پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی تأکید کرد: در راستای اجرای بیانیه «گام دوم» هیچ‌کدام از سازمان اجرایی مسئولیت ندارند بلکه خود جوانان باید حلقات میانی و کارگروه‌ها را تشکیل دهند لذا این کار باید توسط خود جوانان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، جمعی از دبیران و فعالان اجتماعی تشکل‌های غیردولتی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز (سازمان‌های مردم‌نهاد) با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در این جلسه با تأکید بر نقش مهم جوانان در جامعه، بیان داشت: جوانان ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی دارند که باید فعال و شکوفا شود.

وی بابیان اینکه به جوانی در روایات و کتب دینی بسیاری تأکید شده است، اظهار داشت: انسان باید دوران جوانی خود را در راه بندگی خدا سپری کند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه امامین انقلاب بر «خودسازی» در دوران جوانی بسیار تأکید کردند، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با جوانان انرژی، امید و ابتکار را سه خصوصیت بارز جوان دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اهمیت امید در جامعه، عنوان کرد: مسئولان موظف‌اند تا امید را در بین جوانان گسترش دهند و مانع از ناامیدی آنان شوند.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه ما در مقابل الگوهای وارداتی و غربی، «قرآن»، «ثقلین» و «عترت» را داریم، خطاب به دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد خاطرنشان ساخت: شما فعالان اجتماعی باید این امور را دست‌گیرید و از میان این معارف الگوی مناسبی را برای معرفی به جوانان فراهم کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه از شهید سلیمانی، شهید حججی و پرفسور حسابی به‌عنوان چند الگوی شاخص نام برد و گفت: ما الگوهای بسیاری برای معرفی به جامعه داریم اما این مهم است که آنان را چگونه و با چه زبانی به مردم جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی از جوانان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی اجتماعی جامعه یادکرد و گفت: دولت‌ها نمی‌توانند نسبت به این قشر مهم بی‌تفاوت باشند.

وی داشتن برنامه مدون در حوزه جوانان را یکی از ملاک‌های انتخاب دولت آینده عنوان کرد و گفت: اشتغال، ازدواج، مسکن، مهارت‌های علمی و تخصصی، شکاف بین نسلی و امثال‌ذلک از مواردی است که رئیس هر دولتی باید برای آن طرح و برنامه مدون داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تصریح کرد: باید کاندیداهای ریاست جمهوری طرح مدنظر خود در حوزه جوانان را به مردم ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه غیر از وزارت ورزش و جوانان برخی دستگاه‌های دیگر نیز در حوزه جوانان مسئول‌اند، افزود: دستگاه‌های دیگر که در حوزه جوانان مسئول‌اند و بودجه دریافت می‌کنند باید گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فعالیت‌های حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان نباید صرفاً به امور فرهنگی محدود شود، گفت: امور جوانان وزارت ورزش و جوانان باید به حوزه‌های دیگر اقتصادی، اجتماعی، کارآفرینی و امثال‌ذلک نیز بپردازد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش دیگری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه مواسات و کمک مؤمنانه در برخی از سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده از سوی این سمن‌ها قابل‌تقدیر و ارزشمند است و نباید صرفاً به دوره کرونا محدود شود بلکه باید در آینده نیز ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه تشکل‌های فعال در محورهای دیگر نباید به‌صورت تخصصی به موضوع مواسات و کمک مؤمنانه بپردازند، گفت: رزمایش‌هایی چون مواسات و کمک مؤمنانه باید با محوریت مساجد در محلات به کار خود ادامه دهند اما تشکل‌های مردمی تخصصی باید دیگر به فعالیت متبوع خود بپردازند و از کارهای حاشیه‌ای بپرهیزند لذا کمک به این رزمایش‌ها خوب است اما نباید به یک گزارش عملکرد برای تشکل‌های تخصصی تبدیل شود چراکه آنان باید در حوزه تخصص خود فعالیت کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان داشت: مخاطبان خاص بیانیه «گام دوم» جوانان هستند که باید توسط خودشان نیز این بیانیه اجرایی شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه متأسفانه تاکنون کار اجرایی در حوزه بیانیه «گام دوم» صورت نگرفته، اظهار داشت: بنده در خطبه‌های نماز جمعه این موضوع را با توجه به بیانات خود حضرت آقا در سخنرانی سوم خرداد سال ۱۳۹۸ تبیین کردم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در خاتمه تأکید کرد: در راستای اجرای بیانیه «گام دوم» هیچ‌کدام از سازمان اجرایی مسئولیت ندارند، بلکه خود جوانان باید حلقات میانی و کارگروه‌ها را تشکیل دهند لذا این کار باید توسط خود جوانان انجام شود.

گفتنی است در این دیدار صمیمی که قریب به سه ساعت به طول انجامید مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز به بیان آمار و عملکردهای این اداره کل در زمینه امور جوانان پرداخت و نمایندگان برخی از سمن‌های استان البرز به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha