جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد محسن قرآئتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه در کشور ما برای برنامه‌های عید نوروز و غذای جسم مردم ساعت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیون نیز برای خروج قرآن از مهجوریت اهتمام جدی نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، عصر چهارشنبه در نشست بر خط ستاد اقامه نماز استان یزد، با تأکید بر اهمیت نماز اظهار داشت: نماز تنها متعلق به دین اسلام نیست بلکه بر اساس آیات قرآن، سایر ادیان و پیامبران نیز در مورد اقامه نماز دستوراتی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نماز اولین دستور خدا و آخرین وصیت انبیای الهی است، افزود: نماز جماعت و نماز اول وقت باید جدی گرفته شود و در این راستا نباید دنبال سازمان تبلیغات و سایر دستگاه‌ها برای فراهم کردن مقدمات این فریضه باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به اینکه دولت برای رفع مسائل حوزه میوه و تخم مرغ و راه و سفرهای نوروزی ساعت‌ها جلسه برگزار می‌کند، تصریح کرد: حوزه های علمیه، طلاب، روحانیون و علما نیز باید با همکاری دستگاه‌های متولی، برای مهجوریت زدایی از قرآن و نماز اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کشور ما در زمینه نماز و قرآن ضعیف عمل شده است، عنوان کرد: باید یک حرکت درست و علمی در این حوزه انجام شود و معتقدم باید آیات و روایات مربوط به دانشکده های مختلف از جمله حقوق، معماری، پزشکی و ... استخراج و در دانشگاه ها تدریس شود تا با روش‌های علمی، قرآن را از مهجوریت خارج کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی همچنین بر لزوم تفسیر قرآن برای اقشار مختلف تأکید کرد و گفت: هر چه مشکلات و فساد در جامعه بیشتر می‌شود باید به نماز توجه بیشتری صورت گیرد زیرا نماز کلید حل بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

وی با تأکید بر جذب جوانان به مساجد تأکید کرد: گام اول در این مسیر، در نظر گرفتن خادمان خوش برخورد و خوش اخلاق، جوان و پرحوصله برای مساجد است.

در این مراسم از مدیران کل دستگاه‌های استان یزد که دستگاه‌های آنها در امر اقامه نماز حائز رتبه برتر شدند، تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha