پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان خوزستان

حوزه/ اولین جلسه دارالقرآن کریم حوزه علمیه استان خوزستان، در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین مدارس علمیه استان، با حضور شورای معاونین حوزه خوزستان و کارشناسان قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اولین جلسه دارالقرآن حوزه علمیه خوزستان، با حضور شورای معاونین حوزه علمیه استان و کارشناسان قرآنی، در راستای برنامه‌ریزی جهت ترویج فعالیت‌های قرآنی در بین مدارس علمیه استان تشکیل شد.

در این جلسه، حجت الاسلام موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: خوشبختانه رویکرد حوزه علمیه خوزستان، قرآنی بوده و از فعالیت‌های قرآن محور با تمام وجود استقبال می‌شود.

وی افزود: امید است که با همفکری‌های بیشتر، لزوم محور قرار گرفتن قرآن در تمام مسائل زندگی در بین طلاب ترویج شود.

در ادامه حجت الاسلام علی‌زاده، معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، با تاکید بر اهمیت مشخص کردن یک محور واحد برای انجام فعالیت قرآنی، گفت: آنچه که اهمیت دارد مشخص کردن یک مسیر واحد جهت انجام فعالیت های قرآنی است، طبیعتا در بین طلاب افرادی هستند که به صورت جسته گریخته و با سلیقه خود فعالیت‌های قرآنی انجام می دهند اما این فعالیت‌ها باید مدون و ریل‌گذاری شود.

در ادامه، حجت الاسلام خاکی، معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه در سه زمینه علمی، تربیتی و تبلیغی باید فعالیت های قرآنی انجام شود، گفت: باید به دنبال این باشیم که نظام آموزشی حوزه را قرآنی کنیم. اهمیت کار بر روی قرآن کریم و دروس قرآنی باید برای طلاب به یک روش تبدیل شود.

همچنین حجت الاسلام فروغی، کارشناس قرآنی حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: ماموریت مدارس علمیه و ماهیت کار طلبگی این است که بیش از حفظ و قرائت، بر روی تفسیر مفاهیم قرآنی تمرکز شود تا کارشناسان قرآنی تربیت شوند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث ایجاد شور و انگیزه و شناخت استعدادهای قرآنی می شود، برگزاری مسابقات قرآنی است که باید در این زمینه نیز فعالیت های بیشتری صورت پذیرد.

در پایان نیز، حجت الاسلام بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، بر لزوم همکاری معاونت‌ها در ارائه و اجرای طرح‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: با عنایت خداوند متعال، در جلسات آتی همفکری‌های بیشتری میان معاونین حوزه علمیه استان صورت خواهد گرفت.

اولین جلسه دارالقرآن حوزه علمیه خوزستان برگزار شد


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha