جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / تودیع معارفه مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت همدان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند حضور موثر روحانیت انقلابی هستیم، گفت: خطری که امروز نیز همانند دوران امام(ره) حوزه را تهدید می‌کند و دشمن به دنبال تحقق آن می‌باشد، خطر سکولاریزه کردن حوزه‌ها و جدا کردن روحانیت از انقلاب است.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی مدیر مدرسه سفیران هدایت همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین قشرهای تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب روحانیت بود، اظهار داشت: حضرت آقا حوزه علمیه را مادر انقلاب نامیده‌اند و بر انقلابی ماندن آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: قطعا برای بقا و دوام انقلاب نیاز به حضور روحانیت انقلابی در صحنه داریم، چرا که این موضوع لازمه انقلابی ماندن دیگر ارکان کشور است.

 مدیر مدرسه سفیران هدایت همدان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند حضور موثر روحانیت انقلابی هستیم، مطرح کرد: خطری که امروز نیز همانند دوران امام(ره) حوزه را تهدید می‌کند و دشمن به دنبال تحقق آن می‌باشد، خطر سکولاریزه کردن حوزه‌ها و جدا کردن روحانیت از انقلاب است.

وی افزود: با حمایت مردم و رهبری امامین انقلاب، روحانیت انقلابی نقش به سزایی در پیشبرد اهداف کشور داشته و امروز نیز در بیانیه گام دوم انقلاب اگر به دنبال شکوفایی و تمدن سازی هستیم، باید این قشر حضوری جدی و موثر داشته باشند.

حجت الاسلام یوسفی به تشریح ویژگی‌های روحانیت انقلابی پرداخت و یادآور شد: اقتضائات امروز همان اقتضائاتی است که حضرت امام(ره) در منشور روحانیت به آن تاکید داشتند و لذا روحانیت باید با شناخت درست دشمنان و به روز بودن، خود را مجهز به علم و بصیرت کند.

وی با تاکید بر اینکه با گذشته چندین سال از پیروزی انقلاب اما تهدیدها، همان تهدیدهای سال‌های اول انقلاب است، خاطر نشان کرد: دشمن نوع تهدیدات خود را به روز کرده و لذا لازم است ما نیز برای مقابله با دشمن به روش‌های جدید روی بیاوریم و از اقدامات و تغییرات آنها غافل نباشیم.

این استاد حوزه، منشور روحانیت حضرت امام(ره) را یک منشور جاوید دانست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) به خوبی در این منشور، خط راست و مستقیم را ترسیم کرده‌اند و لذا لازم است که با مراقبت بسیار زیاد از این منشور، مانع از ایجاد فاصله بین مردم، حوزه و انقلاب شویم.

وی یادآور شد: جدایی حوزه از انقلاب و نظام، نه تنها به حوزه آسیب می‌زند که به اسلام و اصل انقلاب نیز ضربه وارد خواهد کرد و این مسئله‌ای است که باید به صورت جدی مراقب آن باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    جدایی حوزه از مردم، نه تنها به حوزه آسیب می‌زند که به اسلام و اصل انقلاب نیز ضربه وارد خواهد کرد و این مسئله‌ای است که باید به صورت جدی مراقب آن باشیم
  • رضا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    جدایی حوزه از مردم، نه تنها به حوزه آسیب می‌زند که به اسلام و اصل انقلاب نیز ضربه وارد خواهد کرد و این مسئله‌ای است که باید به صورت جدی مراقب آن باشیم