جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه گفت: هیچ مصیبت و گرفتاری همانند مصیبت عاشورا نداریم اما حضرت زینب سلام‌الله علیها در شب عاشورا و شام غریبان با وجود ظلم‌های که به ایشان شده بود، نافله شب می‌خواند و بندگی خدا را می‌کرد و راضی بود به آنچه خدا برای او مقدر کرده بود که بیان جمله «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» در محفل یزید، نشان از صحت این سخن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت زینب سلام‌الله علیها در حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی با اشاره به آیه ۷۴ سوره مبارکه توبه اظهار کرد: خداوند متعال قبل از این آیه به نعمات الهی اشاره می‌کند و از بهشت به عنوان پاداش مؤمنان نام می‌برد.

وی با بیان اینکه میان فرد مسلم و مؤمن تفاوت‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: اگر انسان واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند می‌تواند به مرحله ایمان برسد و عبد با انجام مستحبات و ترک مکروهات و همچنین استغفار همیشگی و کثرت صدقه می‌تواند به رضوان الهی یا همان خوشنودی الهی برسد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه از آیه ۲۷ سوره مبارکه فجر یاد کرد و گفت: شفاعت از دنیا آغاز می‌شود و امتداد آن به آخرت می‌رسد؛ جنت نیز منحصر به آخرت نیست و برخی در همین دنیا در بهشت هستند درحالی که برخی در این دنیا در جهنم هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از بزرگان دینی با بهره‌مندی از عنصر صبر و پیشه کردن تقوا، بر مشکلات غلبه کردند، اگر به وعده خداوند ایمان داشته باشیم و مسیر حق را دنبال کنیم نگران آینده و نتیجه نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با تاکید بر اینکه انسان باید در گرفتاری‌ها مراقبت شأن و منزلت خود باشد، مطرح کرد: در زمان مشکلات و گرفتاری‌ها نباید از خداوند غافل شویم چراکه کلید اصلی مشکلات در دست خداوند است و برای رفع بلا و گرفتاری باید به دعا متوسل شویم؛ در دنیا هیچ شخصی همانند حضرت زینب سلام‌الله علیها دچار مصیبت و گرفتاری نشد اما همیشه مشغول دعا و توسل بود و هیچگاه از ارتباط معنوی خود غافل نشد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه وصف شخصیت حضرت زینب سلام‌الله علیها شدنی نیست، اظهار کرد: هیچ گرفتاری و مصیبتی همانند گرفتاری شب عاشورا نداریم اما حضرت زینب سلام‌الله علیها در شب عاشورا و شام غریبان با وجود ظلم‌های که به ایشان شده بود، نافله شب می‌خواند و بندگی خدا را می‌کرد و راضی بود به آنچه خدا برای او مقدر کرده بود که بیان جمله «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» در محفل یزید، نشان از صحت این سخن است.

وی بر لزوم الگوبرداری بانوان و دختران از حضرت زینب سلام‌الله علیها تاکید کرد و گفت: صبر و استقامت از مهم‌ترین آموزه‌های تاریخ زندگانی ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha