پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب و فضلای استان همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: در عرصه های فرهنگی، به هیچ قشری به اندازه طلاب نمی توان تکیه کرد و باید از ظرفیت طلاب و روحانیون استفاده کرد؛ البته اقشار دیگر هم پای کار بوده و تلاش دارند؛ اما مؤثرترین قشری که می تواند در ارتقاء و تحول فرهنگی کشور اثرگذار باشد، طلاب و روحانیون هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در جلسه طلاب و فضلای استان همدان که در مسجد أمیرالمؤمنین (ع) شهرک مهدیه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام علی (ع)، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) در روایتی فرمودند: «مَنْ أرادَ أنْ یَنْظُرَ إلی آدَمَ فی عِلْمِهِ وَ إلی نُوح فی فَهْمِهِ وَ إلی إبْراهیمَ فی حِلْمِهِ وَ إلی مُوسی فی بَطْشِهِ، فَلْیَنْظُرْ إلی عَلیِّ بْنِ أبی طالِب/ هر که می خواهد دانش آدم و فهم نوح و بردباری ابراهیم و توانمندی موسی را ببیند، علی بن ابی طالب را بنگرد».

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان ساخت: خداوند با تولد حضرت أمیر (ع) در خانه کعبه به تمام هستی اعلام کرد که ایشان ارتباطی با خدا دارد که دیگران ندارند؛ هم تولدش، هم حیاتش، هم شهادتش و ... ذره ای غیر از خدا معنا پیدا نمی کند.

امام جمعه همدان در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت استان اشاره و تصریح کرد: در عرصه های فرهنگی، به هیچ قشری به اندازه طلاب نمی توان تکیه کرد و باید از ظرفیت طلاب و روحانیون استفاده کرد؛ البته اقشار دیگر هم پای کار بوده و تلاش دارند؛ اما مؤثرترین قشری که می تواند در ارتقاء و تحول فرهنگی کشور اثرگذار باشد، طلاب و روحانیون هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: امروز اطلس تبلیغی استان همدان استخراج شده و هم اکنون یک هزار روستای همدان بدون روحانی هستند و کل طلاب مستقر و طرح هجرت ما قریب به ۵۰۰ نفر است که عدد بسیار کمی است.

وی ابراز داشت: امروز وضعیت فرهنگی برخی روستاها خیلی مناسب نیست و به عنوان مثال، وضعیت طلاق در برخی روستاها نگران کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه گرایش سیاسی غالب استان، گرایش انقلابی است؛ اما در برخی از بخش ها مشکل داریم و باید برای حل آن تلاش کرد.

در تحولات فرهنگی به هیچ قشری به اندازه طلاب و روحانیون نمی توان تکیه کرد

امام جمعه همدان تصریح کرد: اعتیاد، بیکاری، طلاق، خودکشی، سرقت، فرق و مذاهب و ... از معضلاتی است که در سطح استان وجود داشته و می طلبد طلاب و فضلا ورود مناسبی داشته و در تحول فرهنگی مثمرثمر باشند.

سخنران این جلسه بیان داشت: تدوین سند فرهنگی استان و نقشه مهندسی فرهنگی از جمله برنامه های ماست تا بتوانیم برای حل مشکلات و معضلات موجود در کشور به درستی و با برنامه قدم برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: حضور جدی در عرصه فرهنگ و مطالبه گری از ضروریاتی است که عزیزان طلبه باید به آن فکر کرده و برنامه داشته باشند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و ابراز داشت: سیاست اول رهبر معظم انقلاب در مسئله انتخابات، موضوع مشارکت حداکثری است؛ ضرورت در این انتخابات، میزان مشارکت بالا و اولویت در آن، انتخاب دولتی جوان، حزب اللهی و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان ساخت: بخش عظیمی از اتفاقاتی که در حال افتادن است، ناامیدسازی و بی اعتمادی مردم نسبت به نظام است و دشمن در حال سیاه نمایی بوده و مشکلات اقتصادی هم به این مسائل دامن زده است.  

امام جمعه همدان تصریح کرد: بخش عمده ای از مشکلات امروز کشور، مسائل مدیریتی است؛ اما نباید تحریم ها را نادیده گرفت و یقینا تحریم هم در مشکلات امروز کشور اثرگذار است.

سخنران این جلسه بیان داشت: متأسفانه کشور ما عادت کرده است که نفت بفروشد و مصرف کند؛ اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که باید وابستگی به نفت را کم کنیم، برای همین مسئله است تا اگر فروش نفت ما کم شد، کشور با مشکل مواجه نشود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: نیازمند توجه بیشتر طلاب و فضلا به مسائل استان هستیم؛ چراکه ما در میدان بوده و شاید گاهی برخی از مشکلات را متوجه نشده و نیازمند تذکر شما هستیم.  

در تحولات فرهنگی به هیچ قشری به اندازه طلاب و روحانیون نمی توان تکیه کرد

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان همدان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: جهش علمی، فعالیت های پژوهشی، کارهای تبلیغی و حضور جهادی طلاب و فضلای استان همدان زبانزد است و باید از ظرفیت طلاب و فضلا استفاده کرد.

وی اظهار داشت: نمایندگان طلاب و فضلا وظیفه دارند این عزیزان را به استان معرفی کرده تا از حضور این بزرگواران در سطح استان استفاده شود.

نماینده طلاب همدان ابراز داشت: این نشست ها برکات بسیاری خواهد داشت که یکی از آنان، شناخت بهتر و بیشتر از طلاب و فضلا برای استفاده بهتر از آنان است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان همدان خاطرنشان ساخت: نمایندگان طلاب و فضلا با تمام تلاش و کوشش خود درصدد رفع مشکلات طلاب هستند و در حد توان در حال خدمت رسانی می باشند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از مباحثی که همه باید آن را جدی بگیرند، مسئله انتخابات ۱۴۰۰ است تا دولتی جوان، انقلابی و حزب اللهی سرکار آمده و شاهد حل مشکلات موجود کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: حضور حداکثری مردم در این انتخابات بسیار مهم است؛ چراکه دشمنان برای این کشور خواب هایی را دیده اند که نباید بگذاریم خواب آنان تعبیر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha