چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت زینب(س)

حوزه/ یک کارشناس مذهبی گفت: توکل و اتصال به خداوند، مهم‌ترین عامل استوارکننده عزت و اقتدار در وجود مقدس حضرت زینب(س) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، طیبه رثایی، استاد اخلاق و کارشناس مذهبی مکتب نرجس مشهد، امروز هشتم اسفندماه در ویژه برنامه «راه سعادت» که به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ویژه رحلت حضرت زینب(س) با حضور ۱۲۰ نفر از بانوان دانش آموختگان جامعه المصطفی متشکل از کشورهای آفریقایی از جمله نیجریه، بورکینافاسو، نپال و... در رواق حضرت زهرا(س) برگزار شد، عنوان کرد: موضوع ولایت با محبت تفاوت دارد؛ اگر ولایت را همان گونه که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، به معنای «دوست داشتن» بپذیریم، در عالم اسلام افرادی که از این ولایت محروم باشند بسیار کم هستند.

وی ادامه داد: پذیرفتن ولایت الهی دارای چندین شاخصه‌ است؛ کسی که ولایت خدا را می‌پذیرد کارهایش رنگ خدایی دارد و مراقب است که رنگ قبیله و نژاد نگیرد.

این کارشناس مذهبی، دومین شاخصه پذیرش ولایت را انتخاب رهبری الهی ذکر کرد و گفت: خدا نور است و راهش روشن است کسانی‌که ولایت الهی را پذیرفته‌اند آینده روشن و مشخصی دارند.

رثایی همچنین با بیان اینکه کسی که ولایت خدا را بپذیرد به کارهایش دلگرم است، گفت: انسان ولایتمدار در جنگ‌ها، سختی‌ها و مشکلات چشم به کمک خدا می‌دوزد، به او توکل می‌کند و از قدرت‌های غیر الهی هراسی به دل راه نمی‌دهد، همچون حضرت زینب(س) که هرگز خود را از سرچشمه عالم امکان جدا نکرد و در سخت‌ترین مصائب تنها به خداوند توکل کرد.

این استاد اخلاق اضافه کرد: کسانی که تحت ولایت خدا هستند، تبلیغات منفی در آنان اثری نداشته و دل به وعده‌های الهی می‌دهند، آنان می‌دانند عاقبت از آن متقین است و غیر از خدا همه چیز در نظرشان کوچک است.

وی افزود: بنابراین ظهر عاشورا زمانی که حضرت زینب(س) سیدالشهدا را با آن روحیه قوی می‌بیند او نیز زینب دیگری می‌شود و توکل و اتصال به خداوند، مهم‌ترین عامل استوارکننده عزت و اقتدار در وجود مقدس ایشان می‌شود.

گفتنی است، مدیحه سرایی، همخوانی گروه سرود به زبان های عربی و فارسی، خطبه‌خوانی برگزاری مسابقه و اهدا جوایز و... از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha