شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حبیب الله بهمنی

کارگردان «سیب و سلما» گفت: در ایام کرونایی دو فیلمنامه به نگارش در آورده‌ام. این دو کار به محض پیدا کردن سرمایه‌گذار آماده ساخت خواهد شد.

حبیب‌الله بهمنی، کارگردان در گفت‌گو با خبرگزاری حوزه، درباره کم‌کاری سینما و تلویزیون در پرداختن به شخصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم من قادر به نیت‌خوانی نیستم، ولی همین اندازه می‌دانم این دست رویدادها معمولاً طبیعتی گذرا دارد. یعنی در زمان شهادت یا وقوع اتفاق خاص، خیلی از مدیران شعار حمایت از تولیداتی در این حوزه را می‌دهند، اما با گذر زمان متاسفانه همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود.

وی افزود: شهادت حاج قاسم نیز از جمله همین اتفاقات است. یعنی با گذشت زمان متاسفانه اصل موضوع به نوعی به فراموشی سپرده می‌شود، البته این را می‌دانم که نیت قلبی هنوز هم وجود دارند، اما آنچه در عمل شاهدیم، گواه روشنی برای تولیدات اینچنینی نیست.

کارگردان فیلم «سیب و سلما» با بیان اینکه ما هنرمندانی داریم که علاقه‌مندند در این حوزه کار بکنند، گفت: بسیاری از فیلمسازان یا فیلمنامه‌نویسان علاقه مند هستند در این حوزه کار بکنند، اما وقتی حمایتی در این رابطه وجود ندارد، چگونه آنها قادرند طرح‌ها یا ایده‌هایشان را به عمل نزدیک کنند. در این رابطه تنها شخصیت سردارسلیمانی نیست که قابلیت پرداخت سینمایی دارد، بلکه در هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری را داریم که زندگی هر یک از آنها می‌تواند الهام بخش یک فیلم و سریال باشد.

بهمنی درباره وعده‌های فراموش شده مسئولان تصریح کرد: در زمان شهادت سردار دلها یا در هنگام سالگرد ایشان بسیاری از مسئولان شعارهای متعدد سر می‌دهند، اما انگار آنها بعد از مدتی فراموش می‌کنند چه حرف‌هایی زده‌اند، برای همین تا سال بعد کاری تولید نمی‌شود تا در مراسم سالگرد بعدی باز هم آن شعارها تکرار شود.

این سینماگر در پاسخ به این سوال که در چنین فضایی رسالت هنرمندان چیست چنین توضیح داد: وظیفه هنرمند دغدغه اوست منظور این که هنرمند باید به دغدغه و نیازهای جامعه توجه کند و بر مبنای آن اثر خود را تولید کند، همچنین هنرمند باید پیرامون دغدغه‌ها و نیازهای جامعه تحقیق انجام دهد. این اتفاق رخ می‌دهد، اما همانگونه که گفتم وقتی حمایت وجود ندارد این اندیشه‌ها هیچگاه به عمل نزدیک نمی‌شود.

وی در پایان بیان کرد: هنرمند نیز همه اقشار جامعه باید معیشت خود و خانواده‌اش را تامین کند برای همین وقتی می‌بیند که به طرح‌ها یا ایده‌های او توجه نمی‌شود مجبور می‌شود خود را با جریان حاکم همراه کند، همچنین فیلمسازانی که ارزشی فکر می‌کنند نیز خانه نشین شده یا اینکه پشت در مدیران روز خود را می‌گذرانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha