جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مدیر کل کمیته امداد قم با آیت الله سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خودکفایی خانواده های نیازمند گفت: باید کاری کنیم که این خانواده‌ها به خودکفایی برسند و کمیته امداد محل استقرار برای محرومان و نیازمندان نباشد بلکه محل عبور برای این قشر باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در آستانه هفته احسان و نیکوکاری و ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با مدیرکل کمیته امداد و جمعی از مدیران این مجموعه دیدار کرد.

وی طی سخنانی در این دیدار اظهار کرد: کار کردن در کمیته امداد با مشاغل دیگر متفاوت است و تعطیل پذیر نیست و با شرایط ویژه ای که در کشور پیش آمده فعالیت و زحمت کارکنان این نهاد بیشتر از گذشته می‌شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: خداوند اراده کرده است که مردم با دست خودشان به هم و به محرومین کمک کنند همان گونه که در آیه شریفه آمده مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا در صورتی که خداوند بی نیاز از کمک است و همه امکانات هستی تحت اختیار اوست ولی به تعبیرات مختلف مردم را فراخوان داده و به یاری دادن محرومان تاکید کرده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خودکفایی خانواده های نیازمند گفت: باید کاری کنیم که این خانواده‌ها به خودکفایی برسند و کمیته امداد محل استقرار برای محرومان و نیازمندان نباشد بلکه محل عبور برای این قشر باشد.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت سلام الله علیها با بیان اینکه عده‌ای از این افراد محروم، نیاز به آموزش و کار فکری دارند و برای این‌ها باید کار ویژه ای کرد و باید از این که عده ای منفعت طلبانه با آنان برخورد کنند جلوگیری کرد و این برخورد حساب شده و بدون بد آموزی باید صورت گیرد.
وی با توصیه به صبر و بالابردن تحمل در خصوص حرف‌ها و رفتار عده‌ای در فضای مجازی اظهار کرد: در فعالیت های خیرخواهانه کاری کنید که خدا از شما راضی باشد و حرف مردم و مخصوصا جوسازی عده ای قلیل در فضای مجازی برای شما اهمیت نداشته باشد.
آیت الله سعیدی افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد را به دلیل توجه بیشتر مردم به معنویات ونیت خالص و خدمات شفاف کمیته امداد به محرومین و نیازمندان دانست و گفت: مردم می‌بینند که کمک‌هایشان بجا مصرف می‌شود و مشکلاتی از جامعه حل می‌شود به همین علت به این مجموعه اعتماد دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha