پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علامه حلی 2

حوزه/ مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری چهارمین دوره جشنواره در استان، گامی مهم در رشد و تعالی علمی و پژوهشی مدارس علمیه خواهران و برادران استان داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی «علامه حلی»  با اشاره به ثبت نام ۸۰۰ اثر از حوزه علمیه خواهران و برادران در چهارمین جشنواره استانی علامه حلی گفت: در این دوره جشنواره ۴۴۵  اثر از حوزه علمیه  برادران و ۳۵۵ اثر از حوزه علمیه خواهران به دبیر خانه استانی جشنواره ارسال گردید

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد آثار رسیده و پس از انجام بررسی ها و ارزیابی آثار، تعداد ۱۶ اثر به تفکیک ۱۲ اثر از حوزه علمیه خواهران و ۴ اثر از حوزه علمیه برادران به عنوان اثر برگزیده انتخاب و برای شرکت در مرحله کشوری به قم ارسال گردید.

احمدی در ادامه گفت: همچنین پس از بررسی آثار در جلسه شورای علمی  جشنواره استانی تعداد ۱۹ اثر از حوزه علمیه خواهران و ۱۱ اثر از حوزه علمیه برادران به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب و تجلیل می‌شوند.

وی با بیان این که در جشنواره علامه حلی استعدادهای پژوهشی طلاب جوان شکوفا می شود، گفت: با هدف ترغیب و  تشویق طلابی که مستعد در بحث پژوهش هستند تعداد ۷ اثر از حوزه علمیه برادران به عنوان آثار شایسته تحسین انتخاب و معرفی شدند.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ رتبه بندی کشوری جشنواره علامه حلی(ره) در سال  ۱۳۹۷ از بین ۳۳ استان رتبه ۱۸ را کسب کرد و در سال ۱۳۹۸ به رتبه ۷ کشوری ارتقاء پیدا کرده است.

وی با بیان این که چهارمحال و بختیاری، برگزیده بیشترین سرانه شرکت طلاب در یازدهمین جشنواره علامه حلی شد، گفت: از لحاظ سرانه آثار طلاب شرکت کننده در جشنواره کشوری علامه حلی (ره) بیشترین سرانه شرکت طلاب در سال ۱۳۹۷ با ثبت ۸۲۱ اثر به عنوان استان برگزیده و در سال ۱۳۹۸ با توجه به وضعیت ویروس کرونا و عدم دسترسی به طلاب با ثبت ۸۰۰ اثر به عنوان استان برگزیده از لحاظ سرانه آثار طلاب معرفی شده است.

احمدی با اشاره به آثار و برکات این جشنواره، گفت: برگزاری  اختتامیه  استانی چهارمین دوره جشنواره در استان، گامی مهم در فرایند رشد و ارتقاء این جشنواه و همچنین نقش بسیار مهم و موثری در ارائه وجهه مناسب علمی از حوزه علمیه در جامعه علمی استان و در رشد و تعالی علمی و پژوهشی مدارس علمیه خواهران وبرادران استان داشته است.

وی تصریح کرد: چهارمین جشنواره استانی علامه حلی نمادی از تلاش علمی و پژوهشی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان است.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتخار آفرینی های استان در سال های گذشته، گفت: سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره مرکز حائز رتبه برتر کشوری شد که این نشان دهنده آن است که  کیفیت آثار از رشد قابل قبول برخوردار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستم با جدی شدن این گونه پژوهشها در حوزه علمیه استان شاهد آثار فاخر و کتب ارزشمند باشیم چه از طلاب و اساتید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha