جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روستا آزاد

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یکی از طرح های اصلی دفتر تبلیغات اسلامی که هم اکنون عمده برنامه ها حول محور این بحث پیگیری می شود، بحث "قطب ها و میزهای فکری و فرهنگی" می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در جلسه بررسی «منشور اخلاقی اسلامی انتخابات» در خصوص سیاست کلی فعالیت های معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی مطالبی را بیان کرد.
وی گفت: یکی از طرح های اصلی دفتر تبلیغات اسلامی که هم اکنون عمده برنامه ها حول محور این بحث پیگیری می شود، بحث "قطب ها و میزهای فکری و فرهنگی" می باشد که مدت زمان پیگیری این بحث در دفتر تبلیغات اسلامی بالغ بر ۱۰ سال می باشد.


معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و دین مسأله های مختلفی موجود و امکانات مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی محدود است، طبعاً باید مسأله ها اولویت بندی شوند که دفتر تبلیغات اسلامی طی طرحی، حدود ۱۴ مسأله را به عنوان مسأله مهم در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی و تبلیغی شناسایی کرده است.


وی افزود: طرح مذکور بدین شرح است که ۱۴ مسأله که سه تا چهار مسأله در قالب یک قطب طراحی شده است و برای هر مسأله یک میز تخصصی با حضور افراد توانمند از دفتر تبلیغات اسلامی و همچنین خارج از این مجموعه تنظیم شده است. مصوبات این میزها و قطب ها چراغ و نقشه راه فعالیت های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد.


حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: یکی از قطب های ایجاد شده در دفتر تبلیغات اسلامی "قطب اندیشه سیاسی اسلام" است که مسئولیت آن با حجت الاسلام والمسلمین واعظی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» می باشد. 


وی گفت: ذیل این قطب می توان به سه میز "ولایت فقیه" با موضوع رفع سؤالات و ابهامات و ارتقاء دانش حوزویان نسبت به مسأله ولایت فقیه، "میز تمدن" با مسأله ضعف رویکرد تمدنی و "میز مسائل اجتماعی اسلام" با موضوع دانش مددکاری اسلامی اشاره کرد.


معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: قطب بنیان های فکری و نظری مبتنی بر اندیشه های اسلامی" دیگر قطب ایجاد شده در دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا مسئولیت این قطب را برعهده دارد؛ در این قطب، موضوعاتی چون میز علوم اسلامی، میز آموزش و پرورش و میز علوم انسانی پیگیری می شوند.


وی، میز اخلاق و سبک زندگی و خانواده را دیگر قطب فعال در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: این قطب در سه میز «خانواده» با موضوع طلاق در سال های اول، «سبک زندگی» با موضوع مصرف کالای فرهنگی و «اخلاق» با موضوع اخلاق اجتماعی روحانیون و مبلغین در حال پیگیری می باشد.


حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد خاطرنشان کرد: میز تعمیق باورها با موضوعاتی چون؛ پاسخ به شبهات جدید، مقابله با الحاد نوین و مطالعات کاربردی ایمان و میز مقابله با فرق انحرافی ذیل "قطب تعمیق باورهای دینی و مقابله با فرق انحرافی" مشغول به فعالیت می باشد؛ در مجموع ۴ قطب و ۱۳ میز که هر میز حول یک مسأله در فعالیت است، در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد؛ شایان ذکر است در نمایشگاه دستاورد ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی که اخیراً برگزار شد، عمدتاً ناظر به گزارش این میزها بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha