جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدبن خلیلان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: گسترش فضای بقعه محمد بن خلیلان و حضور نهادهای فرهنگی مؤثر مانند بنیاد مهدویت در کنار پژوهش های علمی و تحقیقاتی در خصوص علمای قرون گذشته در ارومیه و معرفی آنان در قالب موزه و کتب نفیس باید در اولویت و برنامه های آتی طرح بقعه محمد بن خلیلان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جلسه پیگیری تکمیل و بهره برداری فرهنگی و دینی از بقعه محمد بن خلیلان، ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته به لزوم تکمیل هرچه سریعتر محوطه و بقعه محمد بن خلیلان تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تکمیل فاز اول این طرح شاهد بهره برداری و اقامه نماز با حضور روحانی فعال در این بقعه باشیم .

وی اضافه کرد: گسترش فضای بقعه محمد بن خلیلان و حضور نهادهای فرهنگی مؤثر مانند بنیاد مهدویت در کنار پژوهش های علمی و تحقیقاتی در خصوص علمای قرون گذشته در ارومیه و معرفی آنان در قالب موزه و کتب نفیس باید در اولویت و برنامه های آتی طرح بقعه محمد بن خلیلان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: معرفی فرهنگ اصیل تشیع با وجود علمای طراز و مؤثر در تاریخ شهر ارومیه می تواند اثر گذاری بسیار خوبی در منطقه و استان داشته باشد فلذا انتظار می رود مسئولین امر در تکمیل و گسترش بقعه محمد بن خلیلان و طرح های پیش بینی شده تمام تلاش خود را بکار ببندند.

لازم به ذکر است که کلنگ ساخت بقعه ابوعبدالله محمد بن خلیلان که از محدثان و راویان شیعه در عصر غیبت صغری و اوایل غیبت کبری امام زمان(عج) در قرن سوم و اوایل قرن چهارم هجری بود، در مهر ماه ۹۸ با حضور مسئولین شهری و استانی به زمین زده شد و مقرر شد در متراژ هزار متر مربع ساخته شود.

مضجع مطهر محمد بن خلیلان بیش از هزار سال است که در قبرستان تاریخی کنار شهر ارومیه قرار داشته و از قرون گذشته نام این قبرستان به محمد خلیلان مشهور است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha