جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حضور نماینده ولی فقیه در همدان در جمع طلاب مدارس علمیه امام حسین(ع) و زنگنه

حوزه/ امام جمعه همدان یکی از شروط رشد طلبه را داشتن ارتباط با امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: طلاب باید از روز اولی که وارد حوزه می شوند با خود عهد ببندند که هر روز یک ساعت را به خلوت با امام زمان(عج) اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز با حضور در مدارس علمیه قرآنی امام حسین(ع) و زنگنه همدان، با طلاب و کادر این مدارس در فضایی صمیمی به گفت و گو پرداخت و شنونده درد دل های آنها بود.

نماینده ولی فقیه در همدان در این دیدارها با اشاره به اینکه اگر امکان داشت که به دوران دبیرستان برگردم، قطعا بازهم حضور در حوزه را انتخاب خواهم کرد، اظهار داشت: گاهی اوقات این سؤال در ذهن طلاب ایجاد می‌شود که آیا جایگزینی برای طلبگی وجود دارد یا خیر که پاسخ به این سؤال نشان دهنده هدف از ورود طلاب به حوزه است.

وی با اشاره به اینکه طلبگی زندگی فرد را اعتلا می‌بخشد، گفت: فردی که وارد حوزه می‌شود باید در زندگی خود اهداف متعالی داشته باشد و به این باور برسد که هیچ چیز را در دنیا نمی‌تواند با طلبگی معامله و یا تعویض کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان افزود: اگر کسی در این مسیر دچار شک شد، به این معنی است که معنا و مفهوم طلبگی و ارزش و جایگاه آن را به خوبی متوجه نشده است.

وی با بیان اینکه در دوران طلبگی ما مدارس علمیه قرآنی دایر نبود، عنوان کرد: اگر امکان داشت و به گذشته برمی‌گشتم، برای تحصیل مدرسه علمیه‌ای که در عرصه قرآنی فعالیت داشت را انتخاب می‌کردم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اهمیت توجه به مسائل قرانی در حوزه‌های علمیه چه در عرصه حفظ و چه تفسیر، خاطر نشان کرد: طلبه بدون توجه به قرآن کریم، به آنچه باید دست پیدا کند، نخواهد نرسید و لذا توجه به مسائل قرآنی در مدارس علمیه یکی از موضوعات ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع)  برای تفسیر قرآن کریم در بین مردم حاضر شدند، گفت: حضور شما در این مدرسه یک موهبت الهی است و باید خداوند را به خاطر این نعمت شکرگزار باشید که جوانی شما با قرآن گره خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه طلاب برای دستیابی به موفقیت باید هر روز تلاش خود را بیشتر کنند، مطرح کرد: طلبه بدون سواد، هم برای خودش، هم برای جامعه، هم برای حوزه علمیه و هم برای امام زمان (عج) دردسرساز است، بنابراین طلاب باید هر روز و هر لحظه به فکر رشد و پیشرفت باشند.

وی، یکی از شروط رشد طلبه را داشتن ارتباط با امام زمان(عج) عنوان کرد و یادآور شد: طلاب باید از روز اولی که وارد حوزه می شوند با خود عهد ببندند که هر روز یک ساعت را به خلوت با امام زمان(عج) اختصاص دهند و فراموش نکنند که همه ما سر سفره حضرت قرار داریم و امیدوار به آن هستیم که این میزبان به مهمانان خود توجه ویژه ای کند.

در این نشست‌های دوستانه، طلاب و کادر مدارس به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود با نماینده مقام معظم رهبری در استان پرداختند که در این بین دیدار با رهبر معظم انقلاب و ارتباط بیشتر با نماینده حضرت آقا در استان بیشترین این درخواست‌ها را شامل می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha