پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجلیل از بانوان دارای 4 فرزند گلستانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به پیشروی جامعه به سالمندی، از خانواده‌ها به ویژه رسانه‌ها خواست تا در مسیر فرهنگ سازی جامعه به فرزندآوری تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، ویژه برنامه تجلیل از بانوان طلبه دارای ۴ فرزند، به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان، در سالن سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه، سرکار خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، بیان کرد: از نظر اسلام ازدواج نوعی عبادت محسوب می‌شود و فرزند به عنوان ثمره ازدواج، نشانه‌ سعادت انسان و تحفه و هدیه‌ الهی است.

وی با اشاره به آیات و روایات مختلف پیرامون فرزندآوری و ازدیاد نسل بیان کرد: در حدیثی از امام صادق(ع) اشاره شده که ارث خداوند به بنده مؤمن، فرزند صالحی است که برای وی استغفار کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان اینکه داشتن ثمرات نیکو، عامل دلگرمی والدین و تداوم حیات مشترک آنهاست، گفت: تربیت فرزندان صالح باعث می‌شود که والدین نیز احساس مثمر ثمر بودن کنند و اعتماد به نفس در آنان تقویت شود.

حسینی واعظ با بیان اینکه فرزندآوری ثمره ازدواج و نشانه سعادت انسان است، به رابطه مستقیم فرزندآوری و لذت زندگی بر اساس یافته‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: برخی محققان دریافتند که «تولد فرزندان و ورود آنها به خانه برای والدین، نشاط و سروری به ارمغان می‌آورد و گذراندن وقت با کودک و بازی کردن با او یکی از مزیت‌های کودک برای والدین است».

وی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون افزایش جمعیت طی سال‌های اخیر ابراز کرد: باید مسأله جمعیّت جدّی گرفته شود، جمعیّت جوان کشور رو به کاهش است و نتایج آن در گذر زمان قابل علاج نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان بر لزوم اهمیت زیاد تکثیر نسل تاکید کرد و از خانواده‌ها به خصوص زوج‌های جوان خواست تا نسبت به تکثیر نسل اهمیت دهند تا با تکیه بر آنها مشکلات کشور در آینده حل شود.

حسینی واعظ، محدود کردن تعداد فرزندان در خانه‌ها را به شکل امروزی یک خطای راهبردی برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند «این نسل جوانی که امروز ما داریم، اگر در ۱۰ سال آینده، ۲۰ سال آینده و در دوره‌ها و مرحله‌های آینده این کشور بتوانیم آن را حفظ کنیم، همه مشکلات کشور را حل می‌کنند».

وی با اشاره به آیاتی از قرآن در سوره نساء پیرامون "جهاد"، به تفاوت درجات مجاهدان اشاره کرد و گفت: همه مجاهدان در یک حد و پایه نیستند و به اختلاف درجه اخلاص و فداکاری و تحمل ناراحتی‌ها، مقامات معنوی آنها مختلف است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با برشمردن اهمیت فوق‌العاده جهاد در زندگی تصریح کرد: جهاد یک قانون عمومی در عالم آفرینش است، و همه موجودات زنده جهان اعم از نباتات و حیوانات به وسیله جهاد موانع را از سر راه خود بر می‏دارند، تا بتوانند به کمالات مطلوب خود رسند.

حسینی واعظ گفت: در وجود هر انسانی، در تمام شبانه روز حتی در خواب، نبرد عجیبی میان گلبول‌های سفید خون و دشمنان مهاجم وجود دارد، که اگر یک ساعت این جهاد خاموش گردد و مدافعان بدن دست از پیکار بکشند، انواع میکروب‌های موذی در دستگاه‌های مختلف رخنه کرده، و سلامت ما را به مخاطره خواهند افکند.

وی با اشاره به اینکه در میان جوامع انسانی، اقوام و ملل عالم نیز جهاد وجود دارد، ابراز کرد: آنانی که همیشه در حال "جهاد" و"مراقبت" به سر می‌برند، همواره زنده و پیروز بوده و دیگرانی که به فکر خوش‏گذرانی و ادامه زندگی فردی هستند، دیر یا زود از بین رفته و پس از آن، ملتی زنده و مجاهد جای آنها را خواهند گرفت.

این استاد حوزه در پایان، با تاکید بر اینکه جهاد، تنها به معنی جنگ و نبرد مسلحانه نیست، گفت: جهاد هر نوع تلاش و کوششی که برای پیشبرد اهداف مقدس الهی انجام گیرد را شامل می‌‏شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha