پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در نشست با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام رحمة الله علیه گفت: از ستاد اجرایی فرمان امام رحمة الله علیه می خواهیم در راستای ایجاد اشتغال مناسب با جایگاه فکری استعدادهای درخشان کشور قدم های بیشتری بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اعرافی عصر امروز در نشست با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام رحمة الله علیه با اشاره به برخی از تحولات و تطورات حوزه که در سال های اخیر پایه ریزی شده اند بیان داشت: مدیریت حوزه یک برنامه ریزی جدید را در سال های اخیر برای حوزه رقم زده است تا هم از لحاظ اخلاقی و علمی رشد یابد و هم در عرصه اجتماعی به نحو بهتری بتواند ایفای نقش نماید.

وی افزود: حوزه امروز دارای اسناد بالادستی، چشم انداز و نظامات است و نگاه جامعی به آینده خود و جامعه دارد.

مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: یک طرح بسیار مهم در حوزه علمی تدوین درختواره دانشی حوزه های علمیه است؛ طی این طرح یک نظام علمی و رشته ای با کمک حدوداً ۱۰۰۰ استاد حوزوی تهیه و رونمایی شد.

وی گفت: یکی دیگر از طرح های حوزه در سال های اخیر، موضوع شناسی در مباحث جدیدی بود که در سازمان ها و نهادهای مختلف مطرح شده اند؛ برای این کار با بیش از ۱۰۰ نهاد مختلف مکاتبات مختلف صورت گرفت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، عنوان داشت: طرح مهم دیگر طرح آمایش حوزه است؛ ما از طریق این طرح بیش از ۱۰۰ هدف کلان را دنبال کرده ایم که یکی از آنها فعال شدن مساجد تراز در محلات مختلف و روستاهای کشور بوده است.

وی گفت: تعامل حوزه با نهادهای مختلف در قالب برنامه ۵ ساله یکی دیگر از برنامه های ذیل طرح آمایش حوزه است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: از ستاد اجرایی فرمان امام رحمة الله علیه می خواهیم در راستای ایجاد اشتغال مناسب با جایگاه فکری استعدادهای درخشان کشور قدم های بیشتری بردارد.

وی افزود: اگر طرح جامعی در کاهش زمینه آسیب های اجتماعی به اجرا دربیاید و همین طور فقرزدایی که ستاد به خوبی در مناطقی توانسته است در این زمینه ها اقدام کند، قطعاً می تواند آثار مفید و ارزشمندی را به دنبال داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: کارکردهای ویژه ستاد اجرایی فرمان امام رحمة الله علیه در زمینه های حساسی همچون کرونا قابل تقدیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه نیز ستادی برای حضور در صحنه بحران های اجتماعی همچون سیل، زلزله، کرونا و امثال آن ها تشکیل داده و به مدیریت و ساماندهی گروه های جهادی حوزوی پرداخته است.

آیت الله اعرافی گفت: حوزویان نیز می توانند در هر کجا که یک پیوست فرهنگی و علمی را بتوان در پروژه های اجرایی ستاد ایجاد کرد، ایفای نقش کنند.

وی در پایان با اشاره به جایگاه مهم معنوی و علمی قم افزود: قم را یک استان نبینید؛ قم یک مرکز علمی، زیارتی و حوزوی بزرگ است که رتبه دوم نشر را در کشور دارد؛ کارهایی که در قم انجام می گیرد علاوه بر خود قم برای کل کشور، بلکه برای خارج از کشور هم هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سرباز وطن IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    با سلام و احترام فکری به حال طلاب بیکار، بدون معیشت، بدون ازدواج و سرگردان کنید.