جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: در روایات نیز فرمودند امیرالمومنین(ع) صراط و میزان است که کنایه از این است که همه اعمال، خط مشی، سیاست ها و راهبردهای زندگی هر فرد مومنی باید با امیرالمومنین(ع) سنجیده و در راستای ولایت و محبت امیرمومنان باشد.

 حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۱۳ رجب و ولادت مولا الموحدین، شخصیت امیرمؤمنان(ع) را یکی شخصیت های بی بدیل و بزرگ جهان اسلام بیان نمود و اظهار کرد: فضل امیرالمومنین(ع) با این که همه اهل بیت(ع) نور واحده هستند از بقیه ائمه طاهرین بالاتر و بیشتر است، همان طور که ثواب زیارت حضرت نیز بالاتر و بیشتر می باشد و ملاک و معیار ایمان و یقین، وجود مبارک امیرمومنین(ع) است.

وی افزود: در روایات نیز فرمودند امیرالمومنین(ع) صراط و میزان است که کنایه از این است که همه اعمال، خط مشی، سیاست ها و راهبردهای زندگی هر فرد مومنی باید با امیرالمومنین(ع) سنجیده و در راستای ولایت و محبت امیرمومنان باشد.

حجت الاسلام مومنی تبیین این معنا را بر اساس ادبیات امروز به مفهوم تنظیم رفتار و زندگی بر اساس آموزه های علوی دانست و گفت: اگر بخواهیم این روایات را بر اساس ادبیات امروز معنا کنیم، یعنی چشم انداز، سیاست های کلی زندگی و سبک زندگی یک انسان مومن از بعد رفتاری و بینشی باید بر اساس آموزه های علوی تنظیم و رفتار شود.

وی اضافه کرد: امیرمومنان(ع) مصداق اتم هدایت تامه خدای تبارک و تعالی می باشد که هر زمان بخواهیم به آموزه های دینی دست پیدا کنیم اگر به امام نگاه کنیم آن هدایت و ایمان تجسم یافته به معنای واقعی را می بینیم و لمس می کنیم و در ادامه می توانیم دنبال آن حرکت کنیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان  با تاکید بر نیاز جامعه امروز به شناخت بیشتر و والاتر نسبت به امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: وقتی که انسان نگاه می کند با این که جامعه شیعی هستیم ولی  از حیث شناخت مسئله امامت و ولایت در نقطه ضعف قرار داریم و حتی جوانان ما اطلاعات خوبی دراین زمینه ندارند، در حالی که فردی که امام خود را نشناسند به طور مسلم در توحید و شناخت خدای تبارک و تعالی نیز دچار مشکل و انحراف می شود، لذا باید سعی کنیم روی معارف علوی و نهج البلاغه کار کنیم.

وی افزود: زمانی که علامه جعفری (ره) در خواب علامه امینی را دیدند و به ایشان سفارش کردند که برای امیرالمومنین(ع) و برای برطرف شدن مظلومیت حضرت هر کاری می تواند انجام دهد، علامه جعفری (ره) نیز ترغیب شده و شرح نهج البلاغه را در ۲۷ جلد تالیف کرد.

حجت الاسلام مومنی عدم آشنایی جوانان با معارف نهج البلاغه را یک ضعف عمده بیان کرد و ادامه داد: اگر کسی بخواهد اسلام و شیعه علوی را معرفی کند، یعنی اسلامی که تنها در مساجد، خانه ها و حسینیه ها نیست، بلکه اسلامی که به صحنه اجتماع کشیده شده و تبلور حضور تمام قد در صحنه های اجتماعی است، چنین اسلام سیاسی، اجتماعی و عبادی در سند نهج البلاغه موجود است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز جوانان ما دچار این ابهام هستند که چرا اسلام در صحنه های سیاسی و اجتماعی نیست و اسلام به معنای واقعی و گویا وجود ندارد و یک قسمت از جامعه دست مومنین و متدینین می باشد و یک قسمت جامعه نیز به دست افراد دیگری اداره می شود، در حالی که این گونه نیست.

حجت الاسلام مومنی اسلامی که امیرالمومنین(ع) معرفی می کند را اسلام برای جامعه و فرد عنوان کرد و ادامه داد: اسلامی که امیرالمومنین به ما معرفی می کند اسلامی است که از بالاترین قله حکومت شروع می شود و تا درون خانه افراد نیز کشیده شد، یعنی اسلامی است که در همه جا حضو دارد.

وی افزود: محور این اسلام عدالت است و عدالتی که امیرمومنان(ع) به دنبال آن بودند موجب می شد که تمام افراد از تمام ملیت ها و اعتقادات به اسلام وفادار بمانند و در سایه اسلام زندگی خوبی داشته باشند، لذا باید آموزه های علوی در جامعه ما ترویج، تبلیغ و تشویق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha