پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کوثری

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جبهه مقاومتی که در منطقه تشکیل شده الگوی جوانان آزادیخواه و باعث موفقیت جبهه حق علیه استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، سردار محمد اسماعیل کوثری، ظهر امروز در حسینیه ثارالله خمینی شهر، در جمع ایثارگران و خانواده های شهدا به مناسبت پنجم اسفند سالروز حماسه و ایثار این شهر،  اظهار کرد:  رزمندگان شهرستان خمینی شهر در اسفند سال ۱۳۶۲ به همراه دیگر رزمندگان وارد عملیات سخت خیبر شدند.

وی با بیان این مطلب که سی و هفت سال از آن روزهای نبرد می گذرد، افزود: نشاط و ایمان فرماندهان از یاد رفتنی نیست و حماسه آن دلیران ماندگار شد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران  در خصوص تشریح عملیات خیبر گفت: رشادتهای لشکر ۱۴ امام حسین( ع) در دو منطقه جزیره جنوبی هورالهویزه با دشمن ستودنی بود، چرا که رزمندگان اسلام ایستادگی جانانه ای از خودنشان دادند که زبانزد خاص و عام‌ شد و جزیره جنوب و شمال را حفظ نموده و شکست سنگینی بر دشمن وارد آوردند.

وی تصریح کرد: ایستادگی ملت بعد از جنگ هشت ساله نیز ادامه داشته و مسئولان عالی رتبه آمریکا اذعان کردند هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم اما چیزی به دست نیاوردیم.

نماینده سابق مجلس اذعان کرد: جبهه مقاومتی که در منطقه تشکیل شده الگویی برای جوانان آزادیخواه است و همین تشکیل جبهه مقاومت باعث موفقیت جبهه حق علیه جبهه استکبار است.

وی ادامه داد: اخلاق رزمندگان حاکی از احیای روح اسلامی در نهاد آنها بود و همدلی و وفاق آنها مثال زدنی است؛ برای هر عملیات، رزمندگان اسلام برای شکست دشمن پیشرو و پیشتاز بودند.

کوثری در توضیح این مطلب که دشمنان از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی نهایت خشم و عصبانیت در وجودشان شعله ور بود و با به راه انداختن هشت سال نبرد علیه ایران عصبانیت خود را ابراز نمودند، گفت: نبردی که از ۶۸ کشور جهان برای نابودی ملت و کشور ایران کمک گرفتند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران  اظهار کرد: طبق فرموده امام خمینی (ره) که انسان آزاد آفریده شده و هر انسانی حق دارد برای خودش تکلیفی معین نموده و شهادت نیز جزئی از این انتخاب است. هر کسی نمی تواند این گونه انتخا بها و معاملات را با خدا انجام دهد، چرا که نیازمند یک تربیت خاص است؛ شهیدان در دامان مادرانی تربیت یافتند که از خودگذشتگی سرلوحه زندگی آنها است.

کوثری افزود: در برابر دشمنان و نقشه های آنان اگر به جای هشت سال هشتاد سال هم مقاومت می کردیم؛ از اعتقادات ما حضور در صحنه کربلاست و دوران دفاع مقدس نیز چکیده ای از آن صحنه بود که سربازان مخلص امام(ره) در برابر دشمن جان خود را تقدیم اسلام و نظام انقلاب اسلامی نمودند.

وی ابراز کرد: ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم؛ شهدا نمره قبولی خود را از پروردگار خویش دریافت کردند و امید است که ما نیز به این قبولی دست یابیم.

کوثری در پایان، جبهه حق را پیروز خواند و خاطرنشان کرد: شهدای رزمنده به خاطر حقانیت اسلام توانستند اینگونه در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

در عملیات خیبر ۱۸۱نفر از رزمندگان شهرستان خمینی شهر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که هر سال مراسم گرامیداشتی در روز پنجم اسفند که روز ایثار وشهادت شهرستان نام گرفته، برگزار می گردد.

جبهه مقاومت منطقه الگوی جوانان آزدیخواه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha