جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دولت ایالتی کوارا سرانجام، پوشش اسلامی دانش آموزان را تایید کرد

حوزه/ پس از تنش‌های زیاد، راهپیمایی‌های اعتراضی و اخراج دانش آموزان مسلمان از مدارس، دولت ایالتی کوارا در نیجریه، سرانجام در بیانیه‌ای اعلام کرد که دختران مسلمان می‌توانند در مدرسه حجاب داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenationonlineng، دولت ایالتی کوارا در نیجریه، سرانجام استفاده از حجاب اسلامی را توسط دانش آموزان دوره متوسطه در مدارس تبلیغی میشن که با حمایت دولتی اداره می‌شوند، را مورد تایید قرار داد.

در یک هفته گذشته استفاده از حجاب در این مدارس باعث ایجاد تنش زیادی میان ذینفعان مسلمان و مقامات برخی از مدارس با بودجه دولتی در این ایالت شده بود. بر این اساس ، دولت ایالتی تعطیلی قانونی ۱۰ مدرسه از این قبیل اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

این مدارس دختران مسلمانی را که دلشان می‌خواست حجاب‌شان را در فضای مدرسه رعایت کنند اخراج کرده بودند، درحالی که پیشتر دادگاهی در این منطقه حکمی در این رابطه صادر کرده بودند و استفاده از حجاب برای دختران مسلمان در کلاس‌های درس را بلامانع اعلام کرده بود.

 در نتیجه آخرین تحولات ، دولت ایالتی همچنین دستور بازگشایی کلیه مدارس تعطیل را در ۸ مارس ۲۰۲۱ صادر کرده است.

پروفسور جوبریل ماما، دبیر دولت ایالتی ، در بیانیه ای گفت: در پی تحولات اخیر در ایالت ما در مورد وضعیت حجاب در مدارس دولتی که با کمک‌های بلاعوض اداره می‌شوند، دولت ایالت به طور گسترده‌ای با اندیشمندان از هر دو طرف مشورت کرده است و رهبران هر دو جامعه مسلمان و مسیحی با هدف روشن کردن مسائل و رسیدن به یک اجماع جلسه‌ای داشته اند. آخرین جلسه از این دست چهارشنبه ، ۲۴ فوریه به ریاست جناب عبدالرحمن عبدالرازاق فرماندار عالی جنبش برگزار شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حداقل ۱۰ مدرسه موردنظر زودتر برای حفظ صلح و نظم عمومی و همچنین جلوگیری از سو استفاده‌کنندگان تعطیل شده بودند. دولت ایالت موارد ارسالی همه گروه‌ های اصلی را در این زمینه بررسی کرده است. این قانون همچنین به طور کامل قانون آموزش ایالت کوارا ، احکام دادگاه‌های رایج و روند جهانی چند فرهنگی را در جهت توسعه یک تصمیم مبتنی بر مشاوره که صلح و تفکر پایدار را برای جوامع ما به ارمغان می آورد ، مورد توجه قرار داده است.

 در خاتمه اعلام شد: در نتیجه ، دولت بدینوسیله حق دانش آموز مسلمان باحجاب را  تأیید می کند ، و وزارت آموزش و پرورش و توسعه سرمایه انسانی را راهنمایی می‌کند تا برای کلیه مدارس دولتی با کمک بلاعوض دولت، این مسئله رعایت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha