شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: کمیته امداد امام خمینی ره باید پرچمدار فقرزدایی باشد؛ کمیته امداد باید در تولید اشتغال و فقرزدایی مدعی سایر نهادها هم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در نشست با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم و مدیران این نهاد،  که امشب در دفتر مدیر حوزه های علمیه  برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه رجب و با اشاره به نزدیک بودن سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی رحمة الله علیه گفت: کمیته امداد یکی از اضلاع کاهش آلام و سختی های ایام گذشته و روزهای مقابله با کرونا بوده است.

وی افزود: ما در ماه هایی همچون رجب توصیه به روزه گرفتن شده ایم؛ یکی از فلسفه های روزه این است که همه مردم اعم از فقیر و غنی طعم گرسنگی و سختی را با هم می چشند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: از دیگر کارهای توصیه شده در این ماه ها صدقه دادن است؛ صدقه، انفاق و روزه برای آن هستند که فرهنگ مواسات و همبستگی اجتماعی را در جامعه اسلامی ترویج دهد.

وی گفت: مردم ما با تشکیل گروه های جهادی و کمک رسانی به نیازمندان در ایام اخیر توانستند الگوی زیبایی را در مشارکت اجتماعی به دنیا ارائه دهند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: یکی از کارهای خیلی خوب کمیته امداد در ایام گذشته که باید ارتقا نیز پیدا کند پرورش روح کمک رسانی و یاری مستضعفین است.

وی افزود: توجه به مباحث خانواده، تربیت و مسائل نرم افزاری خانواده که ضلع اصلی در صلاح و فساد جامعه است مهم بوده و توقع می رود این نگاه که در کمیته امداد وجود دارد، بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

استاد درس خارج حوزه اظهار کرد: کمیته امداد باید پرچمدار فقرزدایی باشد؛ کمیته امداد باید در تولید اشتغال و فقرزدایی مدعی سایر نهادها هم باشد.

وی گفت: می بایست به حاشیه شهرها توجه ویژه شود و نگذاریم حاشیه نشینی رواج پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha