جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم

حوزه/ نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قم و جمعی از مدیران‌کل در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پنجمین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم برگزار شد.

در این دیدار آیت الله سعیدی با تشکر از زحمات صورت گرفته در حوزه ترویج قرآن گفت: ما در مقابل ترویج و معرفی قرآن مدیون و مکلف هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات قرآن این است که تازگی و طراوت و هم‌خوانی با زمان‌ها و مکان‌های مختلف دارد و از آن می‌شود در هر زمان و مکانی به اقتضای خود آن زمان و مکان بهره برد و مصادیق کلمات قرآنی در هر زمانی خود را نشان می‌دهد و این نشان می‌دهد که قرآن کتاب زمان است.

امام جمعه قم گفت: به روز بودن قرآن و شکل و شیوه‌های آن و در صدر بودن قرآن تحلیلی نیست بلکه تبیینی است یعنی نباید قرآن را به گونه‌ای تحلیل و تفسیر کنیم که در معانی آن بدعتی گذاشته شود و چیزی رابر آن تحمیل کنیم؛ این هدف محقق نمی‌شود مگر با مراجعه به مفسرین بزرگ و کسانی که قرآن‌شناس هستند از جمله رهبر معظم انقلاب هستند که با اشراف فراوان خود بر آیات قرآن مبانی و راه را تبیین می‌کنند و این سیره را همه موسسات و کسانی که در راه قرآن فعالیت می‌کنند باید در نظر بگیرند.

در این دیدار سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی به ارائه گزارشی از روند اجرایی طرح منادیان مساجد پرداخت.

در ادامه مسئول دارالقرآن مسجد مقدس جمکران گفت: از جمله  برنامه‌های قر آنی مسجد جمکران در ایام نوروز و نیمه شعبان، استغاثه به حضرت صاحب الزمان (عج) در روز ۹ فروردین هم زمان با نیمه شعبان است که در غالب دعا ونیایش دنبال می‌شود.

وی برنامه همدلی برای ظهور و دشمن شناسی و همچنین به صورت اختصاصی در خصوص صهیونیست جهانی را از دیگر برنامه‌های مسجد برشمرد.

در ادامه فریدونی مدیر موسسه نور المجتبی علیه‌السلام گفت: با توجه به اقبال مردم در ایام کرونا به فضای مجازی این موسسه فعالیت خود را در این عرصه گسترش داد و با تولیدات جدید بیش از ۶۵ هزار کاربر را به سامانه آموزشی ایمانور متصل کرده است.

وی در خصوص این سامانه گفت: سامانه ایمانور سامانه آموزشی یک پارچه معارف اسلامی سراسر کشور است که با توجه به وجود خلا یک پلت فرم آموزشی در فضای قرآنی کشور این نرم افزار تولید و به عنوان اولین پلت فرم آموزشی معارف قرآن آن را به ثبت برساندیم این نرم افزار امکان اتصال موسسات قرآنی و اساتید قرآنی سراسر کشور را فراهم کرده و افراد می‌توانند محتوای تولیدی خود را به آن ارائه کنند.

در انتهای این مراسم از زحمات چند ساله حبیب الله عزیزی فعال قرآنی و مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت آیات هدایت تقدیر به عمل آمد و از نرم‌افزار واقعیت افزوده با عنوان نشانه‌های آفرینش رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha