شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فاطمه ریاحی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا البتول (س) گفت: مدرسه علمیه کشکوئیه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی وآموزشی فعالیتهای متعددی داشته است.

فاطمه ریاحی مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا البتول (سلام الله علیها) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، در بیان عملکرد فعالیتهای یکساله مدرسه گفت: این مدرسه دارای فعالیت های متعددی در زمینه آموزش، فرهنگی و پژوهش بوده است.

وی به مساله پذیرش اشاره کرد و بیان داشت: در راستای بهبود امر پذیرش، جلسات متعددی به صورت حضوری با مسئولان شهر کشکوئیه و شهرستان رفسنجان از جمله: فرماندار، مسئولان سازمان تبلیغات، فرماندهان پایگاه­های بسیج، روحانیون و مبلغین برگزار شد. در فضای مجازی نیز با تهیه و ارسال محتوای تبلیغی همچون کلیپ، تیزر و گیف تبلیغاتی این امر مورد پیگیری قرار گرفت.

 وی افزود: یکی از امور انگیزشی انجام شده، تماس تلفنی با افراد علاقه ­مند به تحصیل از سوی مدیریت در قالب بیان آثار  و برکات تحصیل در مدارس علمیه بوده است.

ریاحی گفت: در زمینه پژوهشی فعالیتهای متعددی از جمله نشست «وجدان کاری و شایسته سالاری»، نشست «عوامل خدشه دار کردن وحدت اسلامی در شبکه های اجتماعی طلاب»، کارگاه مقاله‌نویسی در فضای مجازی برای طلاب مقاله‌نویس، مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته پژوهش و کتابخوانی و...  صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت برنامه­ های فرهنگی، جلسات متعددی ویژه طلاب و در سطح شهر ویژه عموم بانوان برگزار شده است. نشست امدادهای فرهنگی، دوره تربیت دینی، فراهم کردن زمینه جهت راه اندازی مشاغل خانگی ویژه مبلغین، تهیه و توزیع بسته های غذایی در بین طلاب و نیازمندان منطقه طی سه مرحله، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و ... به مناسبت‌های مختلف از جمله فعالیتهای فرهنگی این مدرسه علمیه می باشد.

ریاحی خاطر نشان کرد: مشاور مدرسه با دادگاه منطقه کشکوئیه در راستای حل مشکلات خانوادگی و پیشگیری از طلاق همکاری موفقی داشته و در ایام کرونا همچنان به فعالیت خود در فضای مجازی و به صورت تلفنی ادامه می دهند و درصدد شناخت مشکلات طلاب و راهنمایی ایشان می باشند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا البتول(سلام الله علیها) تصریح کرد: مرکز نیکوکاری این مدرسه علمیه نیز در راستای شناسایی و مساعدت به نیازمندان در سال۱۳۹۸تأسیس شد و عمده هدف این مرکز امدادرسانی فرهنگی و کارآفرینی جهت خودکفایی نیازمندان می­باشد که تاکنون موفق به ارائه خدماتی شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت بحث تربیت از کودکی، حمایت و تشویق طلاب به کسب مجوز مراکز پیش دبستانی و حمایت از طلبه فارغ التحصیل جهت راه اندازی مرکز پیش دبستانی معارف و پیش دبستانی امین واقع در مدرسه، از دیگر فعالیت های این مدرسه علمیه می باشد. امیدواریم با حمایت مرکز مدیریت امکان تأسیس مدرسه معارف (مقطع دبستان) و راه اندازی سطح ۳ (به علت نیاز و تقاضای فارغ التحصیلان مدرسه) نیز فراهم گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha