پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماندانا جلالی

حوزه/ مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران گفت: بیش از ۱۵ فراخوان و پویش با هدف تشویق و ایجاد انگیزه در بانوان طلبه و مبلغ برای ورود به عرصه فعالیت تبلیغ هنر و رسانه صورت پذیرفته است و نتیجه این فعالیت ها، ایجاد شبکه ای از فعالان دغدغه‌مند و آموزش دیده بالغ بر ۳ هزار نفر بوده است.

خانم ماندانا جلالی، مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که یکی از فعالیت‌های اداره کل تبلیغ، فعالیت در حوزه رسانه، فضای مجازی و هنر است، اظهار داشت: هدف از این فعالیت «آموزش تربیت محور و مستمر طلاب»، «حضور اثربخش طلاب در رسانه و فضای مجازی» و «تولید محتوای مفید و سالم برای مخاطب از سوی طلاب» است.

وی افزود: با آغاز این فعالیت و استمرار ۲ ساله آن، تعداد فعالان هنری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران در سطح مدارس و در سطح مبلغان میدانی به درصد بالایی رسید و طلاب با شرکت در دوره های تخصصی از حالت آماتور به حالت نیمه حرفه‌ای ارتقاء پیدا کردند.

فعالیت طلاب خواهر در حوزه رسانه، فضای مجازی و هنر

مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در همین راستا بحث شبکه سازی طلاب را در دستور کار قرار دادیم که این شبکه سازی شامل «شبکه ملی هنرمندان و فعالان رسانه»، «تشکل فراگیر سفیران هنر و رسانه» و «باشگاه هنر و رسانه بشری» می شود.

وی به فعالیت شبکه ملی هنرمندان و فعالان رسانه اشاره کرد و بیان داشت: هدف این شبکه «هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت هنری و رسانه ای بانوان طلبه از سطح مدرسه تا ستاد با تشکیل انجمن های هنر و رسانه در مدارس علمیه خواهران»، «ایجاد تشکل هنر و رسانه استان از بهم پیوستن انجمن های هنر و رسانه» و در نهایت «ایجاد شبکه ملی هنرمندان و فعالان رسانه» است.

خانم جلالی تشکیل پرونده تبلیغی، حمایت مادی و معنوی و ارتقای سطح دانش و مهارت طلاب را از دیگر اهداف این شبکه برشمرد و تصریح کرد: تمامی امور اعم از آموزش‏های هنر و رسانه، فراخوان و پویش، تولید و انتشار آثار هنری با رویکرد تبلیغی و تشکیل گروه های تبلیغی هنری و رسانه ای در این شبکه انجام خواهد شد.

ایجاد شبکه ترویج و اطلاع رسانی فعالیت هنری و رسانه ای بانوان طلبه

وی با اشاره به تشکل فراگیر سفیران هنر و رسانه، هدف از راه اندازی این تشکل را ایجاد شبکه ترویج و اطلاع رسانی فعالیت هنری و رسانه ای بانوان طلبه و نیز حمایت معنوی از آن دانست و گفت: در این اقدام هر مدرسه دارای یک سفیر هنر و رسانه است و از بهم پیوستن سفیران مدارس، تشکل استانی سفیران و در نهایت در سطح کشور تشکل فراگیر سفیران هنر و رسانه ایجاد می شود.

مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران در ادامه به توضیح فعالیت های باشگاه هنر و رسانه بشری پرداخت و افزود: باشگاه هنر و رسانه بشری مرکزی است وابسته به معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‏‌های علمیه خواهران که با هدف حمایت از خلاقیت و نوآوری بانوان طلبه و مبلغ در رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و رسانه‏‌ای آنها فعالیت می‌‏کند.

راه اندازی شبکه ملی هنرمندان و فعالان رسانه با حضور بیش ۳ هزار خواهر طلبه/ افتتاح اولین شعب باشگاه هنر و رسانه بشری به زودی در تهران و قم

حمایت از خلاقیت و نوآوری بانوان طلبه و مبلّغ در رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و رسانه‏‌ای

وی کار ویژه باشگاه هنر و رسانه بشری را «تربیت رسانه ای مادران و دختران در سطح جامعه» عنوان کرد و ادامه داد: مخاطبان این باشگاه «بانوان طلبه و مبلغ»، «اساتید حوزه‏ های علمیه خواهران»، «کادر مدارس علمیه خواهران» و «عموم بانوان در سطح جامعه» هستند.

جلالی با اشاره به ساختار باشگاه هنر و رسانه، خاطرنشان کرد: ساختار این باشگاه متشکل از ۳ کانون هنر و خانواده، کانون زنان و رسانه و کانون آموزش و پژوهش‏های هنر و رسانه است که فعالیت کانون ها با تشکیل سرویس‏های مختلف توسعه خواهد یافت. 

وی بیان داشت: توسعه شعب باشگاه هنر و رسانه بشری با تأیید معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در درجه اول و با توجه به زیرساخت لازم در مراکز استان‏ها و سپس در شهرهای دارای فراوانی بانوان طلبه و مبلغ انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران با بیان این که در باشگاه هنر و رسانه تاکنون تولیدات مناسبتی تبلیغی در ۲۴ آلبوم صورت گرفته است، افزود: همچنین در این باشگاه گروه‌های تولید تخصصی شامل «گروه هنری رضوان(تولیدات ویژه زنان و کودکان)»، «گروه هنری حسنا(تولیدات ویژه ترویج سیره حضرت زهرا سلام الله علیها»، «رادیو ریحانه(تولید و انتشار پادکست با موضوع خانواده)»، «طراحی تخصصی(تولید پوستر و اینفوگرافیک حرفه‏ای در مناسبت‏های مختلف)» و «تدوینگری تخصصی(تولید کلیپ و پادکست حرفه‏ای در مناسبت‏های مختلف)» راه اندازی شده است.

ایجاد شبکه رسانه ای از فعالان طلبه دغدغه‌مند و آموزش دیده خواهر بالغ بر ۳ هزار نفر

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۵ فراخوان و پویش با هدف تشویق و ایجاد انگیزه در بانوان طلبه و مبلغ برای ورود به عرصه فعالیت تبلیغ هنر و رسانه صورت پذیرفته است و نتیجه این فعالیت ها، ایجاد شبکه ای از فعالان دغدغه‌مند و آموزش دیده بالغ بر ۳ هزار نفر بوده است.

خانم جلالی گفت: همان طور که در سال جاری اولویت فعالیت های هنری و رسانه ای طلاب پیرامون موضوع «آسیب های اجتماعی و انحرافات دینی» بوده است در سال ۱۴۰۰ نیز این بحث به عنوان موضوع دارای اولویت تمام گروه‌های تبلیغی و همین طور گروه‌های تبلیغی هنر و رسانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

افتتاح اولین شعب باشگاه هنر و رسانه بشری به زودی در تهران و قم

وی از افتتاح اولین شعب باشگاه هنر و رسانه بشری به زودی در تهران و قم خبر داد و افزود: همین طور  به همت مدیریت‌های استانی، بنا است که در تمام استان‌ها هفته هنر و رسانه را داشته باشیم که پوستر اولین هفته هنر و رسانه ما به همت مدیریت استان خوزستان در نشست معاونان فرهنگی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: بعد از استان خوزستان دیگر استان‌ها نیز در نوبت برگزاری هفته هنر و رسانه هستند و مخاطبان هنر و رسانه در دوره‌های حضوری هنرمندان خود استان ها و در بخش غیرحضوری هنرمندان بانوی کل کشور هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه حیدری IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    چقدر عالی مدت‌ها بود که در انتظار راه اندازی فضایی بودیم که در اون بشه طلاب اهل هنر گرد هم جمع بشیم.
  • صالحی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خداقوت مؤید باشید
  • منصوره السادات IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    بسیار عالی بعضی خواهران علاقه مند هستند ولی تاکنون موفق به گذراندن دوره و کسب مهارت نشده اند آیا صرف علاقه مندی هم میتوان ثبت نام کرد
  • فقیهی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    باسلام و خداقوت انشاءالله با استمرار این فعالیتها شاهد رشد و شکوفایی بیشتر طلاب در زمینه های هنری باشیم
  • لیلا نوری IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام و خداقوت واقعا عالیه امیدوارم این شعب به تمام کشور برسد
  • شهید راه عشق IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    با سلام و تشکر از مسئولین امر و عرض خدا قوت. ان شاءالله که شاهد پیشرفت بیش از پیش گروه های تخصصی باشیم و همینطور این برنامه ها،در همه ی استان های کشور،هر چه سریعتر،گسترش پیدا کنه.
  • زینب حسنی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    بسیار عالی قدم مثبتی است برای پیشرفت اهداف هنری طلاب
  • عماد IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام.خدا قوت به اهمیت شما به این مقولات. به نظرم جای مهدویت تو گروه های شما خالیه
  • فاطمه فرح زادی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    خداقوت، بسیار عالی، ان شاءالله که این اقدامات زمینه ساز حضور گسترده و موثر طلاب در عرصه فضای مجازی و تبلیغ مفاهیم دینی و سبک زندگی اسلامی باشد.
  • سیده راضیه نبوی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام خداقوت بنده شدیدا با طرح های مختلفی که میاد و بعضا با مدرسه های استان های دیگه هم خوانی نداره مخالفم ولی این طرح فوق العاده است و با تمام مدارس کشور هم خوانی داره و در همه مدارس کاربرد داره عالی عالی موفق باشین
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    ما در وضعیت کنونی به جد نیازمند تکثیر توالدیم ، جامعه بخصوص دختران جوان را می بایست به سمت ازدواج به موقع و فرزندداری تشویق کرد .