پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان ستاد امر به معروف شهرستان طبس با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از عدم نظارت بر تورهای گردشگری، گفت: چند سال است اتفاقات ناخوشایندی در مناطق گردشگری طبس و دیگر شهرهای استان تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما(متولیان گردشگری) جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با امام جمعه و مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس، ضمن تبریک و تهنیت ایام ماه رجب، گفت: گزارش دریافتی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی این شهرستان برای ما بیش از پیش اتمام حجت بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تهدیدات فرهنگی و برنامه دشمن برای ضربه زدن به باورها و ارزش های دینی مردم، اظهار داشت: برای جلوگیری از یک خلاف که مغایرت با قانون و شرع است و اصلا خلاء قانونی نداریم، بلکه نمی خواهند کار را در چارچوبه قانون و شرع جلو ببرند.

وی در ادامه افزود: گاهی ممکن است در بعضی از جزئیات خلاء قانونی داشته باشیم اما برای اینکه یک عده بیایند و در جامعه فساد کنند و آن را ترویج دهند، در مجموعه اختیارات قوه قضائیه و ضابطین آن خلاء قانونی نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: این فرافکنی ها تفسیر همان چیزی است که اعضای حاضر در جلسه با انتقادات و یا نظرات مختلف بیان فرمودند که مسئولین نمی خواهند، کجایش خلا قانونی داریم؟

وی در ادامه به گلایه های مختلف مردم از عدم نظارت بر گردشگری در شهرستان طبس اشاره کرد و ادامه داد: بالاخره بعد از تجربه چند ساله؛ این افرادی که در قالب تورهای گردشگری و یا به صورت های دیگر دارند، می آیند و متاسفانه عدم توجه برخی از آنان به مسائل فرهنگی و دینی مردم منطقه، سبب انتقاد و اعتراض مردم شده است و در حال حاضر شاهدیم که این اتفاقات پشت سر هم تکرار می شود.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: اینها بالاخره یا بر اساس قوانین گردشگری مجوز گرفته اند و آمده اند که در اینصورت باید امور توسط مسئول مربوطه مدیریت شود، این چه مدیری است که می گوید هیچ اطلاعی ندارد که اینها چه می کنند، اینکه مدیر نیست.

وی ادامه داد: یا هم اینهایی که آمده اند مجوز ندارند، نیروی انتظامی باید جلوی آنها را بگیرد و آنها را برگرداند، نیروی انتظامی که به صورت لحظه ای در جاده می ایستد از آنها می پرسد که شما برای چه کاری آمده اید؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کجای این کار خلاء قانونی وجود دارد؟ این خود ما هستیم که نمی خواهیم کاری انجام دهیم، توجه داشته باشیم که خداوند در قرآن هشدار داده است که اگر نخواستید و وظیفه خود را انجام ندادید شما را تنبیه می کنیم و قومی دیگر را بر می آوریم.

وی ادامه داد: حیف است چه به عنوان انسان چه به عنوان اسلام نسبت به این مسائل اهمال و سستی کنیم، چطور شد برای کرونا این همه ملاحظات و حفظ پروتکل ها لازم است مثلا یک تصمیماتی می گیرند و تابلوی بزرگ می زنند حتی به فلان دهدار می گویند که مثلا سر قبرستان یک نفر حق توقف ندارد، حالا در روستایی که ممکن است پنج نفر در سال دفن شوند و مانند صحراست آنجا چطور می شود که این دستور داده می شود؛ بعد این همه مفاسد، آسیب فرهنگی و ناراحتی مردم اتفاق می افتد و آن مسئول به گردن مسئول دیگر می اندازد و او به گردن دیگری، یعنی چه؟

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه متاسفانه هیچ نظارتی در بخش گردشگری وجود ندارد، بیان داشت: در آنجایی که کاری از دست شما ساخته نیست یا نیرو ندارید کار را طبق یک تفاهم نامه رسمی تحویل بسیج دهید تا بسیج آن منطقه یا قسمت را اداره کند که اداره می کند.

وی افزود: حاضر نیستیم این کار را بکنیم، ملاحظه می کنید این بزرگواران از شهرستان طبس تشریف آوردند و چه درد و دل هایی دارند، تا کجا باید صبر کرد؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: امیدوارم که این مسئله دنبال شود و مدیر و مسئولین ذیربط احساس مسئولیت کنند و پاسخگوی مردم باشند، نیاز مردم که فقط نان و آب نیست، ناموس مردم در خطر است، حیثیت مردم در خطر است، دین مردم در خطر است، فرهنگ مردم در خطر است، این همه بی تفاوتی؟ این همه بی دردی؟ با این درد و دل هایی که دوستان داشتند واقعا من شرمنده شدم، این مردم چه جرم کردند که زیر مسئولیت چنین مدیران آمدند؟

وی ادامه داد: همه اش فرافکنی است، چند سال است اینها تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: از خشم خدا و خشم مردم بترسیم و این کارها را نکنیم حقوق انسانی، فرهنگی و حیثیتی مردم را رعایت کنیم و خود را خدمتگزار مردم بدانیم.

وی افزود: به هر حال از زحمات و فعالیت های شما تشکر می کنم و برای شما دعا می کنم، ولی به هر حال آنهایی که دنبال فرهنگ فرانسه هستند بدانند که آن شکست خورده است، رسوایی های اروپایی ها و آمریکایی ها بر ملاست.

نماینده ولی فقیه در پایان بیان داشت: تحلیلگران خود استکبارگران می گویند که دوره آنها تمام شده است، نباید دنبال آنها برویم، دنبال آن چیزی برویم که خدا وعده اش را داده و آثارش هم ظاهر شده(لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ)، آنچه حق است، آنچه عدل است، آنچه علم است، آنچه وحی است، آنچه کمال است، ما به عنوان یک بچه مسلمان چطوربی تفاوت می گذریم از این قضایا و بعد آن را توجیه می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    صدهزار درود بر زبان حق گو.