جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: قوای سه‌گانه، شورای امنیت ملی خصوصاً دولت باید مراقب شیطنت‌های فریبکارانه دشمن در این سه ماه بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان اظهار داشت: شاید بتوانیم بگوییم بهترین ایام و معنوی‌ترین ایام ماه رجب ایام البیض این ماه یعنی سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم آن است که در این ایام قرار داریم و این هم بر فضیلت و ارزش این ایامی که در آن قرار داریم افزوده است.

وی ادامه داد: روز پانزدهم ماه رجب هم که به نام عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری ثبت شد و سالروز رحلت این اسوه شجاعت و صبر و استقامت و بصیرت و مقابله با ظلم و انحراف است، حضرت زینب علیها سلام بعد از مادرش حضرت زهرا علیها سلام با فضیلت ترین بانوی اسلام است.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: اگر بخواهم در عظمت این بانوی بزرگ هر دوعالم سخن بگویم این است که ایشان شریکة الحسین بودند. اگر اسلام به برکت قیام سیدالشهدا زنده ماند حضرت زینب هم شریکة الحسین است، اگر مکتب شیعه و نام اهل‌بیت علیهم‌السلام به برکت عاشورا زنده ماند حضرت زینب شریکةالحسین است.

وی ابراز داشت: مقام حضرت زینب آن‌قدر به عصمت اهل‌بیت نزدیک است و درجه عصمت او به حدی بالاست که تنها نفر غیر از ۱۴ معصوم که مدتی وظایف هدایت امت و در واقع در عمل امامت امت به دوش او نهاده شده حضرت زینب علیها سلام است و یعنی در آن مدتی که از لحظه شهادت حضرت سیدالشهدا امام سجاد به مصلحت الهی بیمار بودند این بار سنگین بر دوش این بی‌بی گذاشته شده بود و در دوران اسارت هم دوشادوش امام سجاد از هویت دین و مکتب تشیع دفاع کردند و نتیجه آن پیروزی خون بر شمشیر بود.

وی در خطبه دوم نیز اظهار داشت: روز دوشنبه اعضای مجلس خبرگان رهبری دیداری با مقام معظم رهبری داشتند، امام المسلمین در این دیدار رهنمودهای راهگشایی را ایراد کردند که بنده فقط به یک فراز از آن اشاره می‌کنم ایشان فرمودند مجلس یک قانونی را در مورد برجام تصویب کردند همان قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها دولت هم استقبال کردند و فرمودند دولت هم ان‌شاءالله این را انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: البته می‌دانید بین مجلس و دولت در مورد توافقی که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتند اختلاف پیش آمد که رهبری فرمودند این اختلاف باید حل شود، تأکید رهبری در کشور بر روی وحدت است اتحاد است این را مسئولین باید بیشتر از مردم بفهمند که نباید در کشور بوی اختلاف و دوئیت بیاید.

امام‌جمعه سلفچگان ادامه داد: البته اختلاف‌نظر و تبادل نظر طبیعی است و باعث رشد کشور می‌شود اما اینکه دو طرف متعصبانه مقابل هم بایستند این نباید باشد و تأکید کردند دولت باید قانون را اجرا کند، اما در مورد چهار کشور بدعهد یعنی اروپایی‌ها و امریکا فرمودند ادبیات مستکبرانه و از دست بالا حرف‌زدن طلبکارانه و غیرمنصفانه است. مدام در مورد تعهدات برجامی ایران حرف می‌زنند و به تعبیر بنده انگارنه‌انگار که خودشان هم تعهداتی در برجام داشته‌اند.

وی ادامه داد: ایران تا مدت‌ها به تعهداتش پایبند بود امریکا که با وقاحت از برجام خارج شود و سه کشور اروپائی هم که فقط حرف زدند در این زمینه فرمایش قران این است که «فَانبِذ اِلَیهم عَلیٰ سَواٰء»؛این هم قرآن است، دستور قرآن این است وقتی آنها عمل نکردند و صبر تو هم نتیجه نداد پایبندی تو هم اثر نکرد در این صورت تو هم رها کن.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: البته دولت هم برخلاف فهم قرآن رها نکرد ادامه داد تا حالا که با فشار مجلس به‌تدریج مقداری از تعهدات را رها کردند البته همه هم قابل برگشت است به شرطی که این بار آنها به تعهداتشان عمل کنند بعد هنوز هم در مقابل این ملت بزرگ و این کشور مستقل مقتدر با ادبیات استکباری صحبت می‌کنند امریکا بداند آن روزی که در این کشور خیال می‌کردید نفوذی دارید و قدرتی دارید ملت بزرگ ما شما را بیرون انداختند هر زمانی که در عمل ملت ما را شناختید یک فکری برای شما می‌کنیم و تصمیمی خواهیم گرفت اما سه کشور اروپائی هم بدانند ملت ما در مقابل استکبار و زورگوئی می‌ایستد و گردن مستکبرین را می‌شکند و هر چه به این رفتار ادامه دهید در ذهن ما منفورتر خواهید شد.

وی ابراز داشت: مسئله مهم این است که بعد از دو دهه چالش هسته‌ای و اختلاف دیدگاه‌ها در کشور همگی توقف اجرای پروتکل الحاقی را پذیرفته‌اند و این یک دستاورد بزرگ برای حفظ وحدت در کشور است.

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: رهبری کاملاً قانون مجلس را تأیید کردند و لازم و به‌موقع دانستند لذا دولت موظف و مکلف به اجرای کامل این قانون است.

 وی افزود: اما کلام آخرمان هم تبعیت از فرمایش رهبری است که آمریکا و اروپا باید بدانند زمان ادبیات مستکبرانه و طلبکارانه گذشته است. آن کسی که بدهکار است و مستحق سرزنش و توبیخ است شمایید که به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اید.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: قوای سه‌گانه و شورای امنیت ملی و بخصوص دولت باید مراقب شیطنت‌های فریبکارانه دشمن در این سه ماه، باشند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ذی‌ربط باید بدانند، هرگونه مذاکره و اقدام، خارج از قانون مجلس و سیاست‌های کلان نظام، خیانت به منافع ملی و نابخشودنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha