پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر سعید محمد

حوزه/ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ضمن اعلام آغاز عملیات حفاری بخش میانی خط ۲ قطار شهری اصفهان گفت: این مجموعه با در اختیار داشتن بیشترین دستگاه حفار مکانیزه (TBM) در کشور از قابلیت منحصر به‌فردی در حفاری مکانیزه تونل در منطقه برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، روز جمعه (۸ اسفندماه) با اعلام این خبر اظهار داشت: خط ۲ قطار شهری اصفهان به طول حدود ۲۵ کیلومتر از ایستگاه شهدای خمینی‌شهر تا دارک، امتداد می‌یابد که یک مسیر غربی- شرقی محسوب می‌شود و در مسیر خود از ۲۳ ایستگاه می‌گذرد.

وی افزود: به منظور تسریع در بهره‌برداری از این خط، پروژه به سه بخش مجزا تقسیم شده است که حفاری تونل بخش میانی آن حدفاصل ایستگاه‌های کهندژ تا امام علی(ع) به طول حدود ۶ کیلومتر به موسسه حرای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ضمن تشکر از همکاری مسئولان شهری اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات حفاری این بخش از پروژه با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه و از ایستگاه کهندژ آغاز می‌شود و شامل ۵ شفت تهویه بین ایستگاهی، ۲ شفت تهویه و خروج اضطراری و یک دستگاه تونل ۴۵۰ متری اتصال خط ۱ به ۲ است.   

دکتر محمد گفت: اجرای ۳۲۴ کیلومتر مترو در شهرهای مختلف با ۲۱۰ ایستگاه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نشان از توانمندی متخصصان داخلی در این حوزه است که وابستگی کشور به خارج را قطع کرده و ما را در این صنعت به خودکفایی رسانده است.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha