پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فتتاح ۴۲ پروژه عمرانی و کلنگ زنی ۴۲ پروژه حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ به برکت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ۴۲ پروژه عمرانی را افتتاح و ۴۲ پروژه را نیز کنگ زنی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به برکت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با اعیاد رجب المرجب اقدام به افتتاح ۴۲ پروژه عمرانی و کلنگ زنی ۴۲ پروژه دیگر با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می کند.

این مراسم روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ همزمان با بیست و پنجمین سالروز تأسیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سالن آیت الله شرعی این مرکز به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار و به صورت مجازی و زنده نیز از طریق لینک http://live.whc.ir/ پخش خواهد شد.

حوزه های علمیه خواهران از سال ۷۴ فعالیت خود را در نقاط مختلف کشور آغاز کرده اند و در حال حاضر ۷۰ هزار طلبه خواهر در ۵۰۳ مدرسه علمیه خواهران در حال تحصیل هستند.

حوزه های علمیه خواهران به دلیل نوپا بودن دارای ساختمان های استاندارد آموزشی نیستند، لذا، تامین فضاهای فیزیکی استاندارد جهت تحصیل طلاب خواهر در مدارس علمیه خواهران در اولویت کارهای معاونت منابع انسانی و پشتیانی قرار گرفته که تاکنون در این راستا گام های مناسبی برداشته شده است.

به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ۱۸۶ پروژه عمرانی اجرا و بهره برداری شده که حاصل آن ۲۰۷ مدرسه علمیه خواهران دارای ساختمان استاندارد (با سرانه ۱۵ متر مربع برای هر طلبه) است و امسال نیز ۴۲ پروژه عمرانی با حدود ۶۵ هزار متر مربع افتتاح و ۴۲ پروژه دیگر نیز در ۲۳ استان کنگ زنی می شود.

بیش از ۵۰ درصد اعتبارات این پروژه ها با مشارکت خیّرین و باقیمانده اعتبارات نیز از محل منابع دولتی و اعتبارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تأمین شده است.

اکثر این پروژه ها با کاربری آموزشی وکمک آموزشی هستند و این در حالی است که سرانه فیزیکی دانشجویان در دانشگاه ها به صورت میانگین در ایران ۲۴ متر مربع برای هر دانشجو است در صورتی که این سرانه در حوزه های علمیه خواهران برای طلاب خواهر ۱۵ مترمربع است.

گفتنی است، معاونت منابع انسانی و پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در حال حاضر ۱۳۰ پروژه آموزشی و کمک آموزشی را در دست اجرا دارد و همچنین ۱۱۵ مدرسه علمیه خواهران از ساختمان های غیراستاندارد استفاده می کنند که می بایست ساختمان های آموزشی استاندارد احداث و بهره برداری شود.

شایان ذکر است، تعداد ۸۲ پروژه با ضرورت ساخت، در نوبت اجرای قرار دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha