جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جلسه ستاد بحران نهادهای حوزوی و مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ جلسه ستاد بحران نهادهای حوزوی و مدارس علمیه خوزستان، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مسئولین نهادهای حوزوی، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مدیران مدارس علمیه استان خوزستان، به‌منظور برنامه‌ریزی جهت انجام فعالیت‌های جهادی در وضعیت بحرانی خوزستان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در «اهواز» هم‌زمان با شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در خوزستان، جلسه ستاد بحران نهادهای حوزوی و مدیران مدارس علمیه خوزستان، با حضور نماینده ولی‌فقیه، مسئولین نهادهای حوزوی و دانشگاه علوم پزشکی، به‌منظور برنامه‌ریزی جهت انجام فعالیت‌های جهادی متناسب با وضعیت بحرانی خوزستان برگزار شد.

این جلسه پیرو دستور آیت‌الله اعرافی، ریاست حوزه‌های علمیه کشور مبنی بر تشکیل ستاد بحران در استان‌های قرمز کرونایی تشکیل و در آن بر لزوم انسجام بیش‌ازپیش فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون در سطح استان تأکید شد.

اعزام طلاب جهادی به بیمارستان ها تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد

در این نشست، ابتدا حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهادی انجام‌شده، اظهار داشت: تاکنون طلاب جهادی، در سه محور حضور در بیمارستان‌ها جهت کمک به کادر درمان، حضور طلاب مشاور در بیمارستان‌ها جهت صحبت با بیماران و حضور جهت تغسیل و تدفین اموات کرونایی در سطح استان حضورداشته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روند اعزام طلاب جهادی خوزستان به بیمارستان‌ها، تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت؛ بر این اساس، از تمامی مسئولین نهادهای حوزوی انتظار می‌رود که با تمام توان وارد میدان شوند و حمایت‌های لازم را صورت دهند.

حسب وظیفه شرعی، باید به مردم خدمت کنیم

در ادامه، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، اظهارداشت: در شرایط پیش‌آمده وظیفه همه ماست تا جایی که توان داریم وارد میدان شده و به مردم عزیز خدمت کنیم.

وی بیان کرد: شاکریم که امروز نسل جوان انقلابی در صحنه مبارزه با این ویروس و انجام کارهای جهادی حضور پیداکرده است؛ یقیناً سختی‌ها روزی به پایان خواهد رسید و آنچه اهمیت دارد توجه به خدا در این شرایط سخت است.

حضور مؤثر طلاب جهادی در بیمارستان‌ها

همچنین در بخش دیگری از این نشست، دکتر غلامرضا ساری زاده، معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، ضمن تشکر از حضور طلاب در فعالیت‌های جهادی مبارزه با کرونا، بیان کرد: حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها بسیار مؤثر بوده است.

وی اذعان داشت: وضعیت فعلی بیمارستان‌های اهواز مانند روزهای آغازین و پایانی جنگ تحمیلی است، ظرفیت بیمارستان‌ها پرشده و کادر درمان دائماً در حال مبارزه با این ویروس منحوس هستند. خوشبختانه حضور طلاب جهادی، کمک شایانی در راستای تأمین نیروی انسانی کرده و جای خوشحالی است که این حضور ادامه دارد. امیدواریم هر چه زودتر از این آزمون الهی نیز سربلند خارج شویم.

نگاه منفعلانه به بیماری باعث تشدید آن و بروز مشکلات جدی در بیمار می‌شود

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام انصاری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان، در ادامه این نشست، اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که توسط طلاب جهادی انجام می‌شود، حمایت‌های روانی آن‌ها از بیماران است. امروز ثابت‌شده که نگاه منفعلانه به بیماری باعث تشدید آن و بروز مشکلات جدی در بیمار می‌شود.

وی ادامه داد: در سفر اخیری که رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر به خوزستان داشت، بنا شد که کانون‌های هلال‌احمر در مدارس علمیه اهواز تشکیل شود که این مهم نیازمند همکاری مدیران مدارس علمیه سطح استان است.

در جنگ با کرونا نباید از تأثیر دعا غافل شد

در پایان نیز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، سنت الهی را سخت‌گیری بر انسان دانست و اظهارداشت: سنت الهی بر این است که انسان در سختی باشد تا مسیر بندگی او شکل گیرد. این سختی‌ها امتحان الهی است و اگر تقوای الهی رعایت شود، خدای متعال راه برون‌رفت از مشکلات را از جایی که انسان فکرش را نمی‌کند نمایان می‌کند.

وی گفت: این بیماری سراسر جهان را فراگرفته و از ما که مسلمان و شیعه هستیم انتظار می‌رود علاوه بر مبارزاتی که در مقابله با ویروس انجام می‌دهیم، بُعد معنوی خود را نیز تقویت و با توکل و تضرع به درگاه خداوند متعال، امتحان الهی را پشت سرگذاریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha