جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قدرتی

حوزه/ دبیر مجمع علما و روحانیون استان سمنان گفت: آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی (ره) از سرمایه های بزرگ جهان اسلام است که متاسفانه بسیاری از شیعیان و حتی مردم استان سمنان نیز از این مرجع عالیقدر، اطلاعات و شناخت کافی ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام حسنعلی قدرتی، به همراه اعضای ستاد کنگره نکوداشت این مرجع تقلید در نشستی با استاندار سمنان افزود: یکی از توفیقات ارزشمندی که در زمان مسئولیت استاندار سمنان در حال انجام است برگزاری مقدمات کنگره نکوداشت حضرت آیت الله العظمی شاهرودی (ره) است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات بسیار خوب و گرانبهایی که توسط دبیرخانه کنگره و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به انجام رسیده مشخص شد که این مرجع بزرگ از چه جایگاه و اندیشه بلند مرتبه علمی و دینی خاص برخوردار بوده اند.

حجت الاسلام قدرتی، آیت الله العظمی حسینی شاهرودی (ره) را شخصیت انقلابی و بی نظیری از نظر علمی و مذهبی در بین مراجع زمان خود دانست و تاکید کرد: هنگام تبعید حضرت امام خمینی (ره) به نجف در سال ۱۳۴۲ این شخصیت عظیم جهان اسلام به استقبال ایشان رفته و ارتباط بسیار خوبی با حضرت امام رحمة الله علیه برقرار کردند.

وی، دغدغه مندی نسبت به مسکن و بیمه طلاب در آن زمان را از ویژگی های آیت الله العظمی حسینی شاهرودی برشمرد و اظهار داشت: ساخت شهرک ویژه طلاب نشان از عمق بینش و درک درست آیت‌الله حسینی‌ شاهرودی (ره)  نسبت به جهان اسلام و طلاب علوم دینی داشته است.

حجت الاسلام قدرتی، احیای سنت پیاده روی در اربعین حسینی را از دیگر برکات و یادگارهای آیت‌الله حسینی شاهرودی برشمرد و متذکر شد: استان سمنان اگرچه استان کم جمعیتی است اما سرمایه‌های فراوانی از نظر علمی ، فرهنگی سیاسی و ... دارد.

وی برگزاری کنگره عظیم بزرگداشت  آیت الله العظمی حسینی شاهرودی (ره) را از افتخارات استان سمنان دانست و گفت: ان‌شاءالله این کنگره در زمان مسئولیت آشناگر در سمت استاندار سمنان به انجام خواهد رسید

دبیر مجمع علما و روحانیون استان سمنان متذکر شد: پیام مقام معظم رهبری ، نگین کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی (ره) خواهد بود.

بر پایه این گزارش، کنگره نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی قرار است تیرماه ۱۴۰۰ در قم برگزار شود و پیش از آن نیز پیش کنگره و نشست های علمی و فرهنگی در شاهرود، مشهد، نجف و بغداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha