جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه بندرترکمن

حوزه/ در حاشیه افتتاحیه ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن مطرح شد: آموختن علم، مقدس ترین جهاد الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و تاکنون ۲۴۷ طلبه فارغ التحصیل شده اند. کارکنان، طلاب و مبلغان این مدرسه با برگزاری نشست‌ها و جلسات با حضور بانوان شیعه و سنی در ترویج مبانی دین، قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در این شهرستان پیوندی ناگسستنی داشته است و با آشناشدن با مشکلات آنان و ارائه مشاوره خانواده در صدد حل آن بر می آیند.

به برکت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی و در حاشیه مراسم افتتاحیه چهل و دو پروژه مدارس علمیه خواهران سراسر کشور، ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن نیز افتتاح شد.

آموختن علم، مقدس ترین جهاد الهی است

در آغاز مراسم افتتاحیه خدیجه قانعی زارع مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) بندرترکمن با تبریک اعیاد رجبیه در سخنانی کوتاه، بیان کرد: بر اساس آموزه‌های قرآنی، ارزش انسان و دستیابی به سعادت و تکامل، در گرو دستیابی به علم و دانش است.

وی حفظ و دفاع از دین را از وظایف خطیر طلاب علوم دینی دانست و افزود: ثمره مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) بندرترکمن، حضور اساتید مجرب و فارغ التحصیلان در سه شهرستان مجاور بوده است که در حال حاضر مشغول به تبیین مفاهیم دینی، تبلیغ و گسترش آموزه های دینی و مذهبی هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن گفت: در حال حاضر ۸۵ خواهر طلبه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند و ۲۴۷ نفر نیز فارغ التحصیل شده‌اند.

قامعی زارع، همچنین در جمع اصحاب رسانه با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: با توجه به آغاز پذیرش مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) و توفیق شاگردی در مکتب اهل بیت(علیهم السلام)؛ علاقمندان تحصیل علوم دینی می توانند پس از فراگیری علوم دینی مدرک رسمی سطح دو (کارشناسی) را اخذ کنند.

هر یک از طلاب علوم دینی یک سفیر هدایت هستند

حجت الاسلام محمد صالح منصوری امام جمعه بندرترکمن نیز با قدردانی از هیات امنا و کارگزاران خدوم، مخلص این مجموعه، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: حفظ ایمان مردم جامعه از مهمترین وظایف روحانیت است و هر یک از خواهران علوم دینی مشغول به تحصیل، تدریس و تبلیغ در سراسر کشور، یک سفیر هدایت هستند.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه باید به منظور گسترش اسلام و تربیت جوانان صالح، شبانه روز تلاش کنند؛ لذا رونق حوزات علمیه در سراسر کشور امری لازم و ضروری به شمار می‌آید.

در انتهای مراسم، از خدمتگزاران خدوم این مجموعه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha