جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه شهرکرد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گفت: متاسفانه بازار آن سامان خودش را ندارد و تنظیمی در بازار وجود ندارد و آنهایی که باید بازار را تنظیم کنند متاسفانه خودشان با همدیگر نظم درست را ندارند و یک نابسامانی در وضع قیمت‌ها مشاهده می‌شود و مشکلات اقتصادی بسیاری برای مردم به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امروز (جمعه، هشتم اسفند ماه) در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد  با اشاره به ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ گفت: امام خمینی (ره) با این نگاهی که نظام اسلامی باید در خدمت مستضعفان و محرومین و فقرا و در خدمت محرومیت زدایی از جامعه باشد این نهاد خوب را تشکیل دادند که درخشیده است و امروز این نگاه محسنانه و کمک‌های مؤمنانه به یک گفتمان و فرهنگ حاکم در جامعه تبدیل شده است

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی که به شدت نیاز بود همه در خدمت نیازمندان قرار بگیریم مشاهده شد که جامعه و اقشار مختلف مردم چگونه درخشیدند و در صحنه حضور پیدا کرد و در هر مصیبت و گرفتاری دیگری هم که پیش می‌آید از سیلاب و زلزله تا مشکلات دیگر مردم در صحنه حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به زلزله سی سخت، گفت: در زلزله سی‌سخت مشاهده شد که هم از استان خودمان و هم از سراسر کشور گروه‌های جهادی گسیل داده شده‌اند و خودجوش کارهای جهادی انجام می‌دهند و در خدمت یکدیگر هستند که این‌ها همان روح انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه به همان میزان که مردم نگاه مومنانه دارند، دولتمردان هم باید داشته باشند، تصریح کرد:  دولتمردان هم باید این نگاه فقرزدایی،محرومیت زدایی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه را داشته باشند مخصوصاً این روزها پایانی سال باید این نگاه قوت پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ناسامانی‌های بازار خاطرنشان کرد: متاسفانه الان می‌بینیم که وضع بازار آن سامان خودش را ندارد البته متأسفانه فراوان در گذشته مردم این مسئله را شاهد بودند اما الان بیشتر این نابسامانی را مشاهده می کنند و تنظیمی در بازار وجود ندارد و آنهایی که باید بازار را تنظیم کنند متاسفانه خودشان با همدیگر نظم درست را ندارند

نماینده ولی فقیه در استان گفت:  متاسفانه متولیان تنظیم بازار با تولیدگران ارتباط درست ندارند و برنامه منظم و درستی بر بازار حاکم نیست و یک نابسامانی در وضع قیمت‌ها مشاهده می‌شود و مشکلات اقتصادی بسیاری  برای مردم به وجود آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: دولتمردان در این جهت باید بیشتر همت کنند و برنامه‌های مؤثر جزء تدابیرشان باشد تا مشکلات را به حداقل برسانند و رفع کنند مخصوصاً این ایام که هر چند نوروز امسال هم همانند سال گذشته  تحت تأثیر کرونا است ولی مردم به بازار مراجعه می‌کنند و خرید و فروش دارند که حتماً باید این نظم دهی به بازار جزء برنامه ها باشد.

وی در جمع بندی این بخش از سخنان گفت:  مسئله کمک‌های مؤمنانه و محسنانه ادامه داشته و دارد و مردم در این ایام بیشتر باید یاریگر نیازمندان یا از طریق کمیته امداد یا از هر طریقی که خودشان می دانند باشند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به روز نهم اسفند روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده اشاره کرد و گفت: اقتضای حمایت از حقوق مصرف کننده همین است که مصرف کنندگان و کسانی که می‌خواهند نیازهایشان را از بازار تأمین کنند در رفاه و با اطمینان و آرامش تهیه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان به اجرایی شدن بخشی از قانون راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: این قانون از جمله قوانین خوب و هوشمندانه مجلس محسوب می‌شود که از پنجم اسفند پروتکل الحاقی لغو  شد که البته امیدوار هستیم این قانون کامل اجرا شود و تدابیری که دولتمردان اتخاذ کردند این تدابیر به آنجا نینجامد که مجدد ما امتیازی به بیگانه و دشمن بدهیم و امیدی در دشمن ایجاد کنیم.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر لزوم اجرای کامل این قانون گفت: دولتمردان هر تدبیری که می خواهند داشته باشند اما بدانند آنچه مهم است اجرای کامل این قانون است که باید این قانون کامل اجرا بشود تا دیگر دشمن امیدی به این مسئله نداشته باشد و قطع امید کند مگر آن که تحریم‌ها را لغو کند و این همه موانع که سر راه این ملت قرار داده را بردارد.

وی با تاکید بر این که مقابله با دشمن راهی جز ایستادگی ندارد افزود: باید در برابر دشمن به فرموده قرآن ایستاد و مقاومت کرد و اجازه نداد که آن‌ها امیدوار باشند و مدام بر تحریم‌هایشان و سنگ اندازی و ایجاد مشکل برای ما بیفزایند. باید از آن‌ها قطع امید بشود و قطع امید هم همین است که دولت، مجلس و قوه قضائیه نهادها، دستگاه‌ها و مردم همه و همه با یک صدا در مقابل این زیاده خواهی‌های دشمن بایستیم.

امام جمعه شهرکرد همچنین به ایام‌البیض اشاره کرد و گفت: هرچند در شرایط کرونایی راه اعتکاف بسته شد، اما توجه داشته باشید که راه عبادت هنوز باز است و باید یک جایگاه ویژه در زندگی روزمره برای راز و نیاز با خداوند قائل شویم؛ متاسفانه امروز عبادت در سبد زندگی ما کمرنگ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: تلاش برای کسب روزی، فعالیت‌های اجتماعی و امثالهم نباید مانع عبادات روزانه ما شود، همانطور که امیرالمؤمنین در کار و تلاش بی‌نظیر بود و آن همه فعالیت اجتماعی و سیاسی، آن همه فعالیت اقتصادی مانند مدیریت نخلستان‌ها و حفر چاه را انجام می‌دادند ولی در عبادت خداوند هم کوتاهی نمی‌کردند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha