شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاق

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) تصریح کرد: از جمله دلایل مهم افزایش آمار طلاق به خصوص در بین زوج های جوان، عدم آموزش مهارت های زندگی مشترک است.

طاهره حیدری مجد در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، ابراز داشت: یکی از دلایل و زمینه های افزایش آمار طلاق در بین زوج های جوان به خصوص افراد متولد دهه هفتاد ناظر به عدم تربیت صحیح خانوادگی است و این که متأسفانه آن طور که باید و شاید، آموزش خوبی در زمینه مهارت های زندگی و تلاش برای رفع مشکلات در بین خودشان ندیده اند.

وی همچنین بر ضرورت ارتقای سطح شناخت و آگاهی نسل جدید در رابطه با امر مقدس ازدواج و نیز تلاش هدفمند برای کاهش موانع تحقق ازدواج آسان و به موقع تأکید کرد و افزود: این یک قاعده علمی و تربیتی است که در هر امری که آگاهی و اطلاع آدمی بیشتر باشد، نوع و چگونگی مواجهه فرد با آن موضوع یا مسأله بهتر می شود، کما این که در مباحث تربیتی نیز به شکل مطلوب تری با موضوع کنار می آید.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا(س) بیان داشت: رشد آمار طلاق در بین زوج های جوان و به ویژه متولدین دهه هفتاد در کشور به معنای واقعی کلمه، نگران کننده است و لذا می بایست روی آموزش صحیح این نسل و مشاوره های قبل از ازدواج، بسیار کار کنیم و به خصوص با محوریت آموزه های دینی، این مساله را به پیش ببریم تا به نتایج بهتری دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبعات و آسیب های حضور نادرست و بی قاعده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: دوستی های غیراخلاقی و نامشروع در فضای مجازی، توجه به تجملات و چشم و هم چشمی ها، ترویج سبک زندگی غربی و عدم توجه لازم به شاخصه های سبک زندگی دینی از جمله آفت های حضور نادرست و غیرضابطه مند در بستر فضای مجازی است.

حیدری مجد در خاتمه سخنان خود یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و در قسمت مربوط به سبک زندگی بر ضرورت مراقبت و هوشیاری نسبت به ترویج شاخصه ها و مؤلفه های سبک زندگی غربی هشدار دادند و حقیقت این است که ما آفت های خطرناک این مساله را امروز در سطح جامعه و به خصوص در بحث افزایش آمار طلاق به عینه می بینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha