جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهرام سرمست، استاندار قم

حوزه/ استاندار قم از احداث کارخانه تولید چادر با هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خبرداد و گفت: در این پروژه ۴۵۰ شغل مستقیم و دو هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست ظهر امروز در دیدار محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به تفاهم‌هایی که با ستاد اجرایی فرمان امام برای سرمایه‌گذاری در قم انجام شده است، اظهار کرد: قرار است کارخانه تولید چادر در قم با ظرفیت ۱۸ میلیون متر مربع ایجاد شود که هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری خواهد شد و ۴۵۰ شغل مستقیم و دو هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این کارخانه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قم به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام باید سوغاتی متناسب با جایگاه خود داشته باشد، عنوان کرد: همانطور که در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان قم نیز پیگیری‌های مورد نیاز برای بسته سوغات زائر درحال انجام است، چادر نیز به‌عنوان یکی از موارد این بسته سوغات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استاندار قم از اقدامات انجام شده برای ثبت قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر یاد کرد و گفت: ما به دنبال تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در شهر قم هستیم.

وی یادآور شد: در سال جاری برای راه‌اندازی ۵۰ واحد تولیدی راکد برنامه‌ریزی کرده بودیم که از زمان‌بندی جلوتر افتاده و تا به امروز ۵۸ واحد را به مدار تولید برگرداندیم که ستاد اجرایی فرمان امام در تولید مجدد چهار واحد تولیدی مشارکت داشته است و امیدواریم در سال آینده با ۴۰۰ میلیارد تومانی که این ستاد به حوزه تولید در قم اختصاص داده است بتوانیم واحدهای تولیدی دیگری را به فعالیت بازگردانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha