سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلسه طلاب و فضلای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه

حوزه/ مسئله جمعیت، فضای مجازی و ... از مسائل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است تا در کوتاه مدت و میان مدت فکری برای این مباحث شود که در این زمینه، کمیسیون فرهنگی مجلس، ورود جدی داشته و ساعات بسیاری را صرف آن کرد تا ان شاءالله به نتیجه مناسب برسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی در جلسه طلاب و فضلای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه که شب گذشته در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، به ارائه گزارشی از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه جمع بسیار مؤمن، انقلابی، دغدغه مند در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور داشته و تلاش می کنند سخنان رهبر معظم انقلاب را به درستی فهم کرده و به سمت اجرا شدن منویات ایشان حرکت نمایند.

وی ابراز داشت: مسئله جمعیت، فضای مجازی و ... از مسائل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است تا در کوتاه مدت و میان مدت فکری برای این مباحث شود که در این زمینه، کمیسیون فرهنگی مجلس، ورود جدی داشته و ساعات بسیاری را صرف آن کرد تا ان شاءالله به نتیجه مناسب برسد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب در ۹ آذر ۱۳۹۲ در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند: «یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او می‌لرزد، این مسئله‌ جمعیت است» که نشان از اهمیت این مسئله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نصیرایی تصریح کرد: ما کمتر از هفت سال آینده با چاله جمعیتی مواجه خواهیم شد که اگر تا آن زمان نتوانیم قدمی در برطرف نمودن این آسیب برداریم، کشور با آسیب های جدی مواجه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسئله فضای مجازی، موضوع دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود که در آن ورود نموده است؛ چراکه رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند تا شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و اینترنتی داخلی داشته باشیم که در این راستا طرحی در کمیسیون نهایی شده و ان شاءالله در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «حمایت از پیام رسان های ایرانی» و «شناخته شدن افراد در فضای مجازی» از امتیازات این طرح است که ان شاءالله با کمک نمایندگان محترم مجلس، به تصویب نیز خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین نصیرایی ابراز داشت: مبارزه با فساد، رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه، رسیدگی به احوالات معیشتی مردم و ... در برنامه های این مجلس موج می زند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دغدغه تحول وضع موجود کشور را دارند.

"طرح جمعیت" و "فضای مجازی" با جدیّت در کمیسیون فرهنگی مجلس دنبال می شود

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مسائلی که مجلس انقلابی در آن ورود کرد، مسئله بودجه ۱۴۰۰ بود که با ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تراز منفی تحویل مجلس داده شد؛ اما مجلس شورای اسلامی آن را رد کرد و برای اصلاح مجددا به دولت فرستاد و با اصلاحات مجدد به مجلس آمد و در حال حاضر، کلیات آن تصویب شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصویب مالیات برای هنرمندانی که تا به امروز از پرداخت مالیات معاف بودند، از دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی بود؛ چراکه تمام کارمندان و کاسبان و ... باید مالیات بپردازند؛ اما هنرمندان از پرداخت آن معاف بودند که بی عدالتی بود.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ان شاءالله حرکت بسیار مناسب قوه قضائیه به ریاست آیت الله رئیسی در کنار حرکت و عزم مناسب مجلس شورای اسلامی با انتخاب دولت جوان، انقلابی و حزب اللهی تکمیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نصیرایی در بخش دیگر از سخنان خود به فعالیت های حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و بیان داشت: حوزه انتخابیه ما به لحاظ جغرافیایی از ۲۲ استان کشور بزرگتر است و به سمت فعالیت هایی رفته ایم که منفعت اکثریت مردم منطقه را در بر داشته باشد.

وی اظهار داشت: ورود در عرصه های «بهداشت و درمان»، «راه»، «صنعت و معدن» و ... از برنامه های ماست و برای آن تلاش می کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: صادقانه به این سمت حرکت کرده ایم که از نظرات دلسوزان در هر طیف و جناحی استفاده کرده و بحمدالله این فضا در منطقه مهیا شده است.

    

همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب، نماینده طلاب فردوس، طبس، سرایان و بشرویه نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از نکات مهم در زیارتنامه حضرت زینب (س)، عبارت «لبوة الهاشمیّه» آمده است؛ درست است که همیشه درباره ایشان، بصیرت زینبی را اشاره می کنیم؛ اما از طرفی مسئله شجاعت ایشان نیز نکته بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه سه معنا برای «شجاعت» مطرح می کنند، ابراز داشت: اولین معنای شجاعت این است که از دیگران نمی ترسد؛ معنای دوم اینکه کسی که تسلط بر هوا، هوس و نفس أماره خود داشته باشد؛ اما معنای سومی که حائز اهمیت است، اینکه انسان در جزر و مد روزگار، خود را نبازد و دارای صبر و استقامت باشد و در رویارویی با مشکلات صبر کند.  

نماینده طلاب فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در بخش دیگر از سخنان خود به انتخاب یک روحانی به عنوان نماینده مردم منطقه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بحمدالله حجت الاسلام والمسلمین نصیرایی فعالیت های مناسبی را در منطقه آغاز کرده که قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب تصریح کرد: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که فعالیت های مناسب خود را ادامه داده و مجلسی انقلابی در کشور داشته باشیم و همچنان انقلابی عمل نمایند.

وی بیان داشت: درخواست ما این است که با قوت و اقتدار مسیری که آغاز کرده اید را ادامه دهید و مردمی که به شما رأی داده اند، پشتوانه شما خواهند بود.

نماینده طلاب فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در بخش سوم از سخنان خود اظهار داشت: در این جلسه، رونمایی از دو جلد کتاب «حدیث زندگی» را خواهیم داشت که فرمایشات و احادیثی است که رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج خود بیان کرده اند و مؤسسه أئمه الهدی به همت حجت الاسلام والمسلمین حاج حسین رادمرد و همکارانشان در این مؤسسه زحمت تدوین این کتاب را کشیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب ابراز داشت: کتاب «حدیث زندگی»، ترجمه احادیث اخلاقی رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج ایشان به دو زبان عربی و انگلیسی است و همه افراد نیازمند نصایح اخلاقی و فرمایشات حضرت آقا در کشورهای عربی و اروپایی بوده و به همین دلیل این کتاب می تواند ره توشه مناسبی برای جوانان کشورهای عربی و اروپایی باشد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم زمینه انتشار این دو جلد کتاب به صورت گسترده تر از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فراهم گردد تا به دست افراد بیشتری برسد.

گفتنی است در این جلسه از کتاب «حدیث زندگی» رونمایی شده است.

"طرح جمعیت" و "فضای مجازی" با جدیّت در کمیسیون فرهنگی مجلس دنبال می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha