگاه های حرم گردی، ساخت کلیپ های آموزشی و برگزاری جلسات گفت‌وگو با افراد خارجی برای تقویت زبان برگزار شده و جزوات آموزشی تکمیل و ویرایش شده است.

گفتنی است در این مراسم از ۲۰ نفر از اساتید خواهر کلاس های آموزش زبان خادمان افتخاری حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha