چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضا ابراهیمی

حوزه/ مدیر دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه از مهر ماه سال جاری تا کنون، ۲۱۱ هزار جلسه آنلاین تشکیل‌شده است، گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۱۱۲ مورد آزمون آنلاین و آفلاین در ماه گذشته در سامانه LMS این حوزه برگزار شد.

مهندس رضا ابراهیمی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد  از ارتقای جدید سامانه آموزش مجازی این حوزه خبر داد و با اشاره به اینکه از مهر ماه سال جاری تا کنون، ۲۱۱ هزار جلسه آنلاین تشکیل‌شده است، افزود: بیش از ۱۰ هزار و ۱۱۲ مورد آزمون آنلاین و آفلاین در ماه گذشته با حضور ۱۲۱ هزار و ۱۰۸ نفر در سامانه LMS این حوزه برگزار شد.
وی افزود: با توجه به نیاز، بازخوردها و درخواست‌های متعدد از کاربران سامانه آموزش مجازی LMS۲، یکی از فعالیت‌های دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان، ارتقا زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارتباطات آن، بوده است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه ۲۲۰ شعبه در سامانه‌ی آموزش مجازی این حوزه فعالیت مستمر دارند، توضیح داد: بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این تعداد شعب عضو هستند و تاکنون نیز ۲ میلیون و ۲۰ هزار محتوا در این سامانه تولید و منتشرشده که از این تعداد، یک ‌میلیون و ۹۰۰ هزار محتوا غیر از کلاس‌های آموزشی، مورد استفاده قرار است.

وی بابیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ جلسه آنلاین نیز در روزهای غیر تعطیل برگزار می‌شود، ابراز کرد: در راستای بهره‌مندی هرچه بهتر طلاب از زیرساخت‌های مجازی، پیگیری‌های متعددی نیز برای کاهش هزینه‌های آن‌ها صورت گرفت که بر همین اساس در گام نخست، ۱۲۰ گیگ شارژ اینترنت رایگان برای اساتید، مرحله دوم، ۶۰ گیگ اینترنت برای طلاب بالای ۱۸ سال و در گام سوم، ۶۰ گیگ اینترنت رایگان برای طلاب زیر ۱۸ سال و طلاب غیر ایرانی، فراهم‌شده است.

ابراهیمی در ادامه به طراحی و ایجاد صفحه و منوی درباره ما ویژه شعبات این سامانه، اشاره و ابراز کرد: با توجه به عمومی بودن سایت آموزش مجازی و امکان جستجوی مشخصات شعبات (مدارس علمیه)، صفحه‌ای بانام " درباره ما" نیز به‌صورت اختیاری برای تمامی شعبه‌ها، فراهم‌شده است.

وی اضافه کرد: امکان انتخاب و فعال‌سازی منوی صفحه درباره ما، امکان تنظیم صفحه درباره ما در ویرایش اطلاعات مدارس و الصاق لینک‌های ویژه توسط مدارس علمیه، از دیگر خدمات این بخش می‌باشد که در اختیار تمامی مسئولان شعبات قرارگرفته است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان با اشاره به استفاده طلاب و محصلان از این سامانه آموزشی، رفع نیازهای سیستمی آنان را یکی دیگر از بازخوردهای دریافتی برشمرد و تصریح کرد: هر طلبه و محصل آموزشی با راه‌اندازی این سامانه از امکانات معرفی دوره‌های تحصیلی، جلسات آموزشی و تخصصی آنلاین و آزمون‌های درسی، برخوردار بود که در پی ارتقا سامانه LMS۲، ازاین‌پس به بعد در منوی شخصی خود تکالیف و اطلاعیه‌ها را نیز دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه معرفی ارتقای سامانه آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: نمایشگر ویدیوی جدید و یکپارچه در سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌ها باقابلیت کاهش و افزایش سرعت و پخش‌کننده صوت جدید با میانبرهایی مانند پخش‌کننده ویدئو و امکان مکث و بازپخش ویدئوها، از دیگر خدمات این سامانه می‌باشد که توسط طراحان آن، ارائه‌ شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha