پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نجف لکزایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: شبکه علمی که در این همایش شکل می گیرد در قالب انجمن بین المللی نفس ان شاء الله گسترده می شود و این راه ادامه دار خواهد بود و با توجه به شبکه علمی بسیار خوبی که در سطح دنیا شکل گرفته ان شاء الله این در رفتار و برنامه ها و سیاست گذاری های ما ظهور خواهد کرد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در افتتاحیه همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» که به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای کربلا، شهدای مدافع حرم و شهدای ۸ سال دفاع مقدس را و یادی از مرحوم دکتر علیپور رییس پژوهشکده فلسفه و کلام این پژوهشگاه گفت: مقالات برگزیده همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» در ۷ پنل ظرف سه روز ارائه خواهد شد.

وی افزود: یکی از کلان پروژه های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی کلان پروژه نفس و بدن بود و این همایش چند هدف را در مجموع پیگیری می کند و بخشی از اهداف استفاده از این شبکه سازی ظرفیت های علمی است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: از سال ۹۳ که قطب های فکری و فرهنگی در دفتر تاسیس شد برنامه های ما قوت گرفت و بر همین اساس مسئله محوری برنامه ریزی ها و سیاست های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: هر گونه فردسازی و جامعه سازی نیازمند شناخت درست انسان است و از این رو اگر بدنبال امتداد سیاسی و اجتماعی هستیم نباید از این موضوع غافل شویم و این همایش پایان کار نیست و همچنان این برنامه به کار خودش ادامه می هد و از سایت و مقالات برتر این همایش نیز رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: شبکه ای علمی که در این همایش شکل می گیرد در قالب انجمن بین المللی نفس ان شاء الله گسترده می شود و این راه ادامه دار خواهد بود و با توجه به شبکه علمی بسیار خوبی که در سطح دنیا شکل گرفته ان شاء الله این در رفتار و برنامه ها و سیاست گذاری های ما ظهور خواهد کرد.

وی گفت: دعوتی از سفیر واتیکان در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی انجام شد و ارتباط و شبکه ای با هر سه نحله واتیکان و پروتستان و ارتدکس برقرار شد که امیداوریم این شبکه علمی برقرار باشد و پژوهشگاه به خوبی این شبکه علمی را شکل داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha