شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 946771
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
تصاویر/افتتاح مرکز مشاوره مدرسه امام کاظم

حوزه/ثبت نام از داوطلبان حضور در آزمون پذیرش مشاور از دارندگان مدرک کارشناسی یا سطح ۳ تخصصی رشته مشاوره یا روانشناسی یا علوم تربیتی به عمل می آید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی اکبر شورورزی مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری آزمون پذیرش مشاور در حوزه گفت: ۵۵۰ نفر داوطلب برای حضور در این آزمون نام نویسی کردند که از این میان حدود ۲۰۰ نفر شرایط حضور را دارا نبودند و آزمون از میان افراد باقیمانده به عمل آمد.


وی با بیان این مطلب که مراکز مشاوره حوزوی در سطح کشور تحت مدیریت واحد مراکز مشاوره حوزه های علمیه هستند؛ خاطرنشان کرد: تمام تلاش مراکز مشاوره حوزه های علمیه این است که با نگاهی تخصصی و اسلامی فعالیت کرده و به طلاب و خانواده ها خدمت رسانی کنند.


مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه گفت: ثبت نام از داوطلبان حضور در آزمون پذیرش مشاور از دارندگان مدرک کارشناسی یا سطح ۳ تخصصی رشته مشاوره یا روانشناسی یا علوم تربیتی به عمل می آید.
وی در ادامه ابراز داشت: داشتن حداقل سن ۲۶ سال و تحصیلات حوزوی سطح۲ و تلبس دائم به لباس روحانیت، قبولی در آزمون کتبی و فرایند مصاحبه عمومی- استعدادیابی- تخصصی و تاهل از دیگر شرایط پذیرش و حضور در این آزمون توصیف کرد.


حجت الاسلام شورورزی درباره فرآیند پذیرش اظهار داشت: ثبت نام اولیه این دوره و ارسال رزومه از ۲۵ آبان تا ۲۰ بهمن صورت گرفت و آزمون کتبی شامل آزمون عمومی و آزمون تخصصی در روز۲۵ بهمن ماه برگزار شد.
وی ادامه داد: اعلام نتایج قبولی بر اساس مجموع امتیازات آزمون کتبی و رزومه در روز۵ اسفندماه صورت گرفت و از روز ۵ اسفند تا ۲۰ فروردین ماه دعوت به مصاحبه عمومی، استعدادسنجی و تخصصی از پذیرفته‌شدگان انجام می شود و دهم اردیبهشت ماه نیز نتایج نهایی اعلام می شود.


مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه گفت: آزمون پذیرش مشاور مراکز مشاوره حوزه علمیه سراسر کشور در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۹۹ با دعوت از۳۳۵ نفر از متقاضیان واجد شرایط به صورت مجازی برگزار شد.
وی با اشاره به گرایش های مختلف در این زمینه اظهار داشت: شرکت کنندگان دریک آزمون عمومی و آزمون های تخصصی در ۶ گرایش، کودک، نوجوان، پیش از ازدواج، خانواده، تحصیلی و استعدادسنجی و مشاوره روانشناختی شرکت کردند.


مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه قم گفت: تعداد شرکت کنندگان در آزمون عمومی ۳۱۵ نفر بود که از این تعداد۹۴ نفر در آزمون استعداد سنجی، ۱۵۳ نفر در آزمون روانشناختی، ۲۰۵ نفر در آزمون خانواده، ۹۶ نفر در آزمون کودک، ۸۰ نفر در آزمون نوجوان و ۱۵۵ نفر در آزمون پیش از ازدواج شرکت کردند.


وی با اشاره به نحوه پذیرش متقاضیان جذب در مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: نخستین مرحله شرکت در آزمون جذب است که ۵۰ نمره دارد و شامل ۲۰ نمره آزمون عمومی و ۳۰ نمره آزمون تخصصی است.


حجت الاسلام شورورزی ابراز داشت: شرط پذیرش در آزمون جذب: کسب حداقل ۱۵ نمره در آزمون تخصصی و ۱۰ نمره آزمون عمومی که حداقل کسب حداقل ۲۵ نمره از کل آزمون جذب است به تعبیر دیگر، افرادی که از مجموع آزمون عمومی و تخصصی نمره ۲۵ دریافت کنند، به شرط اینکه در آزمون تخصصی حداقل ۱۵ نمره کسب کرده باشند، برای مصاحبه پذیرفته می‌شوند.


وی تصریح کرد: مرحله دوم رزومه، مصاحبه عمومی و مصاحبه استعدادسنجی است که شامل ۲۵ امتیاز است و در صورتیکه استاد استعدادسنج صلاحیت فرد را برای مشاوره در حیطه‌ تخصصی خاصی نپذیرد و واحد جذب و نظارت هم تایید کند، فرد از شرکت در ادامه فرایند جذب  در همان حیطه محروم می‌گردد و مرحله سوم؛ مصاحبه تخصصی است که ۲۵ امتیاز را به خود اختصاص می دهد.


مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه یادآور شد: نحوه پذیرش بر اساس امتیازات کسب شده به این صورت است که امتیاز بالای ۸۰؛ پذیرش و شروع همکاری، امتیاز بین ۸۰ تا ۶۰ ، پذیرش مشروط به گذراندن دوره سوپروایزری، امتیاز بین۴۰ تا ۶۰، عضویت وابسته در گروه تخصصی و امتیاز زیر ۴۰ مردود محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد تقی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام حاج آقا حال شما خوبه آیا طلبه جدید می پذیرید ؟ ممنون میشم که جواب بدید