پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: طلاب و فضلا،باید از فرصت موجود در قم استفاده نموده و در این راه تلاش و کوشش داشته باشند تا به نتایج مطلوب برسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جلسه طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم که در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت أمیرالمؤمنین علی (ع)، به روایتی از آن حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان فرمودند: «لَیَنفَعَنَّکَ حُبُّنا عِندَ ثَلاثٍ : عِندَ نُزولِ مَلَکِ المَوتِ، وعِندَ مَسأَلَتِکَ فی قَبرِکَ، وعِندَ مَوقِفِکَ بَینَ یَدَیِ اللّه/ علاقه و محبّت به ما بی گمان در سه جا، تو را سود خواهد بخشید: هنگام فرود آمدن فرشته مرگ، هنگام سؤال قبر و آن گاه که در پیشگاه خداوند بایستی».

وی ابراز داشت: محبت به اهل بیت (ع) سرمایه گرانبها و توشه پرقیمتی برای سفر آخرت ماست و باید برای دستیابی به آن تلاش نماییم.

امام جمعه اردکان با اشاره به راه های دستیابی به محبت اهل بیت (ع)، خاطرنشان ساخت: «دعا»، «زیارت اهل بیت(ع)»، «شناخت فضائل اخلاقی اهل بیت (ع)» و ... از این راه هاست که باید از آن استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در ادامه به جایگاه حضرت أمیرالمؤمنین علی (ع) اشاره و تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی فرمودند: «لا یجوز احد الصراط الا من کتب له علی الجواز/ هیچکس نمی تواند از صراط عبور کند مگر کسی که علی برای او اجازه عبور نوشته باشد».

وی در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: طلاب و فضلای باید از فرصت موجود در قم استفاده نموده و در این راه تلاش و کوشش داشته باشند تا به نتایج مطلوب برسند؛ آب و خاک قم، علمیت نمی آورد؛ بلکه تلاش مضاعف ماست که می تواند ما را به جایگاه مناسب علمی برساند.

امام جمعه اردکان در بخش سوم از سخنان خود به سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد و اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت های طلاب متخصص در موضوعات گوناگون برنامه داشته و از این عزیزان در سطح شهرستان استفاده می کنیم؛ البته نیازمند معرفی بیشتر طلاب فاضل هستیم تا بتوانیم از آنان بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha