چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری ، استاد حوزه علمیه همدان

حوزه / امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه دعا کنیم جز دوست داران و محبان امیرالمؤمنین(ع) باشیم، گفت: عشق و محبت به علی(ع) نعمت بالایی است که نصیب هر بنده ای نمی شود و تنها بندگان برتر به این جایگاه می رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام حسن طاهریف ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با تبریک میلاد امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) در فرازی از نهج البلاغه با سرزنش کردن افرادی که دچار افراط شده اند، فرمودند کسانی که در محبت به من دچار افراط شده و من را پروردگار می دانند، جز اصحاب جهنم هستند.

این استاد حوزه با بیان اینکه در آن دوران برخی شخصیت امام علی(ع) را از معاویه هم پایین تر می دانستند!!، گفت: این افراد نیز جز اصحاب جهنم محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه مومنان نباید از محبت به اهل بیت غافل شوند، یادآور شد: در روایات و کلام بزرگان بر محبت به اهل بیت، خصوصا امام علی(ع) بسیار توصیه و تاکید شده است موضوعی که می تواند دستگیر بندگان در دوران حیات و ممات باشد.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: این که گفته می شود "هر کس علی را دوست داشته باشد خدای علی را دوست دارد و هرکس با علی دشمنی کند شامل غضب خدا می شود" نشان دهنده جایگاه بالای امیرالمومنین(ع) در عالم هستی است.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه دعا کنیم جز دوست داران و محبان امیرالمؤمنین(ع) باشیم، عنوان کرد: عشق و محبت به علی(ع) نعمت بالایی است که نصیب هر بنده ای نمی شود و تنها بندگان برتر به این جایگاه می رسند.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر نمی خواستند بسیاری از فضائل امام علی (ع) را بیان کنند، یادآور شد: فضائلی که از امیرالمومنین(ع) بیان شده و مردم شنیده اند، تنها گوشه ای از مواردی است که قابل بیان و قابل درک برای بشر بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha