جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد موسوی

حوزه/ امام‌جمعه جاجرم گفت: یکی از راه‌های فلاح و رستگاری و عاقبت‌به‌خیری ما انسان‌ها اهتمام به ادای واجبات مالی همچون زکات است که در این زمینه رسیدگی به حال محرومین از طریق ادای زکات و صدقات امری واجب و انسانی بوده و بر عهده همه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد موسوی، امام‌جمعه جاجرم، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی بر پیگیری و اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان تأکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه‌های شعبان و رمضان بر برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از فیوضات این ماه‌ها تأکید کرد و گفت: در ماه رمضان به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که فرهنگ قرآن در ماه نزول قرآن تبدیل به سبک زندگی همگانی شود.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: نام‌گذاری اماکن و معابر باید در راستای ترویج فرهنگ دینی باشد که در این زمینه لازم است از شخصیت‌های اسلامی، انقلابی و شهدا استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین جهت پاسداشت زبان فارسی باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که در مکاتبات و اماکن از کلمات و زبان فارسی بهره‌گیری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاجرم همچنین خطاب به متولیان اصناف و بازار شهرستان، خاطرنشان کرد: باید در ایام سال نو تلاش شود نظارت بر بازار تقویت شده و اصناف و بازاریان پروتکل‌های مبارزه با کرونا را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ زکات در جامعه، اظهار کرد: رسیدگی به حال محرومین از طریق ادای زکات و صدقات امری واجب و انسانی است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های فلاح و رستگاری و عاقبت‌به‌خیری ما انسان‌ها اهتمام به ادای واجبات مالی همچون زکات است که در این زمینه رسیدگی به حال محرومین از طریق ادای زکات و صدقات امری واجب و انسانی بوده و بر عهده همه ما است.

در این نشست برنامه‌های فرهنگی در چهار عرصه نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها، پاسداشت زبان فارسی، نظارت بر بازار در ایام سال نو و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفت و اعضای جلسه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha