جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با فعالان امور مساجد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره اینکه نماز حافظ همه امورات انسان است، گفت: امروز باید سنگر نماز که کامل ترین سنگر در همه امورات است حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در نشست فعالان امور مساجد، گفت: خدای متعال ما را در این عالم بر اساس حکمتش قرار داده و غرض او تکامل است، تکامل تنها یک راه دارد و آن بندگی خداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جایگاه نماز به عنوان سنبل عبودیت است، دین بندگی خداست و نقش نماز این است که باقی امور که همه در مقام عبودیت و بندگی است، نماز محور آنهاست؛ در برخی ادیان تحریف شده هیچ چیزی از دین نگذاشته اند، و فقط به یک روز حضور در کلیساها و گوش دادن به  یک سری ناقوس‌هایی اکتفا کرده و دیگر در بیرون هرکار دوست دارند می کنند .

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه افزود: برخی مسلمانان نیز به اسم مسلمانی نمازی می خوانند که به جایی وصل نیست، و امور دیگرش نیز به نماز وصل نیست، عبادت در اینجا یک تعبیری دارد و یک بخش خاصی است و بقیه امور از عبادت خارج است، این نوع مسلمانی نیز با کلیسا فرقی نمی کند، همان است در قالبی دیگر.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن می فرماید که انسان را جز برای عبادت خلق نکردم ، در این آیه حرف نفی، جزئی نیست، یعنی کل زندگی برای انسانی که می‌خواهد کامل باشد باید در حال عبادت بوده، لذاعبادت، کاری جدا از امور روزمره نیست، بلکه همان امور روزمره است اما به شرطی که در چارچوب قانون و دین خدا باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خداوند به نماز و روزه ما نیازی ندارد، بلکه ما هستیم که با اقامه آن باید رشد کرده و پرورش پیدا کنیم، گفت: خداوند مسجد را بر اساس هیأت انسان تعبیه فرموده است، تشکیلات مسجد تشریع است، یعنی به عنوان مثال دست که شعور ندارد ولی یک دست، به مومن کمک می کند و یک دست سیلی به مظلوم می زند، لذا این دستورات را از مغز انسان می گیرد که مرکز تفکر است، و این اعضای بدن است که از مغز تبعیت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: خداوند برای تربیت انسان دین را فرستاده که نسخه تربیت است، و برای این تربیت، مسجد را به عنوان مرکز تفکرات قرار داده است، همه مردم که نمی توانند درس بخوانند، فقیه و عالِم شوند، اما آن فردی که این عمل را انجام داد، در محراب مسجد قرار می‌گیرد که مرکز توجه است و برای سایر نماز گزاران امام می‌شود.

وی افزود: در این شیوه همه امور تحت تاثیر این عالمانی همچون آیت الله بهجت (قدس سره) قرار می‌گیرد، کشاورز، مهندس، مدیر و مدرس در این نماز جماعت شرکت می کند و در این پایگاهی که بر اساس توحید ریخته شده و از اندیشه و کمالات آن پیشوا بهره‌مند می‌شوند و در بیرون از مسجد نیز، دستورات دین را انجام می دهند، چراکه اگر همه کارها و امورات زندگی در چارچوب دین باشد، عبادت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: افراد این نوع مساجد در نماز بعدی که حضور پیدا می کنند، گزارش اقداماتی که در بین دو نماز انجام داده‌اند را به خدا می دهند، چرا که نماز عبادت ساز است، یعنی هر عملی که از نظر کارشناسی وظیفه شناخته شد و از نظر نیت قصد  قربت کرد، عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اما دینی  که از دست اهلش جدا شده و به دست امثال مروان حکم و هارون الرشید افتاده است، چیزی از آن باقی نمانده است، گفت: دلیل اینکه حقیقت دین اسلام در انزوا مانده همین موانعی بوده است که وجود دارد، اما نقشه آن را باید مطالعه کرد به عنوان مثال در پروژه های مختلف کشاورزی و ساختمانی، می بینید که تمام ملزومات در نقشه اولیه تعبیه شده است، پروژه دین نیز این نقشه را دارد.

وی یاد آور شد: در تمام پروژه ها دقیق همانند نقشه عمل می‌شود اما زخم کهنه ای در دین اسلام  وجود دارد، به طوری که رسول اکرم (ص) در مدینه طیبه طی ۱۰ سال در ۸۰ جنگ با کافران، و انواع مشکلات دیگر، اما با همه این وجود امثال ابوذر، مقداد و ... را تربیت کرد، ولی بعد ازآن با توجه به اینکه اسلام به دست نااهلان افتاد از نماز فقط شکل آن باقی ماند و به باقی امورات کاری نداشتند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه افزود: ممکن است فردی اول وقت هم نماز بخواند اما بدترین ظلم را کند این که دیگر نماز پیامبر اسلام(ص) نیست، این همان عبادت از نوع ناقوس کلیسا است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به فعالان امور مسجد گفت: باید شکرگزار باشید که بعد از این انحراف دین از مسیر اصلی، خداوند به شما توفیق داده که اسلام ناب را احیا کنید، که اگر اسلام ناب ترویج پیدا کند، نه تنها ایران، بلکه جهان درست می‌شود، و اگر نماز ما درست بود باقی کارها از جمله اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاسی و نظامی ما قابل حل بود و مسائل امروز که دچار مشکل شده است، همین است که نماز را به صورت سکولاریسم از سایر امور جدا کرده‌اند.

وی افزود: نقل است ناپلئون در سفری که به مصر داشته است، هنگام نماز شد، ناپلئون بعد از دیدن نماز جماعت مردم گفت« آدرس اشتباهی آمده ایم، این دین بنیان قویی دارد»؛ از سویی این گفته درست است، چرا که اگر آنچنان که ظاهر نماز را دید، باطنش را هم ببینیم همه مشکلات حل شده است، اما آنچه که اتفاق افتاده غیر از این است، چرا که در باقی مسائل نماز اصلا تاثیری ندارد، نمازی که در عربستان خوانده می‌شود، هیچ ضرری برای کشورهای غربی ندارد، بلکه نفع هم دارد چرا که ابزار تبلیغاتی آنها نیز شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از نظر اقتضا هیچ کم بودی ندارد، اما موانع زیادی دارد، امروز باید سنگر نماز که کامل ترین سنگر در همه امورات است را حفظ شود، چراکه این سنگر حافظ همه امورات است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پایان خاطر نشان کرد: این دنیا به عنوان سخت افزاری که خداوند متعال خلق کرده است که نرم افزار آن نمازی است که پیغمبران می خوانند نه نمازی که امثال هارون الرشید و مروان حکم خواندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha