جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آئین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان کردند، خواهران فاضله و عالمه ای را تربیت کنیم که بتوانند در گام دوم انقلاب اسلامی موثر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، در آیین افتتاح ساختمان مدرسه علمیه خواهران صدیقه فاطمه (سلام الله علیها) گرگان بیان کرد: با تمام تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان، در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و این انقلاب نه تنها در ایران بلکه در دیگر نقاط دنیا و برای مردم مستضعف و ملت های آزادی‌خواه ثمرات زیادی به همراه داشته است.

وی یکی از ثمرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را مدارس علمیه خواهران معرفی کرد که پس از انقلاب اسلامی به منظور فراگیری معارف اسلامی برای بانوان ایجاد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان افزود: پیش از انقلاب اسلامی نه تنها در حوزه علمیه، بلکه در دانشگاه ها نیز شرایطی وجود نداشت که خواهران به سطح تحصیلات عالیه همراه با نگه‌ داشتن ایمان دست یابند.

حسینی واعظ گفت: در طول چهل و دو سال از عمر انقلاب فعالیت های خوبی در حوزه معارف دینی شکل گرفته است و مدرسه علمیه خواهران صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان یکی از مدارسی است که در کشور پس از انقلاب اسلامی توسط مرحوم آیت الله طاهری پایه گذاری شده است و نمونه ای از ثمرات انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی ابراز امیدواری کرد: در این مدرسه همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان کردند، خواهران فاضله و عالمه برای را تربیت کنیم که بتوانند در گام دوم انقلاب اسلامی موثر باشند.

استاد حوزه متذکر شد: ساخت این مدرسه از سال ۹۱ در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۰۰ متر آغاز شد و در زیربنای یک هزار و ۶۵۰ متر مربع ساخته شده است و توانستیم در سال ۹۹ این ساختمان را در یک فاز به بهره برداری برسانیم.

حسینی واعظ گفت: کمبود اعتبارات عمرانی باعث شد که این پروژه نزدیک به ۹ سال طول بکشد و این مدرسه با اعتبار نزدیک به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل حمایت های خیران و هیئت امناء و اعتبارات های عمرانی استانی و متمرکز مرکز ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha