جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: جمهوری اسلامی از اولین روزهایی که مرزهای شوروی سابق به سوی ایران گشوده شد همواره در کنار مردم آذربایجان بوده و از تعاملات فرهنگی، علمی و مذهبی دو کشور حمایت نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت الله سبحانی به همایش بین المللی گفتمان  قره باغ ۱۷ ربیع که امروز در قم و از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار گردید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سرزمین های اسلامی در قرون اخیر شاهد جریانات گوناگونی بوده که موجب تجزیه کشورهای اسلامی شده و برخی منتهی به اشغال،  توسط کشورهای غیراسلامی شده است.
سرزمین آذربایجان همواره مهد تشیّع بوده و عالمان جلیل القدری را در دامن خود ‍پرورش داده است از جمله می توان به بزرگانی همچون: مرحوم میرزا مجتهد قره باغی، مرحوم زین العابدین شیروانی، مرحوم عبدالحسین لنکرانی، مرحوم بادکوبه ای و مرحوم میرزا مهدی نخجوانی و دیگران اشاره نمود.

جمهوری اسلامی از اولین روزهایی که مرزهای شوروی سابق به سوی ایران گشوده شد همواره در کنار مردم آذربایجان بوده و از تعاملات فرهنگی، علمی و مذهبی دو کشور حمایت نموده است.
اکنون که جمهوری آذربایجان به حاکمیت مناطق اشغال شده دست یافته نکاتی را یاد آور می شوم:

سرزمین قره باغ از دیرباز متعلق به سرزمین آذربایجان و اشغال آن امری نامشروع بوده است و باید سرزمین های اشغال شده به کشورهای اسلامی بازگشته و طرفین به معاهدات بین المللی متعهد باشند.

مراقب باشید تا این منطقه کانون وهابیت  وگروه های تروریستی و تکفیری مبدّل نگردد. اطلاع دارم وهابیون سالها است در این منطقه حساس سرمایه گذاری و تبلیغ می کنند.
دشمنان اسلام به دیانت و استقلال این کشور چشم طمع دوخته اند، تشیّع در این منطقه، سابقه دیرینه داشته و مورد توجّه دشمنان اسلام است و ‌لذا مراقب دسیسه ها و شیطنت آنان باشید.
در مناطق آزاد شده با ارامنه با اخلاق اسلامی رفتارکنید، به گونه ای که از ناحیه شما مورد آزار و اذیت واقع نشوند، خداوند در قرآن کریم می فرماید : نباید دشمنی گروهی، شما را بر آن دارد که عدالت نکنید. عدالت کنید که به تقوا نزدیکتر است و از خدا پروا دارید که خدا به آنچه انجام می دهد آگاه است (مائده – ۸)

در پایان به روح همه عزیزانی که از این آب و خاک صیانت نموده طلب رحمت و مغفرت نموده علی الخصوص برای طلاب آذربایجانی که برخی از آنها نیز به فیض رفیع شهادت نائل شده اند علو درجه را مسئلت دارم.
قم – جعفر سبحانی
۱۳ رجب۱۴۴۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha