جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجیدی

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: اطلاع رسانی در حوزه وقف ضعیف می باشد و کارکردهای وقف در این سالها به خوبی برای مردم  روشن نشده  است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی، صبح امروز با حضور در برنامه زنده رو در روی سیمای مرکز قزوین گفت: یکی از دلایلی که نسبت به وقف موجب دلگیری شده ناآشنایی با مقوله وقف و همین است، چرا که وقف یک فرهنگ ناب اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد:  ما در جایی که وقف مستندات مستحکمی ندارد به دنبال احیا موقوفات نمی رویم و این مستندات شامل اسناد رسمی ثبتی و وقف نامه می باشد.

وی ادامه داد: در مورد موقوفه حاج محمدحسین خزانه(ره) شهرستان البرز هم سند ثبتی محکم وجود دارد و هم وقف نامه موجود هست. وقف از وقفیت خارج نمی شود فقط تبدیل به احسن می‌شود نه تنها در مورد موقوفه حاج محمدحسین خزانه(ره) شهرستان البرز در تمامی موقوفاتی که بحث تبدیل به احسن اتفاق می افتد.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: در بحث تبدیل به احسن طبق نظر مراجع تقلید، امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هر موقوفه ای به نحو از وقف خارج شده باشد باید به حالت وقفیت برگردد.

وی همچنین ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) نخستین فردی بودند که به اسلام ایمان آوردند و پیامبر اکرم(ص) را در انجام این رسالت بزرگ همواره یاری می کردند و در این راه با شجاعت هر چه تمام توطئه های دشمنان را خنثی می کرد و آنان را در جهت پیشبرد اهدافشان ناامید می ساخت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: جوانمردی و گذشت از مهم ترین صفات امیرالمومنین (ع) است که امام (ع) را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha