چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ جلسه ستاد بحران نهادهای حوزوی و مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ جانشین حوزه علمیه خوزستان گفت: عزام طلاب، اساتید و کادر مدارس به بیمارستان‌ها از تاریخ  ۲۶ فروردین ۹۹ آغازشده و تا ۳۱ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان، در جلسه ستاد مدیریت بحران شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان، ضمن تسلیت به مناسبت  وفات حضرت زینب(س)، اظهارداشت:  در این جلسه ما به دنبال این هستیم تا با همکاری هم در بحرانی که در حال حاضر دامن‌گیر خوزستان شده بتوانیم همواره خدمت رسان و خدمت‌گزار مردم عزیزمان باشیم.

وی، به فعالیت‌های جهادی طلاب در مراحل قبلی بیماری کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تابه‌حال حوزه علمیه خوزستان در سه مرحله برای انجام کارهای جهادی از قبیل ضدعفونی کردن منازل و معابر، ساخت و توزیع ماسک، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، کمک به کادر درمان، ارائه مشاوره در بیمارستان‌ها و...  اعزام نیرو داشته و در بازدید از بیمارستان‌های کرونایی کادر درمان رضایتمندی بسیار بالایی از حضور طلاب داشته‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، در ادامه گفت: در این مرحله نیز فعالیت‌ نهادهای حوزوی در سه محور «حضور طلاب، اساتید و کادر در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان»، «حضور طلاب مشاور در بیمارستان‌ها با مجوز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور» و «تغسیل اموات کرونایی» صورت خواهد گرفت.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: اعزام طلاب، اساتید و کادر مدارس به بیمارستان‌ها از تاریخ  ۲۶ فروردین ۹۹ آغازشده و تا ۳۱ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و این عزیزان در گروه‌های مختلف دسته‌بندی‌شده و به‌نوبت در بیمارستان‌های کرونائی مشغول به خدمت خواهند شد.

وی افزود: برای ما بسیار خوش‌آیند است که مشاهده می‌کنیم طلاب خوزستان برای انجام فعالیت‌های جهادی و اعزام به بیمارستان‌ها باوجود احتمال ابتلا، مشکلات فراوان و حتی احتمال مرگ، بازهم اعلام آمادگی کرده و باهم مسابقه می‌دهند.

جانشین حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: از تمامی طلابی که داوطلب اعزام به بیمارستان‌های کرونایی شده‌اند در ابتدا تست کرونا گرفته و از سلامت آنها و عدم وجود بیماری زمینه‌ای در آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنیم و در مرحله بعد آن‌ها را به بیمارستان‌ها اعزام می‌کنیم.

وی به مسئله تغسیل اموات کرونایی اشاره کرد و بیان داشت: هم‌اکنون تغسیل اموات کرونایی با همکاری سازمان آرامستان‌ها، مدرسه علمیه ولی‌عصر اهواز و حوزه علمیه خواهران استان خوزستان در حال انجام بوده و با توجه به شرایط بحرانی استان این مسئله حضور بیش‌ازپیش طلاب را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام موسوی‌زاده در پایان از حمایت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور تقدیر کرد و اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه زمینه‌های خوبی را در بحث حمایت از طلاب جهادی ایجاد کرده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha