جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/امام جمعه یاسوج گفت: برخی بساز و بفروش‌ها هیچ مهندسی و نظارتی ندارند و فقط با نماکاری به مردم می‌فروشند که خیانت و جنایت است و اگر کسی کشته شد مانند قتل است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به سوره رعد آیات ۲۸ و ۲۹ اظهار کرد: خداوند راه تقوا و رستگاری را به انسان ابلاغ می‌کند؛ انسان نمی‌تواند همه قوانین الهی را درک کند، او دارای چنین ظرفیتی نیست، لذا با وحی به این قوانین پی می‌برد.

وی ادامه داد: اگر انسان بداند و بفهمد که دنیا از آن خداست، دچار نگرانی و اضطراب نمی‌شود؛ تنها چیزی که به انسان آرامش می‌دهد یاد خداست.

حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین(ع) گفت: شخصیت امیرالمومنین(ع) مافوق تصور بشر است و اگر تمام عقل بشر را روی هم جمع کنیم، در مقابل علی(ع) مثل شمعی در برابر خورشید است.

امام جمعه یاسوج به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: بچه‌ها باید در مسیر اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) تربیت شوند؛اگر بچه‌ها از ارزش‌های دینی فاصله گرفتند مایه بدبختی است. آن کسی که با دست خود بچه را از اسلام جدا می‌کند او را اسیر شیطان کرده و مسیر را برای ابتذال باز می‌کند.

حسینی به ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد که باید نیکوکار باشیم و مشکلات دیگران را ببینیم و اگر این‌ها را نبینیم مسلمان نیستیم.

وی به بازدیدهای میدانی خود از منطقه زلزله‌زده سی‌سخت اشاره کرد و گفت: مردم مشکل چادر ندارند و روزانه غذای گرم تحویل داده می‌شود، لوازم گرم کننده ضعیف است که باید کمک شود. برای بازسازی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده و تقریبا 3 هزار خانه تعمیری و تخریبی است که در مرحله اول ۲۰ میلیون برای اجاره داده می‌شود و ۱۲۰ میلیون وام ۴ درصد و ۳۰ میلیون وام بلاعوض و ۱۰ میلیون  هم ستاد اجرایی بلاعوض می‌دهد و بنیاد مستضعفان سیمان را تحویل می‌دهد که کمک خوبی است.

وی با قدردانی از همه مسئولانی که در سی‌سخت زحمت می‌کشند، گفت: بخشی از کمک‌ها مردمی است که احتیاج به مدیریت بیشتری دارد، هر چند که منطقه بندی و بلوک بندی شده است. 

نماینده ولی‌فقیه افزود: نکته‌ای که باید توجه بیشتری کنند مسأله نظام مهندسی است که همه باید توجه کرده و خانه‌ها را محکم بسازیم. شهرداری‌ها در بحث نظام مهندسی باید وظیفه خود را انجام دهند و مردم هم باید وقتی هزینه می‌کنند آینده‌نگری داشته باشند، چرا در زلزله ۵.۶ باید چنین خرابی شود؛ اگر ۶ ریشتر پیش می‌آمد و کشته می‌دادیم، از لحاظ روانی چه تاثیر بدی داشت باید در بحث استحکام خانه‌ها این موضوعات رعایت شود. 

وی ادامه داد: برخی بساز و بفروش‌ها هیچ مهندسی و نظارتی ندارند و فقط با نماکاری به مردم می‌فروشند که خیانت و جنایت است و اگر کسی کشته شد مانند قتل است. 

حسینی گفت: خانه‌ای را دیده‌ام که ناظری از آن بازدید نکرده، اما امضای ناظر پای آن است؛ شهرداری‌ها و نظام مهندسی هزینه‌ها را کاهش دهند تا مردم بتوانند مراجعه کنند. اکثر مردم ما ندار و فقیر هستند.

وی تاکید کرد: مردم هم باید احترام مسئولان را داشته باشند و اگر به مردم بی‌احترامی شده به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم. در اسباب کشی‌ها و همه کارها از طلبه و استاد دانشگاه در کنار مردم زلزله زده هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha